בתשובה לניר יניב, 07/06/00 12:24
פסיכאמטרי 5671
לדעתי האישית והבלתי רלוונטית, מה שצריך לעשות הוא לאסור על קיומם של קורסים לפסיכומטרי, ובכך נעשה את המבחן הזה שיוויוני באמת. אל תשאל אותי *איך* יאסרו על קיומם. לא יודע. אבל צריך לאסור. כך יגיע כל אדם אל המבחן בלי הכנה מראש, וכולם יקבלו ציונים בהתאם ליכולת האמיתית שלהם.
המצב היום הוא שכדי להגיע לנקודת פתיחה שווה עם כולם - אתה צריך קורס. מי שקיבל 750 בלי קורס היום, היה מקבל 798 אם אף אחד אחר לא היה עושה קורס.
פסיכאמטרי 5762
אתה למעשה טוען שהמבחן הפסיכומטרי הינו מדד מוצלח לאינטליגנציה, ואילו הקורסים הורסים את אמינותו?
המבחן אינו בודק אלא מספר מסויים כישורים, שהאונברסיטאות החליטו כי אלו הן היכולות החשובות ביותר לסטודנטים - ואם אדם מסויים רוחש את אותם כישורים בשבועיים של לימודים במקום במשך 12 שנות לימוד, הדבר אינו משנה את התוצאה הסופית: אותו אדם מחזיק בידיו את הכלים להפוך לסטודנט מוצלח ומצליח.
פסיכאמטרי 5767
בקורסים לפסיכומטרי לא מלמדים אותך את הכישורים הנדרשים כדי ללמוד (חשיבה לוגית, ידיעת אנגלית) אלא טריקים כדי לעבור את המבחן. או, אם לצטט את המדריך שלי בקורס - מי שיודע אנגלית, לא צריך להקשיב לי עכשיו. מי שלא יודע אנגלית, אני עכשיו אספר לו איך לעבור את הבחינה בלי להתחיל ללמוד את השפה.

טריקים זה לא מה שהאוניברסיטה מחפשת.
פסיכאמטרי 5770
כמובן שמעצם היותך הצד השני בוויכוח איתי, אתה טועה.

אם אדם הצליח לרכוש את הכלים המאפשרים לו לקרוא ולהבין ברמה הנבחנת (ולכן: הדרושה) בעת המבחן הפסיכומטרי - הוא יוכל לעשות זאת גם בעת לימודיו. חשיבה לוגית היא עניין טכני לחלוטין, כמו אנגלית ומתמטיקה פשוטה ואם הוא מסוגל להם בזמן המבחן, אין סיבה שלא יוכל להשתמש בהם גם בעת לימודיו (כל זאת בהנחה הברורה שהמבחן בסדר, הקורסים לא).

זה מקביל לטענה שהבגרות במתמטיקה לא מייצגת דבר, מאחר ולמדת אליה במשך 12 שנים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים