בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 14/12/10 22:36
למה לשנות 559395
היתה כתבה בחדשות בטלביזיה על הנושא. אני לא יודע אם זה נכון, אבל אצלי נוצר הרושם שהתכנית החדשה היא בגדר אילוץ שנוצר בגלל הצורך להחליף את תכנית הבדידים שככל הנראה הושג קונצנסוס שהיא כושלת.
נראה לי שנקודה חשובה בדיון הזה היא מיעוט העניין והמקום שהתקשורת מקצה לנושאים כאלו. אני משער שהדבר משתלב יפה במהלך ההפרטה הבנוי על ההנחות הבאות:
א. אין לצפות לשום דבר טוב שיצמח מן הממלכתיות על כל הסתעפויותיה ומשרדיה.
ב. אם ניתן לעשות משהו מועיל הרי שהדבר צריך להעשות במימון ומסגרת פרטית ובהצנע ככל האפשר. את המערכת הממלכתית מוטב להשאיר להירקב בעצמה. את המחיר המוניטרי בלאו הכי נשלם באופן כזה או אחר ולמה להוסיף על כך מחיר רגשי של מפח נפש ואכזבה.
למה לשנות 559405
בחטיבת ביניים משתמשים בבדידים?
למה לשנות 559426
ברור, אחרת מה יתמוך בחטיבה העליונה של המגדל?
למה לשנות 559433
בשביל זה לומדים גם בעיות בניה.
למה לשנות 559425
אני לא מבין הרבה בגאומטריה, אבל אני חושד שאין בין גאומטריה ובדידים שום קשר, ולכן שינוי תוכנית הלימודים בגאומטריה לא קשור לשיטת הבדידים.
למה לשנות 559427
ברור שאין קשר. אין קשר בין הנושאים ואין קשר בין הזמנים. בדידים היו חלק מתוכנית הלימודים בבית הספר היסודי להבנת המספר וחשבון פשוט. גיאומטריה היא חלק מתוכנית הלימוד של חטיבת הביניים.
למה לשנות 559484
כן. אני ערבבתי פה שני דברים. הכתבה בטלביזיה עסקה בתכנית לימודים חדשה לביה"ס היסודי בעוד כותרת הדיון כאן עוסקת בתכנית לחטיבת הביניים. מה שבלבל אותי הוא שהויכוח הוא אותו ויכוח: מתמטיקאים (פרופ' אהרוני מן הטכניון כמדומני) הטוענים שהתכנית לא טובה. נראה שבמשרד החינוך משקיעים הרבה בתכניות לימוד. ההרגשה הלא מנומקת שלי היא שלא בטוח שלכל אותן תכניות לימוד יש את ההשפעה (האימפקט) שמיחס להן משרד החינוך.
למה לשנות 559486
זה מקרה פרטי של עיקרון ה"מודוס פוננס הממשלתי" הישן והטוב.

חייבים לעשות משהו
זה משהו
---------------------
צריך לעשות את זה.
למה לשנות 559691
תגובה 559073

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים