בתשובה לצפריר כהן, 21/10/10 22:32
פרגון + שאלה 554258
לא זכרתי שפטנטים מחזיקים רק 20 שנה. אם כך, התשובה לשאלה של מור היא שלא פטנטים מנעו את הייצור המתחרה, אלא כנראה חשש (מובן היטב, לאור הדיון על איכות החיקויים הדיגיטליים לרודס) מהיעדר שוק. ברנדסטטר היה צריך הרבה ביצים כדי לעשות מה שעשה, ואני זוכר שבתקופה שלפני ההשקה של הרודס החדש הרבה אנשים אמרו שלא יכול להיות שהוא ייצר רודס אמיתי, כי זו התאבדות כלכלית. גם עכשיו לא ברור לי אם בעוד עשר שנים ימשיכו לייצר רודס אמיתי.
פרגון + שאלה 554270
אם מייצרים את הכלי הזה רק בשביל לנגן "כמו שהיה פעם" (תקופה של בערך 15 שנים שבהם הכלי היה פופולרי) ולא כדי ליצור דברים חדשים, זה אכן לא משהו שיחזיק יותר מדי זמן מעמד‏1.

1 אני עובד בחברה שייסד מישהו שבשנת 1990 ייסד חברה למסופי Mainframe. החברה קיימת עד היום. אולי האבחנה קצת מוגזמת.
פרגון + שאלה 554272
קודם כל, ברודס החדש יש שיפורים יחסית לישן (אפשרות לחיבור MIDI, למשל). אבל באופן כללי יותר אני לא בטוח שאני מסכים אתך. עקרונית, יכול להיות מוצר (או דבר מה אחר) שמסיבה כלשהי נעלם מהעולם, אבל בגלל שבאיזשהו מובן הוא בעצם מוצלח, הוא קם לתחייה מאוחר יותר בלי הרבה שינויים. עולות לי לראש כרגע רק דוגמאות לא כל כך מוצלחות (פורד מוסטנג, קוקה קולה קלאסיק, הפועל ת"א בכדורסל, השפה העברית, תוכנית הטלוויזיה "אחד העם 101", הממתק "פסק זמן"), אבל אולי אזכר בהמשך במשהו יותר טוב.
פרגון + שאלה 554278
אם אתה לא מתעקש שהייצור יהיה לשימוש מסחרי אז יש הרבה מאד כלים מוזיקליים מהעבר שמיוצרים היום מחדש ע''י ובשביל אנשים שמתעניינים בזה
פרגון + שאלה 554280
גם תקליטי ויניל מיוצרים עכשיו, לשימושם של די.ג'ייז ומסמפלים למיניהם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים