בתשובה ליהונתן אורן, 11/01/11 18:06
שאלה 561417
ומה עם אזרחותו של החבר בשארה ? ובהכללה מדוע למיעוט אלים יש את הזכות לכפות את עצמו עלינו רק בגלל שסבא שלו קיבל אזרחות במדינה שלנו לפני 60 שנה?
שאלה 561419
חוששני שאני לא יודע את התשובות לשאלותיך.
שאלה 561427
אתה אומר שאתה לא חושב שזה בסדר לשלול אזרחות מערבים (או מאזרחים בכלל) באופן אישי או קבוצתי - עד כאן נכון?

אם זו העמדה שלך אז יש עוד כמה שאלות

א. האם זו עמדה מוחלטת או לא? האם אתה יכול לחשוב על מעשה של יחיד או קבוצה שמבחינתך כן יצדיק שלילת אזרחות?

ב.איזה הבדלים יש לדעתך בין שלילת אזרחות מיחידים לשלילת אזרחות מקבוצה ?
שאלה 561430
קשה לי לחשוב על מעשה של יחיד שיצדיק שלילת אזרחות, למעט אם נתגלה שהיא נתקבלה במרמה. לשלול אזרחות מקבוצה זה עניין עוד יותר בעייתי, אבל נתתי בתגובה לידידיה (שהוא לא אהב) תסריט אפשרי כזה שאני מקווה שלעולם לא נעמוד בפניו (תגובה 561425).
שאלה 561432
אדם (או ערבי) שהוא אזרח ישראלי ובגד במדינה איזו זכות מוסרית יש לו להמשיך ולהחזיק באזרחות?

"בגד" לא במובן של פעולה נגד השלטון אלא במובן של נסיון להשמיד את היהודים

(נשים בינתיים בצד את הקטע של שלילת אזרחות מקבוצות)
שאלה 561436
בשביל מה יש כלא?
ומה הקשר לזכות מוסרית? אזרחות היא זכות הסכמית.
שאלה 561452
"הסכמית" , "מוסרית" , ואטעבער

משחקי מילים לא ממש מעניינים אותי

האם בגידה מהסוג שאני מדבר עליו היא לא הפרה של ההסכם?
שאלה 561463
''הסכמי'' לא מלשון הסכם, אלא מלשון מוסכמה.

אני לא מעוניין בשלילת אזרחות גם לכאלו שהורשעו בבגידה, כי מצד אחד היא לא מוסיפה דבר על מאסר עולם, ומצד שני היא פתח למדרון חלקלק ולדיונים אינסופיים באייל.
שאלה 561472
ומה לא בסדר בדיונים אינסופיים באייל? חשבתי שבשביל זה התכנסנו כאן

אם אתה לא זוכר בתחילת הפתיל שאלתי מה דינו של מישהו כמו עזמי בשארה - זה לא נראה לך סביר , נורמטיבי ואפילו "מוסכמי" שבמקרים כאלה תשלל האזרחות?
שאלה 561473
לא
שאלה 561478
אבל דיונים מעניינים. אולי תבחר נושא אחר?

ולשאלתך - לא.
שאלה 561491
ולא איכפת לך שהקהל נהנה? מזמן לא היה פתיל ארסי טוב.
שאלה 561503
לא משלמים לי כמו לשכ"ג. איפה הוא, באמת?
שאלה 561467
איך המערכת לא מוחקת תגובה שמכילה את הביטוי "אדם (או ערבי)"?
שאלה 561471
תשובה אפשרית: כי המערכת גזענית בדיוק כמו קונשטוק?
שאלה 561474
(מדובר על תגובה 561432 שקצת מעלינו)

שתי המילים הללו הם שני ניסוחים אפשריים למשפט. אחד הדברים שאני אוהב באייל הוא שאפשר לכתוב בו גם דברים שאינם פוליטיקלי־קורקטיים כדי ללבן רעיונות. די ברור לי ש"אדם" מתייחס לערבי. ר' גם תגובה 561417.

אם לא נתקעים על אותה נקודת ניסוח קטנה, קוראים את המשך המשפט ורואים שהוא מכיל רעיון בעייתי אף יותר. לשמחתי יהונתן כבר ענה על כך.

אם דעות גזעניות ורעיונות גזעניים מפריעים לכם, אנא התמודדו אתם. מחיקה סתמית שלהם, כל עוד אינם סתם קשקוש בוטה, לא תעזור.
שאלה 561492
הפסקה האחרונה ב-תגובה 546299
שאלה 561549
כי היא גם לא מוחקת את תגובה 21630, את תגובה 75638 ואת תגובה 143742.
שאלה 561420
האם היית מכיל את אותו כלל על... למשל... הדתיים (ז"א כמו שבזכות כמה ערבים אלימים אתה מוכן לשלול את אזרחותם של כל הערבים, האם היית מוכן לשלול את אזרחותם של כל הדתיים)?

או, במילים אחרות, מה היית עונה לשאלה "ומה על אזרחותו של החבר אליהו?" או "ומה בדבר אזרחותו של החבר פולארד?"...
שאלה 561424
כשהייתי בן 16 הייתי מנסה לענות בפשטות לתשובה מתחכמת מהסוג הזה

אבל אני כבר לא בן 16

אז בא נניח שאני לא אידיוט ושאתה לא חמור ושנינו כבר היינו בסרט הזה כמה פעמים

תנסה להכנס לראש שלי ותסביר בבקשה לקהל האיילים איזה הבדלים אני רואה בין הערבים לדוסים
שאלה 561445
כשהייתי בן 16 הייתי מנסה להכנס לראש של אחרים ולהנמק בשבילם (כשהייתי בן 26 גיליתי שהנימוקים שהם נותנים שונים מהנימוקים שאני חושב שהם היו נותנים, כשהייתי בן 36 גיליתי שבדרך כלל הנימוקים שאני הייתי נותן היו חכמים יותר מאלה שבהם הם השתמשו, מעניין מה יקרה כשאגיע לגיל 46).

ניסיתי להכנס לראש שלך, ולהסביר לעצמי מה ההבדל שאתה אורה בין הערבים לבין הדוסים (והרוסים, והתימנים, והמרוקאים, והפולנים, והרומנים...) הגעתי למסקנה שאין לך נימוק משכנע. האם אני צודק?
שאלה 561453
צודק

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים