ומה לגבי האוניברסיטה הפתוחה? 564604
משום מה בדרך כלל בדיונים על הפסיכומטרי שוכחים שהוא לא חובה.
גם בגרות לא.
כל מי שרוצה יכול ללכת לאוניברסיטה הפתוחה וללמוד שם.

לאור זה, לא הפסיכומטרי ולא הבגרות מונעים השכלה אקדמית.
הפסיכומטרי והבגרות יכולים למנוע קבלת תואר בפקולטה הכי יוקרתית בטכניון (ולמעשה יש מסלול מעבר לטכניון לסטודנטים שהוכיחו יכולת לימודית באוניברסיטה הפתוחה).

שיוויון הוא ערך ראוי אבל אני לא מבין למה דווקא במקרה הזה חושבים שהוא נמנע.
ומה לגבי האוניברסיטה הפתוחה? 565315
נכון מאוד. האוניברסיטה הפתוחה לא מוזכרת בוודאי מפני שהיא איננה בתודעה, וזו גם הסיבה להיותה אלטרנטיבה לא פופולרית כל-כך בעיני סטודנטים פוטנציאליים, להוציא תלמידי פסיכולוגיה ומדעי המחשב שמהווים חתך נרחב מאוכלוסיית הסטודנטים בה. עד כמה שידוע, אגב, אחוז המסיימים באוניברסיטה הפתוחה איננו גבוה בלשון המעטה(מה שמעיד גם על מניעים שונים לתחילת הלימודים, כמו השלמת קורסים בודדים, לצרכים אישיים או תעסוקתיים, או לימודי העשרה ללא רצון בתואר, וכו') ותשתית הקורסים בנויה כך שיש ליישם מיומנויות לימוד רבות (בהנחה היפותטית שלא קיימת רמאות, שאותה ניתן ממילא למצוא בכל מקום) מתחילת הקורס ועד סופו, שכן לא כל סטודנט משתתף במפגשי הנחייה או נעזר באתרי הקורסים ובעזריהם ברשת. כך הלכה למעשה האוניברסיטה ממיינת את הלומדים בה (שוב, להוציא את אלה שנרשמים לא לצורכי תואר ממילא).
ומה לגבי האוניברסיטה הפתוחה? 565344
הסטודנטים עוברים "תהליך מיון" כי הוצאת תואר היא מאמץ שלא לכולם קל לעמוד בו.
לא מנסים לסנן סטודנטים, להפך מאד מסייעים להתחלה בלימודים.

נדמה לי שאחוזי הנשירה באוניברסיטה הפתוחה, אפילו ברמת הנשירה מהקורס הראשון, הם גבוהים משמעותית מאלו שבאוניברסיטות הרגילות.
יכול להיות שזה בגלל שהסינון נוסח "בגרות+פסיכומטרי" הוא מסננת גסה אבל שעובדת די בסדר על מסות גדולות.
ההסברים שלך, על מטרות שונות לחלוטין של הסטודנטים, גם מתאימים לתופעה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים