בתשובה לאייל סתם, 12/01/11 19:34
מה סופרמנים/יות יש? 561548
ביסודי זו פחות בעיה. תנ"ך מלמדת המחנכת. ומן הסתם יש בבית הספר עוד כיתות, כך שדי במורים ספורים לאנגלית ולמתמטיקה על מנת לכסות את כל בית הספר.
זה המצב היום.
40 שעות פרונטליות בשבוע?
ללא פיצולים והקבצות? אני לא יודעת איך המצב כיום, אבל מוטב לדעתי ללמד מתמטיקה ואנגלית בכיתות קטנות יותר, ורצוי בלי הבדלים רבים ברמות התלמידים.
בי''ס יסודי זה סיפור אחר 561635
בבי"ס יסודי רצוי שהמחנכת תלמד את רוב המקצועות, ובעיקר מקצועות רבי-שעות כמו חשבון/הנדסה ושפה/לשון/תנך.
מקובל שיהיו מורים מקצועיים לאנגלית, חינוך גופני ומקצועות אומנותיים למיניהם. יש גם אילוצי מערכת - צריך מספיק מורים אחרים כדי למלא את היום החופשי של המחנכת.

הסיבה שמצב זה הוא רצוי הינה, שבבי"ס יסודי לומדים ילדים קטנים, ונושא הדמות המתווכת חשוב להם מאוד. המצב של חטיבת ביניים, שבה כל שיעור יש מורה אחר, הוא קשה לילדים קטנים.
בי''ס יסודי זה סיפור אחר 561730
ב-א', ב' ג' כן. גם ב-ד'.
כמדומני, ברגע שחשבון מפסיק להיות "חשבון" והופך להיות "מתמטיקה", נכנסת המורה המקצועית.

אגב, בשוויץ, עד ה'-ו' מלמדת הכל מורה אחת‏1, וב-ז'-ט' מלמדות 2 מורות את הכל.

____________
אבל אצלם, גם חלק ניכר מהתלמידים מתחילים אחרי ט' לעבוד כשוליות, ולומדים 2-3 ימים בשבוע דברים פרקטיים למקצוע אותו בחרו. עוברים מחלקה כל חצי שנה על מנת להתנסות, וראו זה פלא, חיים אח"כ יפה מאוד ומשתכרים יפה, גם בלי תואר אקדמי לעבודות שממש לא דורשות את זה. מי שחפץ אח"כ בתואר, שנה השלמות באוניברסיטה מספיקה לכל הדברים שאינם רפואה, ושנתיים השלמה בשביל ללמוד רפואה.

1 או מורה אחד

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים