בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 12/12/10 22:00
התמונה יותר רחבה 558995
לא ברור לי מדוע צריך להראות הרעה שיטתית - מספיק לי להדגים שיש אנשים שפונקציית התועלת שלהם מושפעת מהפער היחסי יותר מאשר מה הקניין המוחלט. לדעתי, אגב, האנשים האלה לא מעטים כלל וכלל. רובנו נמצאים בתחרות (ידידותית) מול אנשים, ולא "מול השעון". רק אחד הנערים יזכה בילדה היפה של הכיתה - אפילו אם שיפרת את אינדקס המגניבות+חתיכות+חביבות שלך, לא תזכה בנערה אם הפער בינך לחבריך רק החמיר.
התמונה יותר רחבה 558999
בנוגע לאותה ילדה. נדמה לי שהאסטרטגיה המקובלת היא לא ללכת בתחרות ישירה, אלא להציג אלטרנטיבה שונה. זה לא עבד לי ואני לא מכיר אף אחד שזה עבד בשבילו, אבל מה נעשה בלי תקווה.
התמונה יותר רחבה 559029
האספקט הזה, של תחרות על משאבים מוגבלים, מוכר וידוע. הצד השני של המשואה, זה שירדן מדבר עליו, קצת פחות. לדעתי הבעיה העיקרית עם הפערים היא בעיה פסיכולוגית שידועה בשם המדעי המסובך "קנאה". אין להבין מזה שהיא לא בעיה אמיתית וקשה; היא כן.
התמונה יותר רחבה 559092
אני חושב שיש שם מדעי יותר פשוט: "מושג העצמי לפי תיאוריית ההשוואה החברתית".
התמונה יותר רחבה 559060
בסדר, הרעה שיטתית זה חזק מדי, אבל ''יש אנשים...'' זה חלש מדי - אם הדיון הוא על שיטה חברתית-כלכלית רצויה, אתה צריך לדבר על רוב האנשים, או על נתון מצרפי כלשהו, ולצורך זה הצבעה על כמה אפקטים נקודתייים לא מספיקה.
התמונה יותר רחבה 559082
אני חושב שאתה ממהר לפסול אפקטים נקודתיים. בוודאי תסכים ששיטה כלכלית הדורשת, פה ושם, הוצאה להורג של אנשים חפים מפשע היא דבר לא מקובל גם אם לרוב האנשים טוב יותר. לא?
התמונה יותר רחבה 559083
אנחנו מדברים על כלכלה המושתתת על שימוש במכונית הפרטית?
התמונה יותר רחבה 559086
לא
התמונה יותר רחבה 559103
הדוגמא של ראובן בהחלט מתאימה להגדרה "שיטה כלכלית הדורשת, פה ושם, הוצאה להורג של אנשים חפים מפשע", ונראה לי שיש עוד כמה דוגמאות כאלה (בניית גורדי שחקים, הפעלת מכרות, ועוד).
אפשר להתווכח על המוסריות של זה, אבל איך אפשר לטעון שזה לא מקובל?
התמונה יותר רחבה 559139
למה לא? מדובר על וודאות סטטיסטית שX נהגים והולכי רגל בשנה יהרגו ורובם חפים מפשע.
התמונה יותר רחבה 559155
אבל זאת לא הוצאה להורג וזה לא חלק מהשיטה אלא דבר שקורה גם במסגרת השיטה, כפי שהוא קורה בכל מקרה מאחר ואנשים מתים כל הזמן (ואפילו גם בתאונות של תחבורה ציבורית, כזכור)
התמונה יותר רחבה 559178
קשה לי לדמיין את הכלכלה המודרנית ללא רכבים פרטיים.
התמונה יותר רחבה 559179
וללא טלפונים סלולריים?
התמונה יותר רחבה 559180
את הימים ההם עוד חוויתי, אבל אולי אתה יכול לספר לנו על הימים לפני המכונית.
התמונה יותר רחבה 559181
אתה מתכוון לתקופה שבה המצאתי את הגלגל?
התמונה יותר רחבה 559183
לא, את האש.
התמונה יותר רחבה 559301
מה הנזק מטלפונים סלולריים? יותר תאונות דרכים?
התמונה יותר רחבה 559308
אולי, אבל פחות הרוגים בתאונות.
התמונה יותר רחבה 559241
קשה לי לדמיין ריח של אגסים
התמונה יותר רחבה 559244
נסה להתחיל בגויאבות.
התמונה יותר רחבה 559246
קשה לי להודות בטעות.
התמונה יותר רחבה 559280
נסה להיות צודק מלכתחילה ואז לא תצטרך להודות.
התמונה יותר רחבה 559297
לא ידעתי מראש עם איזה טיפוס אני נכנס לשיחה, אז לא ידעתי מראש שזאת טעות. עכשיו אני יודע.
התמונה יותר רחבה 559300
אה כן, ואפשר גם אד הומינום.
התמונה יותר רחבה 559307
בתור תתרן, אתה מה זה רגיש.
התמונה יותר רחבה 559105
כן, אבל אא לא דיברה על משהו כזה קיצוני, אלא הביאה תועלות קטנות בשוויון, שכנגדן אפשר להביא (והבאתי דוגמאות) תועלות קטנות משיפור אבסולוטי.
התמונה יותר רחבה 559983
אתה צודק; אני צריכה להתנסח בצורה יותר כוללת ולא באמצעות דוגמאות מקריות.

עד אז, אני מתנחם בכך שאני לא לבד: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים