בתשובה לקורא נבוך, 28/12/03 11:09
נ''ב 554419
בקריאה מאוחרת של שני המאמרים: זה בדיוק מצב הפוך.

יש כאן קבוצה שהשתלטה‏1 בצורה בלעדית על חלק ממרחב הרעיונות. לאומנים מסוגו של הארי אסור להשתמש במוטיבים הללו.

פטנטים מדברים על רעיונות טכנולוגיים. הם תקפים למשך 20 שנים.
זכויות יוצרים הן זכויות על יצירות. הן חלות למשך זמן ארוך הרבה יותר, אך לא אינסופי. היצירות של ביאליק נמצאות סוף־סוף ברשות הציבור. של טשרניחובסקי: עדיין לא. אבל בסופו של דבר אנחנו יכולים לבסס את יצירות על העושר התרבותי הקיים. אבל הילידים האוסטרליים לא יכולים להיות חלק מהתרבות שלנו. חבל.

אני מקווה שאתם לא הולכים לשלם להם כסף על מסחור האמונה שלהם אם אי פעם תזדמנו לאוסטרליה.

1 לא בטוח שהפועל המתאים כאן הוא דווקא "השתלטה". מדובר כאן על חוק מהמדינה. ר' חלק 2 של המאמר.
נ''ב 626492
עכשיו סוף־סוף יצירותיו של טשרניחובסקי זמינות לכולם. תודה לכל מי שטרחו (ר' רשימה בתחתית הדף). חג קניין הציבור שמח לכולם!
נ''ב 626495
איזה יופי! תודה.
נ''ב 648505
עוד שנה ויצירות ישנות נוספות הופכות סוף סוף לנחלת הכלל. בין הנפטרים בשנת 1944:

* אנטואן דה סנט-אכזופרי
* חנה סנש

מבין הציירים:
* אדוארד מונק
* פיט מונדריאן

ר' גם: 1944#נפרטו [ויקיפדיה], 1944#Deaths [Wikipedia]
נחלת הכלל 688217
תחל שנה וברכותיה: יצירות נוספות חוזרות לנחלת הכלל. בין השאר דיימון ראניון וה. ג'. וולס.
נחלת הכלל 689098
חוזרות?
נחלת הכלל 689100
היוצר (או אולי: בעלי זכויות היוצרים) מקבל מונופול זמני על שימוש ביצירה. המונופול הזה פג 70 שנים לאחר מותו.
נחלת הכלל 689152
אם כך הן לא חוזרות לשום מקום, שהרי הן אף פעם לא היו ברשות הציבור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים