בתשובה לאייל סתם, 08/05/11 14:04
מאה מליון שקל! 570168
מנסיוני: בגרמניה יש קרונות עם ציור של אופניים. זה בדר"כ אומר שכל המושבים צמודים לגב הקרון - כך שאפשר לשבת עליהם - אבל גם ניתן להשעין עליהם את האופניים (בדר"כ כמה זוגות אחד על השני) בלי להפריע למעבר. חוץ מפעם אחת יוצאת דופן טרם קרה שלא היה לי מקום בקרון כזה.

באלפים השוויצרים יש בתחילת הקרון שטח אכסון קטן לאופניים. אלו ווים עליהם ניתן לתלות את האופניים מהגלגל. נראה לי שאפשר לאכסן 4-6 אופניים ככה בשטח מאד קטן, אבל אני לא סגור על המספר עצמו.
מאה מליון שקל! 570176
גם בבריטניה אפשר להעלות אופניים לרכבות. לא זוכר מה המיתקון.

בארצנו, אגב, הרכבת הצהירה שיהיה פיילוט שבמסגרתו לא-בשעות-העומס יהיה מותר להעלות אופניים לרכבות עם 'קרון נכים' - זה הקרון, בד''כ ראשון ברכבות קומתיים, שיש בו כבש משופע במקום שורת כיסאות. בנתיים עוד לא מצאתי מישהו שנתנו לו לעלות לרכבת עם אופניים לא-מתקפלות. גם אופניים מתקפלות עולות לרכבת רק עם כיסוי - לא שאני מבין למה..
מאה מליון שקל! 570178
מישהו מוכן להסביר מהו "בלו" ומה פשר השם?
מאה מליון שקל! 570181
אֵי זָבָּרָה 570258
ובתרבות הפופולרית (לפחות פעם):

לצלילי הברקרולה הוא סיפר על מס הבלו,
על סחורות בלי בנדרולה שתופסים אותן (או לא)
ועל הברחת רזרבים של וָלוּטה בתוך תפר
ועל דְבר מטען קונסרבים שהיה נגוע דֶבֶר!
אֵי זָבָּרָה 570752
ולטובת החפצים לצפות ולשמוע:
מאה מליון שקל! 570192
בבריטניה, למחות ברכבות הפרבריות מסביב ללונדון, אסור להעלות רכבות בשעות העומס, ומשום מה אלה דווקא השעות הרלוונטיות למרבית הנוסעים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים