דובי היקר, 57299
אני מודע לכך שהתפתח כאן דיון מעניין, ואיני יודע אם הדבר סותר את נורמות ה''אייל'', אבל ממש הייתי מבקש שתוריד את המאמר. לפחות אותו ולא את התגובות. אני לא עומד מאחורי הדברים במאה אחוז (על אף שאני אכן כתבתי אותם) - בהחלט לקח עתידי בשבילי לא לכתוב רק מתוך רגשות. וגם משהו על הקלות הבלתי נסבלת של האימייל. מועז פרסום המאמר מאוד הפתיע אותי מאוד (שכחתי ממנו בכלל). אז נכון שאתה לא אחראי לתוכן של מאמרי הגולשים, אבל אני מקווה שתגלה הבנה ותוריד את זה, זה לא מייצג אותי ולא עושה לי כבוד.

(ובאותה הזדמנות אני רוצה לבקש סליחה מהספרדים על איך שמפלגת העבודה לדורותיה התייחסה אליכם לאורך השנים)
דווקא להשאיר. 57300
אני מקווה שדובי לא ימחק את המאמר הזה, למרות בקשתו המפורשת של המחבר.

לא בכל יום מזדמנת עדות ממקור ראשון על התהליך הנפשי שאת התוצאות הסהרוריות שלו ניתן לקרוא במאמר.

הימין הציוני, שחזה הכל בדיעבד, ויודע הכל מראש, אוהב מאוד להאשים את השמאל האוטופי והרדיקלי בניתוק מהמציאות - זאת תוך כדי התעלמות מוחלטת מהניתוק שלו עצמו מהמציאות, ומההסתמכות הגדולה של רבים ממייצגיו הגדולים על סערת רגשות ורומנטיזציה בגרוש, שמביאים ללאומנות ולמשיחיות חילונית-פוטוריסטית, המנותקת על פי-רוב מהמציאות הגיאוגרפית, הדמוגרפית והתרבותית שסביבנו.

ושוב נחשף בפנינו גם פרצופו האמיתי של ''השמאל המתון'', או ''השמאל המפוכח'', זה שמשנה דעתו ביחס ישיר למצב הפיגועים הנוכחי באותו שבוע, וביחס לטון בו משדרת התקשורת, בשירות בעלי האינטרסים המדיניים.

אינני בא להאשים את בעל המאמר, כולנו חוטאים בהתפרצות רגשות ובכתיבת דברים עליהם אנו מתחרטים מאוחר יותר, ואני מודה לו על הכנות המאוחרת, אך אני חושב שחשוב שנוכל לשוב ולראות את הפרצוף האמיתי של הפתרונות המצוצים מהאצבע, שנוצרים בסערת רגשות, ונובעים מתאוות נקם אי-רציונלית.
דווקא להשאיר. 57307
מצטרף בהחלט לדעתך שיש להשאיר את המאמר על כנו, למרות שאינני שלם עם הניתוח שלך.
דווקא להשאיר. 57321
ומה עם השמאל?
האם אינו מנותק מהמציאות (ר"ע הסכם אוסלו)?, האם אין מייצגיו הגדולים מסתמכים על סערת רגשות ורומנטיזציה בגרוש ("מזרח תיכון חדש")? המביאים לסהרוריות חילונית "פוסט מודרנית" המנותקת על פי רוב מהמציאות הגאוגרפית, הדמוגרפית והתרבותית שסביבינו?
לא להשאיר! 57343
תראה, חטאתי במאמר בהתלהמות מסוימת, אני מודה, אבל כל מה שניסיתי להגיד הוא כדלקמן:

1. צריך לעשות הפרדה חד-צדדית, ומהר.
2. עד שההפרדה תמומש, צריך לנקוט צעדים תוקפניים ביותר ולא צפויים כדי להגן עלינו "בינתיים", ולשקם איזו שהיא הרתעה.

אז כפי שאמרתי, אני לא בטוח שאני עומד כעת מאחורי הסעיף השני, אבל ההגיון שמאחריו הוא שאולי צריך להילחם בטרור הסהרורי בצורה "סהרורית", מכיוון שהאופציות ה"רציונליות" מיצו את עצמן. משהו בבחינת "Fight Fire with Fire". אני לא משוכנע שזה פתרון מצוץ מהאצבע, יכול להיות שהוא אפילו היה יכול להוכיח את עצמו, אבל הוא בעייתי מבחינות רבות ואני כבר לא לגמרי עומד מאחוריו.
אני מסכים איתך לגבי צביעות הימין הקיצוני בהאשמותיו נגד השמאל, אך מצטרף לדעה שהובעה כאן שגם השמאל האוטופי פשט את הרגל.
אמש אצל משעל: 57351
נהניתי מהופעתו של טומי לפיד (כן, נכנעתי לרעיון הפוליטיקאי כאיש בידור, נא להמשיך הלאה), כאשר אמר שלא לימין ולא לשמאל יש פתרון, והראה כיצד אמירותיהם של הנציגים באולפן (אפי פיין ורן כהן, בהתאמה) לאחר דבריו מוכיחות את טענתו.

אגב, מה למאיר שטרית ולג'יבריל רג'וב?
אמש אצל אילון? 57357
רגע, אתה חושב ששטרית הוא ה"ח"כ מפורסם" שרג'וב כיוון אליו בדבריו אמש בראיון לחדשות ערוץ 10?
אמש אצל אילון? 57358
ישנן שתי אמירות ממאיר שטרית שנראות לי רלוונטיות לדיון:

* אמירה שלו בחדשות אחה"צ של ערוץ 2, שם שיבח את שליטתו של רג'וב בשטח ("ביריחו שקט. מדוע?" או משהו מסגנון).

* התייחסות שלו אמש, בתוכנית של נסים משעל ל"אנשים שסובבים את ערפאת" אשר "רוצים בהפסקת האלימות."

(הערה: הציטטות אינן מדוייקות)

מה בדיוק אמר רג'וב לחדשות ערוץ 10? (אין לי כבלים בבית)
אמש אצל אילון? 57360
רג'וב התייחס לסיפור על התקרית בינו לבין ערפאת. הוא ייחס את הפצת הסיפור לפלסטינאים חורשי-רעתו ול"ח"כ מפורסם שאין לו מה לעשות".

מי הח"כ?
אמש אצל אילון? 57361
כנראה זה לא מאיר שטרית, אם כך.

(ניחוש: עוזי לנדאו?)
אמש אצל אילון? 57403
ברדיו (נדמה לי שבתוכנית הבוקר של רפי רשף בגל''צ) הוזכר שמו של אחמד טיבי כח''כ העלום.
עם זאת, העיתונאי שרואיין בנושא הביע את בטחונו שהתקרית בין ערפאת לרג'וב אכן התרחשה בנוכחות עדים רבים.
אמש אצל אילון? 57409
מעניין מה זה אומר, אם אכן כך הדבר, ואם לוקחים בחשבון את הרמזים שהופיעו כאן לא פעם לקשריו של ח''כ טיבי עם השירותים החשאיים הישראליים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים