בתשובה להיא, 06/11/10 2:06
להיא 555485
ברור. ככל שנשים מודרניות מתוודעות לחדוות המין, ופחות נכפפות לציווי האבולוציוני העתיק שתוקפו פג במידה רבה בחלק מהעולם המערבי, כך הן נוטות לספק מאוויים אישיים גם בתחום זה.

יצירתיים ככל שיהיו, עם ספר הדרכה מפורט או חוברת הפעלה למשתמש/ת/ים, זוגיות מונוגמית >>> מונוטוניות >>> רצון לשינוי ולהתחדשות. לפחות מצד הזכרים שבחבורה. ע"ע תרבויות פרימיטיביות כדוגמת האיסלם המאפשרת נישואין ל-‏4 נשים. במסורת השיעה קיים המושג 'חתונה ללילה'.
להיא 555553
אז זה באמת ממש ככה?
הייתי רוצה לשמוע מידע ישירות מפי המוס.
להיא 555591
'
מה זה זה?
להיא 555603
התכוונתי לאלגוריתם הגברי: זוגיות מונוגמית >>> מונוטוניות >>> רצון לשינוי ולהתחדשות
להיא 555643
'
כן, זה ממש כך. לתומי חשבתי שיש דברים בהוויה האנושית שהם בבחינת כמעט אקסיומות. במיוחד לאור תצפיות וסטטיסטיקות.

זכרי המין האנושי נאמנים עד מוות רק לקבוצת הכדורגל/פוטבול מימי ילדותם. אפילו בשעון-היד היוקרתי, שרכשנו במחיר ריהוט סלון מלא פלוס מערכת קולנוע ביתית, נבגוד ללא היסוס לטובת דגם עדכני. על אחת כמה וכמה כשמדובר בסקס מונוגמי.
להיא 555655
תודה. כן זו אקסיומה, וגם אקסיומה שממאנים להאמין בה. האם גולדן ושריג יכולים לבחור להרגיש אחרת? אם לא, מדוע גם גברים אומרים שרן שריג הוא "מניאק" (ראה כאן)? האם זה רק בגלל "אם אני לא אז שגם הוא לא?"
יש לי עוד הר של שאלות, אבל אולי זו לא הבמה הנכונה, אז לומשנה.
להיא 555660
רק אתמול ניהלתי עם חבר צעיר, את אחת השיחות שהסאבטקסט שלהן הוא מוטיב חוזר בקרב גברברים מסוג לא לא שכיח.
הסאבטקסט הולך ככה-
צעיר: נוצר ביני ובין נקבה צעירה ודי מושכת, קשר שמבוסס על חיבור ברמה האישית, ללא סקס עד עתה.
י ונראה לי שזו דווקא היתה המטרה שלה בהתחלה. שוב לא פעלתי במהירות והחדות לה אני מצפה מעצמי.
י ועכשיו, רחמנא ליצלן, לא רק שהיא מאבדת לאט את הכוונה שלה לשכב איתי עם כל פעם שאנחנו נפגשים
י לשוחח, אני אף מוצא את עצמי נתקף מחשבות נטרידות של אמפטיה כלפיה.
י עושה רושם, שהמחשבות האלו ממש עוצרות מבעדי לבצע עימה כל פעולה שאינה כוללת הבטחה כנה מצידי,
י גם אם מרומזת, שאני מעוניין בקשר ארוך טווח יותר. ואני לא כרגע.
י אז שוב אין לי סקס בגלל הרגישות שלי. אבל אני לא ממש אגיד לך את זה, במילים האלו באמצע
י משחק שח על 4 ג'וינטים, למרות שאני רוצה, אז אני אשתמש בקיצורים גבריים מקובלים, ברשותך.
זקן: אהאה.

כאמור, מצב מוכר ואף קלישאתי (
תסמונת הידיד 555670
הבחור הצעיר חושש שמבחינת הבחורה הוא יעבור ממוד של 'גבר שעימו אני רוצה לקיים מערכת יחסים‏1' למוד של 'ידיד שאפשר לבכות לו על הכתף'. אין רע בכך שהוא מעוניין בסקס ומבכר שלא לתפקד כפסיכולוג.

1 מינית, אבל גם רומנטית.
תסמונת הידיד 555748
מבכר מבכר, אבל אתמול הוא הלך להסיע את החתול שלה לוטרינר :)))))הה הה. אולי אנחנו מודרכים ע"י רצון בסקס, אבל קל מאוד לבלבל את רובנו (למחפשות לקח נקבי חינוכי - ולא לשכוח להזכיר שיש ביער גם זאב!)
להיא 555671
לא כל כך קשור לשאלה שלי כי בחור צעיר זה משהו אחר, אבל הבחור נחמד והסיפור יפה.
עם זאת, הנקודה המרכזית בו, ומה שבחורה אינה יכולה להבין, היא שאם הבחור רוצה לשכב איתה סימן שאינו אוהב אותה. זו קלישאת חיים משונה מאד וזה מה שעלינו ללמד לבנותינו, לא את השטויות של אורית קמיר. נשים, העבירו את המסר!

(היה קטע של רן שריג ב"מחוברים", די מטלטל, מי שראה בטח יודע במה נזכרתי).
להיא 555674
איזה קטע של רן שריג? (או לפחות באיזה פרק?) .

ומה רוצה בחור שכן אוהב? אנא הסבירי (למרות שנדמה לי שיש לי מושג, שמעתי את המשפט הזה פעם וסימנתי אותו כ"ה-סימן").
להיא 555675
בסוף אחד הפרקים. התמונה האחרונה היתה קלוז אפ של רן שאומר: "רוצה מכות?"
זה היה דווקא יפה ספרותית.

אני לא יודעת מה רוצה בחור שכן אוהב ולא נעים לי לחלוב כל הזמן את המוס. אני בטוחה שאם הוא אוהב ולא שוכב ולא שוכב ובסוף שוכב, זה נפלא. אבל מה אחר כך? אין לי מושג. אני מרגישה שיש ניגודיות בין אהבה למין, אולי עמוק בתוכו גבר שונא את האישה על שהיא גורמת לו לרצות לשכב איתה?
להיא 555678
הממפ. פספסתי. לא נשמע נעים :-P

"אוהב ולא שוכב ולא שוכב ובסוף שוכב, זה נפלא" - גם אני חושבת שזה מרתק, אבל לדעתי זו תפיסה הוליוודית שמוטמעת בנו, ואולי אפילו יש בה שורשים נוצריים מסוימים (התאפקות, משמעת עצמית, סגידה, כל מיני).
להיא 555676
אנא הסבירי למה כוונתך ב: סימנתי אותו כ"ה-סימן".
זה משהו פומואי? קשור למסמן ומסומן? (את חשודה עלי בעניין הזה)
להיא 555679
לא, לא קשור לסמיולוגיה :-) הגיעו אנשים אז ארחיב אח"כ.
להיא 555694
טוב, קודם כל אומר שאני רואה הרבה בעיות בתפיסה הנוסחתית "אוהב- לא שוכב". יש לה המון שורשים וחלקם לא קשורים לדבר עצמו.

שנית, גם לא אצטט את המשפט ש"סימנתי". אגיד רק שאם לגבר איכפת ממך, כנראה שהוא אוהב. אבל האם "אוהב" חייב לבוא בצמידות ל"לא שוכב"?

<כמעט שכחתי שפעם כתבתי פה ובבננות במקביל>

<ואני גם לא בטוחה מה הפואנטה של הדיון כולו. לגברים יש דחף מיני חזק, לנשים יש רצונות מיניים שלפעמים עולים בקנה אחד עם אלה הגבריים ולפעמים לא, ועם זה כל המין האנושי צריך לחיות. ומה אמרנו בעצם?
להיא 555721
הפואנטה היתה נסיון להבין באמצעות המוס את גולדן ושריג כמייצגי המין הגברי.
הנסיון נכשל.

באיזה תך זוזי?
להיא 555722
שכחתי - זה היה פרק 11.
להיא 555682
איזו דרך נשית לעוות את הדברים,
היא רצתה(\רוצה) לשכב איתו - ללא אהבת אהבת אמת, טקס מושלם ובחירת וילונות ואולי אפילו - ללא שיחות ארוכות כנקודת מוצא.
הוא מוצא את עצמו מערב רגש במקום שבו צמח רק פוטנציל למין טהור (הפנטזיה הגברית הידועה).
ומה הסיפור בא להוכיח? מי זוכר.
להיא 555690
אני רואה פה הר של אקסיומות, לא שאלות.
(והתשובות: 1. כן. 1א. גולדן ושריג אינם 'הגברים'. 2. ראי 1. 3. לא.)
להיא 555592
מדוע עדותו של המוס תקפה יותר מזו של כל זכר פרימיטיבי אחר? :-)
להיא 555602
פשוט לא יכולתי להימנע ממשחק המילים from the horse's mouth. מובן שהמוס נאמן עלי כמו כל הגברים הפרימטיבים האחרים אבל הוא אמר דבר מעניין. אלא אם הוא בן 18 ואז זה חסר עניין. כוונתי מעניין ועצוב.
ראית "מחוברים"? סדרה אמיתית ומדכאת מאד, במיוחד כשאנו חושבים על בנותינו אותן אנו שולחים לדרך החיים ומתפללים שהכל יהיה בסדר ושהאהבה לא תדעך אף פעם.
להיא 555611
מחוברים היא לא אמיתית

היו שם ארבעה גברים רומנטיים ומניאק אחד וזה אומר משהו על מה שעורכי הסדרה חשבו שהוא מעניין וימשוך צופות
גולדן? 555616
בשביל זה אנו מגדלים את בנות? כדי שיהיו אמהות לבכיין מנוכר ומאוהב בעצמו, יבשלו לו ויכבסו לו, והוא לא יבין למה הן מתבאסות כשהוא מפנטז באוזניהן על נשים אחרות? מה, לא מספיק שהוא קורא להן "שוקי" ואומר "אני אוהב אותך"?
צמרמורת.
להיא 555613
את אולי חושבת על בנותייך. אני חושבת על בניי ומנסה להבין איזה טעויות לא לעשות, כדי שהם לא יצברו טינה גדולה מדי למין הנשי.
לגבי מחוברים: האמת שיש שם גם דוגמאות לאהבה זוגית טובה, וגם להתנהגות נשית נלוזה ומשפילה.
להיא 555617
אין לי כמובן שום עצה, אבל אני חושבת שמעצם היות חד הורית יש לך סיכוי טוב יותר לכך, כי הם לא ראו את המודל הרגיל. זה לא הכל, אבל אולי זו נקודת פתיחה טובה.
באמת סליחה על ההפרעה פה 555662
אבל איפה הגיוון בהשפעה הנשית? תהיה לו רק דמות מפתח אחת, ללא השפעתה של הצד הנשי של האבא!
באמת סליחה על ההפרעה פה 555666
למה באמת לא מגדלים יותר ילדים בקומונות?
באמת סליחה על ההפרעה פה 555667
עדיף בהרמונות
המודל של נה יונן 555673
צודק, כתבתי בפזיזות.

במחוז YUNNAN בסין יש חברה או שבט בשם NA שמודל המשפחה שלה מעניין: נשים וגברים אינם מתחתנים ואינם עוברים לגור יחד אלא ממשיכים לחיות בביתם בתוך תא מטרנלי. לאישה, כמו לגבר, יכולים להיות פרטנרים רבים למין. הילדים גדלים בתא המטרנלי יחד עם האם, ואחיה של האם משמשים כאבות.

כאן, החל מאמצע העמוד, יש עוד פירוט על המודל המשפחתי הזה.

בויקיפדיה מצאתי שבשנות 1970 הממשלה הסינית ביקשה לשים לזה סוף ולאלץ את השבט לעבור לתאי משפחה מונוגמיים. הותקנו תקנות שבני זוגות מתחלפים למין הם מחוץ לחוק, ואף קוצצה קצבת המזון לילדים שאינם יודעים לזהות מי אביהם. עם זאת התקנות האלה הוקלו בשנת 1981.
http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_marriages בסוף.

יש הגיון במודל הזה, נראה שהוא נמנע מהמעקשים האינהרנטיים בחיי הנישואים, ומבטיח, על פניו, רמת אושר גבוהה יותר לכולם.
המודל של נה יונן 555689
מודל מרתק, אם כי מבחינה אבולוציונית, עדיף לגברים להשקיע את מירב משאביהם בנסיונות לשכב עם נשות השבט, ולא בטיפוח אחייניהם. רק אם נשות השבט יבחרו את בני זוגם לפי השקעתם באחיינים, יהיה זה מודל יציב. כמובן שגם ישנה הבעיה של עודף בנים/בנות במשפחה אחת.
המודל של נה יונן 555699
צפיתי בסרט התיעודי המלא על השבט בעלת המבנה המטראכלי. זה הולך ככה: הסבתא עומדת בראש המשפחה בבית מסוים. אחריה תבוא בתה הבכורה. האחים של הסבתא ושל הבת (והבן/ים שלה) יגורו כל חייהם באותו הבית. הם, מצידם, רשאים להתרועע עם בעלות בית אחרות, בנותיהן ונכדותיהן. בכל בית נשי כזה מוקצים חדרים נפרדים לחברותיו החפצות בקשרים מיניים. מזדמנים או קבועים. העיקרון המנחה את השיטה הוא שגברים ה"שייכים" לבית מסוים חוזרים אליו השכם בבוקר ולא נשארים בחדרה של המאהבת/אם ילדיהם. הדמות הגברית המרכזית עבור ילדי בית ספציפי היא האח/הדוד/ הדוד רבא. אבל תמיד האוטוריטה הראשית היא אישה. במקרה ויש יותר מבת אחת יוקמו מספר בתים בהתאם, והקרובים ממין זכר יגיעו להסכמה מי הולך לאיפה. כדי להימנע מבעיות גנטיות נשים מאותו הכפר מחליפות מידע על זהות אבות ילדיהם. הן בכלל מעדיפות כאבות גברים מכפרים אחרים, ועוד יותר טוב - עוברי אורח זרים.

{היה קטע נוגע ללב בו הגיע מאהבה של הסבתא להלוויתה, והוא בעצם אבי הבת אלפא העכשווית, שעשה ימים ארוכים בדרך כדי לומר שלום אחרון. וכולם טיפלו בזקן המצומק בחיבה ובחום]

התרשמתי מפניהן הקורנות ומהפתיחות המוחלטת של בנות/בני השבט שהסידור הזה עובד מצוין עבורם.
המודל של נה יונן 555819
"כדי להימנע מבעיות גנטיות..." האם הבחורה תודה שהיא שכבה עם החייט הצולע? ולא תגיד שהיא שכבה עם ה"קוורטרבק"? ובכלל האם אין זוגיות בכלל, כלומר, האם הקוורטרבק יכול לשכב עם חצי מהנשים ללא יצירת תרעומת?
המודל של נה יונן 555928
כאמור, רק צפיתי בסרט. לא מעורב בתהליך הפקתו ולתכנים שבו.
המודל של נה יונן 555952
אתה ודאי זוכר גם את פניו הקורנות של הבחור מסוף הסרט שפעל בניגוד למוסכמות והלך לבית אהובתו לבלות זמן עם בנו (ההבעה על פניו בסצנה הזאת אמרה הכל) ובדרך גם ביצע עבודות בנייה עבור בעלת הבית.
המודל של נה יונן 555955
לא זכרתי במדויק את הסצינה הספציפית הזאת. התרשמותי עומעמה באהדה גורפת למודל בלתי שגרתי לחיים כפי שאנו מכירים.
המודל של נה יונן 555803
תלוי בפרמטרים, לא? אם עקומת העלות-תועלת במאמץ לשכב עם נשים היא כזו שמאמץ גדול בהרבה לא יביא לך זיווגים רבים בהרבה, אז עדיף בכל זאת להשקיע באחיינים. לחילופין, עידון אפשרי ל"נשות השבט יבחרו את בני זוג[ן] לפי השקעתם באחיינים" היא שמאפיין אצל הגברים שגורם לנשים לרצות לשכב איתן נמצא במקרה בקורלציה עם השקעה באחיינים. נניח, "נחמדות". (ועוד יותר טוב עם הקורלציה היא לא במקרה. נניח, "נחמדות". אבל בכל מקרה היא בהכרח צריכה להיות ידועה לבני השבט.)
המודל של נה יונן 555880
צודק.

הבעיה עם קורלציה שאפשר לשבור אותה. גבר יכול להיות נחמד אך לא משקיע, או נחמד רק במצבים מסויימים. כדי למנוע עידוד של התופעה, עדיף למדוד את המטרה ולא מה שנמצא בקורלציה.
המודל של נה יונן 556102
ב"הארץ" של שישי מוזכר (עוד?) שבט סיני עם סידורים דומים, אבל עם שם אחר: מוסאו. (מה הולך שם, בסין?)

"אורח חיים אלטרנטיבי מוצאים החוקרים בשבט מוסאו הסיני: 56,000 איש שחיים על גדות נהר הלוגו, ומאפשרים אוטונומיה מינית לנשים וגברים כאחד. בני מוסאו אינם מתחתנים, לפחות לא במובן המערבי של המושג. כשנערה מגיעה לגיל 13, היא מקבלת לשימושה חדר שינה שנפתח גם לחצר הפנימית של בית המשפחה וגם לרחוב דרך דלת נפרדת, ובתוכו היא נהנית מאוטונומיה מינית מוחלטת. איש אינו מפקח על היוצאים ובאים אל חדרה, וקנאה מינית נחשבת לאגרסיבית ולא הולמת. את הילדים שנולדים מאותן הרפתקאות ליליות מגדלת כל המשפחה, כשהדודים נושאים באחריות ההורית."

המודל של נה יונן 556195
לא רק איזכור השבט הסיני נוגע כאן לנושאים שעסקנו בהם כאן בשבוע האחרון.

נדנוד אחרון: ד"ר גרינגוז מרואיין בסוף הכתבה כנציג תאוריית האבולוציה. הוא נותן את התשובה הסטנדרטית שלו בהגנת התיאוריה הדרוויניסטית מבלי להתייחס לדבר מטיעוני הכותבים והדוברים‏1. אני שוב מצרה על כך שלא נחשפתי לנציג מאתגר יותר של האסכולה.

1 מתקבל על הדעת שהוא אינו מכיר את הטיעונים והטוענים, ובכלל פנו אליו ברגע האחרון בטלפון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים