בתשובה להיא, 01/11/10 14:47
סרטים גבריים 554917
יופי, בדיוק מישהו כמוך חיפשתי!
כבר זמן מה שאני שומע שטרנטינו גאון ושלסרטיו יש ערך אמנותי גבוה, שהן מגדירות מחדש את הקולנוע וכו', ואף פעם לא הבנתי את העניין. כלומר, גם אני מחבב את היצירות שלו, אבל זה יותר בזכות הדיאלוגים היצירתיים והאלימות האגבית שלהם. מעבר לכך לא ראיתי שום גאונות ואין לי מושג למה את מתכוונת כשאת אומרת שאת "מגלה זוויות חדשות בכל פעם". אפשר הסבר?
סרטים גבריים 554940
טוב, אני לא יכולה לכתוב בשם כל הסוגדים, אז הנה תשובת שרוול אישית:

הסרטים של טרנטינו בנויים תמיד בקפידה ממספר אספקטים:

בכל רגע נתון יש רפרור חזותי לסרטים יחידים וז'אנרים שלמים קודמים. מה שמיוחד בעיני הוא שההתייחסות היא גם למימד הזמן ורפלקציה עליו. לדוגמא, כאשר סרטי קונג פו מוצגים, יופיע גם האופן שבו הם בנויים קצבית. הצבתם לצד ז'אנרים אחרים באותו הסרט גורם לי לתודעה (וחוויה) מוגברת של אותו ממד שאותו "קלטתי" בעבר רק בחוויה החושית הראשונית.

למרות האינטרטקסטואליות התמונה המוקפדת מקבלת אופי ייחודי משלה, כך שניתן לזהות בה את "טביעת האצבע של המחבר".

אבל לא מדובר רק בתמונה אלא גם בדיאלוג אליו התייחסת, ומשחקי המילים שקופצים מן המדובר אל התמונה וחזרה. משפטים ומילים שחוזרים במהלך הסרט ועוברים תהליך טרנספורמציה.

חביב עלי גם השילוב שבו אלמנטים עם פוטנציאל צעקני מוגשים בצורה (אירונית?) שמעדנת אותם (לפחות לחכי). אני לא בטוחה את ה"אלימות האגבית" הייתי מכלילה בזאת, אבל קח לדוגמא את סצנת ההשפלה של באד בקיל ביל 2

ומה שמעניין הוא שלמרות שכל האלמנטים הללו מופיעים בכל הסרטים של טרנטינו, אי אפשר לאמר עליו שהוא דורך במקום. כל סרט מקבל פנים חדשות, מהווה חידוש לעומת קודמיו.

אבל זו רק דעתי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים