בתשובה ליהונתן בר, 18/05/11 7:45
חלופה חלקית וזמנית לתחבורה ציבורית ראויה 571060
1) אין מערכת אוטובוסים יעילה.
2)מס רכב הוא הרבה יותר "מס עשירים" ממס החצנה.
3) גם מסי דלק אינם מסי החצנה מדויקים מספיק (לא מודדים פקקים, זיהום ורעש במקומות מיושבים).
חלופה חלקית וזמנית לתחבורה ציבורית ראויה 571140
1. טוב, זה קשור לדרך שבה המדינה מתנהלת, ולא לעקרון.
2. אפשר לומר שכמעט כל מס-רכב הוא מס "החצנה". תמיד תמצא מי שיאמר שאף אחד לא באמת "צריך" רכב שמחירו מעל 1X0 אלף ש"ח, ולכן הגיוני שהמס יהיה אחוז כלשהו ממחיר הרכב.
3. הם לא מדוייקים, אבל יש קורלציה.
חלופה חלקית וזמנית לתחבורה ציבורית ראויה 571166
1)זה קשור לדרך שבה המדינה מתנהלת ללא עקרון. אם היה ברור לכולם ש"מיסי עשירים" ממנים רק אוטובוסים היתה מערכת אוטובוסים לתפארת.
2) מב זה משנה אם הוא צריך או לא צריך? מסי החצנה משלמים על פגיעה בחברה או על שימוש במשאביה. רכב שעולה 500 אלף ש"ח לא פוגע בחברה או משתמש במשאביה יותר מרכב שעולה 80 אלף.
3)התיאום חסר לטעמי. לדוגמה על המכונית החשמלית לא משלמים "מס דלק" כלל אבל היא כן גורמת לפקקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים