בתשובה להאייל הכותב, 16/09/10 12:12
ההבדל בין רצוי למצוי 551404
אני מאוד אשמח להסכים איתך, אבל לא זכור לי שלמדתי משהו על אמנות ההפשטה המתמטית בתיכון. אולי בישיבה תיכונית המצב טוב יותר.
ההבדל בין רצוי למצוי 551405
נראה לי שהספקת לשכוח (וללמוד מחדש). אלא אם כן לימודיך בתיכון היו שונים מאוד מלימודי. לא לומדים על הפשטה מתמטית. זה בא כחלק מהעיסוק במתמטיקה.

בתור התחלה: תרגום בעיות מילוליות למשוואות עם משתנים.
ההבדל בין רצוי למצוי 551410
בתור התחלה? ומה בא אחר כך?

אני מסכים שזו התחלה כלשהי של הפשטה מתמטית, אבל אכן רק התחלה.
ההבדל בין רצוי למצוי 551416
זו אמנם התחלה, אך התחלה מספיקה כדי לרכוש את היכולות הבסיסיות. עצם העיסוק במונחים מופשטים כבר מקנה יתרון על מי שתמיד עסק בעצמים מהעולם הממשי.
בנוסף, עיסוק בכללים לוגיים כמו אינדוקציה ודדוקציה מועיל גם הוא ללימוד סוגיות שלא תמיד כתובות בצורה מסודרת, כלומר: לעיתים עצם ההרגל להוכיח כל דבר מאקסיומות התחלתיות בצורה לוגית עוזר ל'סידור השיטות' והבנתן בצורה בהירה.
ההבדל בין רצוי למצוי 551424
אפשר גם להגדיל ולטעון שעצם הרעיון של מספר הוא הפשטה (ולמעשה, זו הפשטה מורכבת למדי מבחינה רעיונית). אבל את הדברים הללו (כולל המרת בעיות מילוליות למשוואות) יש כבר בכיתות נמוכות יחסית ואני משער שגם חרדים לומדים זאת.
ההבדל בין רצוי למצוי 551406
לא יודע לגבי ישיבות תיכוניות אחרות, אבל בישיבה שאני למדתי בה לימד ד"ר למתמטיקה שהכריח אותנו להבין כל נושא ולא לשנן נוסחאות. בנוסף, למדנו נושאים שלא נכללים בבגרות אך לטענתו חשובים מאד להשכלתנו המתמטית. בזמנו היתה התמרמרות רצינית בקרב רוב התלמידים על כך שהוא לא מכין אותנו מספיק טוב לבחינת הבגרות, אך בדיעבד הממוצע הכיתתי היה 95 בחמש יחידות, ועכשיו כשאני לומד מדמ"ח באוניברסיטה אני מודה לו על כל דקה של 'בזבוז זמן'.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים