בתשובה לאסף עמית, 11/02/02 18:27
שלוש הערות 56636
ביהדות אגב, 40 יום.
שלוש הערות 56638
האם תינוקות כפולי-דת מתחילים לחיות באופן מדורג? נראה לי פתרון אסתטי.
שלוש הערות 56658
איפה זה כתוב?
שלוש הערות 56673
זכורים לי כמה מקומות. אחד מהם היה חוברת של מכון ''ערכים'', אחר היה אתר ''אפרת''. מצד שני, מקומות אחרים טוענים כי הלז אינו נחשב אדם עד שנולד (''דין רודף'' המקורי וכו'), כתבתי את זה איפושהו פעם באייל.
שלוש הערות 56723
באפרת לא מצאתי.
בכל אופן אלה לא מקורות שמאפשרים לך לומר ''ביהדות...''
זה מספיק? 56724
תגובה 25531
לא 56726
שלחתי שאלה עם דרישה למראי מקום למקורות, באתר של מורשת.
לא 56727
סליחה, באתר של ערכים.
לא תשובה עם מקורות אבל בכל זאת 56784
בכנס של אגודה ישראלית לביולוגיה ניסויית שהתקיים באילת לפני שבוע שמעתי הרצאה של פרופ' מיכאל רבל (revel) ממכון וייצמן בנושא.
אז לפי היהדות אכן מדובר על 40 יום בהן העובר עדיין לא נחשב 'אדם'.
לעומת זאת, הקתולים טוענים שכבר ברגע ההפריה יש לביצית את כל הזכויות של אדם. שכחתי איך זה באיסלאם אבל זה יותר כמו ביהדות (מס שבועות אאל"ט).
כל אלו נתמכו כמובן במראי מקום מהתלמוד/משנה וואטאבר לגבי היהדות ומראי מקום רלוונטיים לגבי הקתולים.
הגדרות אלו חשובות לא רק למקרים של הפסקת הריון אלא גם לכל הנושא של הפריה חוץ גופית ובשנים האחרונות גם שיבוט.
אחת הבעיות מבחינה הילכתית עם הפריה חוץ גופית היא "בזבוז" של תאי מין לחינם . נושא השיבוט עשוי לפתור בעיה זו, שכן זוג שהביא ילדים לעולם בהפריה חוץ גופית ולא מעוניין בעוד ילדים, יכול לתרום את שאר הביציות לטובת שיבוט ואז זה לא לחינם אלא לטובת מחקר/טיפול רפואי.
היה דיון מרתק גם על נושא של זכויות יוצרים ופטנטים בביולוגיה אבל לצערי זה היה מאוחר בלילה והייתי עייף מכדי לרשום לעצמי רשימות והזכרון שלי...אוי אוי.
מביא דברים בשם אומרם 56787
אסף שרעבי מדווח:

מסכת נדה פרק ג' משנה ז':

"המפלת ליום ארבעים, אינה חוששת לולד. ליום ארבעים ואחד, תשב לזכר ולנקבה ולנדה".

אפשר לראות הסבר מפורט כאן:
מביא דברים בשם אומרם 56881
זה כבר הרבה יותר טוב.
תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים