בתשובה לרגב שוייגר, 06/06/00 22:51
ומה דעתכם על זה? 5653
אתעלם מהביקורת המתחסדת לגבי פשיטת הרגל החינוכית והרעיון שהלימודים צריכים להתבסס על "גירוי וסקרנות". כבר מזמן לא זאת המטרה של מערכת החינוך הישראלית, ובאמת טוב שהם התעוררו עם הביקורת הזאת.
אתייחס להצעה עצמה: הסכומים המוצעים יכלו להיות מנוצלים בצורה יותר טובה אילו היו מופנים מלכתחילה למטרות "חינוכיות" - קורס פסיכומטרי, מלגה ללימודים באוניברסיטה (כאשר מוסיפים לזאת את מענק השחרור של צה"ל, מדובר על שנה וחצי של לימודים חינם, לפחות)... כך היה ניתן לוודא שאותם 15 תלמידים (אלוהים אדירים. זהו? רק 15? עד כדי כך?) גם ימשיכו וירכשו לעצמם השכלה גבוהה, וכמו שכתב כאן בעבר הרחוק שמעון מורמי - יוכלו לחזור אל כור מחצבתם ולהקים סביב הגרעין הקטן של עצמם קהילה הולכת וגדלה של אנשים עם שאיפות אקדמיות. תחשבו מה סטארט-אפ של חמישה-עשרה חברה משדרות יכול לעשות למען העיר והאזור, אם הוא ימכר בכמה מאות מיליוני דולרים...
הרעיון כפי שהוא כעת - לתת "משכורת" לתלמידים שמצליחים לעבור בגרויות, הוא מטופש ומיותר. בשביל 15 תלמידים שלא ינותבו בהמשך דרכם, זה חסר משמעות.
ומה דעתכם על זה? 5657
מה מניע אותך לחשוב ש 15 חברה משדרות שהצליחו לעבור בגרות גם יבחרו ללמוד הנדסה, יתקבלו ללימודים ,יסיימו אותם בהצלחה, יעלו רעיון מבריק דיו כדי להרים חברה, יגייסו כסף, יפתחו מוצר או טכנולוגיה ויצליחו למכור את המוצר ולבסס חברה רצינית (או למכור את החברה) כל זה בגבולות העירה שדרות (אני עובד בלוד וקשה לחברה שלי לגייס מהנדסים מוכשרים ובעלי ניסיון, תאר לך כמה זה יהיה קשה בשדרות). ואחרי שימכרו את חברת הסטארט אפ שלהם, ויתעשרו בכמה עשרות מלינים כל אחד, מה מניע אותך לחשוב שמלבד הארנונה על בית בשטח 500 מ"ר העיירה תקבל מהם משהו?
ומה דעתכם על זה? 195759
עם כל החשיבות של תקציבים וכסף, תישאר החשיבות העליונה לשיטה שמאחוריה תעמוד בהכרח פילוסופיה וראיה אסטרטיגית. אם נלמד את התלמידים המתבגרים למחשבה ביקורתית לעומק, שהיא המחשבה האקדימאית העתידית האלטרנטיבית לכישלון המתמשך, אז נגיע לרמה של אנשים שיש להם הרבה לתת לשגשוג חברתי, קידמה, ושלום. והם יהיו מגוייסים יותר ויותר בשביל השלום והדו-קייום ותקוות החיים הבלתי-מתפשרת עם הרהורי הייאוש והמלחמה של מעגל הנקמות השבטי הפגאניסטי המתמשך, ונגד המלחמה. שיטה זאת של ראיה ועבודה מחקרית ביקורתית, היא מבוססת על מדע, טכנולוגיה, הגיון, ופילוסופיה שאינינה מאבדת אותם במחקרה וראיתה שחלה על התרבות האינושית כולל מדעי הרוח והחברה. הערבות שלנו לדור שכזה אינינה נקנית בכסף. אפשר לשעבד כמה אנשים אנטליגינטים בכסף, אך אי- אפשר לייצר איכות של דורות בכסף. תעזבו את הבריחה הכושלת הבירוקראטית שלכם מהשאלה הצורמת! תנו יד אמיתית למחקר עממי עמוק ולשלום אמיתי! אל תשאירו מחקר זה מצומצם ל-"עליתא", בכל מיני שיטות בירוקראטיות אידיולוגיות אשר בוחרות בצורה סליקטיבית את מטרותיה המעמדיות והאידיולוגיות! ועוד תגידו שזוהי פילוסופיה ואידיולוגיה! התשובה שלי: "כן, אך לא במנוגד לתוצאות השיטתיות ההגותיות של מדע, הגיון, וטכנולוגיה". תחזירו ליוצרי העתיד את הנשק העיקרי שלו לשלום, לשיוויון, לקידמה, ולדימוקראטיה!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים