בתשובה לברק, 18/02/02 17:12
בנושא המדע 57377
אם הוא מגדיר עצמו כתיאורטיקן ולא כמדען אז בסדר, התשובה שלי הייתה כלפי אנשים אשר טענו שמאמריו הם מאמרים מדעיים. יכול להיות שבנושא זה הויכוח שלי הוא לא איתו אלא פשוט עם מספר אנשים אשר הגיבו למאמר המעניין של ג.שמעון. (למרות שמהמעט שעיינתי בו בשעות האחרונות באינטרנט, כתיבתו היא בעלת מאפיינים פוסט-מודרניים ופסודו-מדעיים בעליל).

דרך אגב, סתם בשביל להבין : מיהו תיאורטיקן ? מה זה תיאורטיקן לא מדעי ? האם כל פילוסוף הוא תיאורטיקן ? אם כן אז לשם מה צריך את המילה הזאת מלבד מיצירת בלבול, אם לא אז מה המשמעות שלה ?

אני מצטער אם המילה פלצנות פגעה באדם זה או אחר (האם קוראי האייל בעלי נפש כה רכה ? האם קוראי האייל בונים לעצמם בעצם סימולקרות בדמות של הוגי דעות אלו או אחרים ?) חבל שאין ביקורת קונקרטית כלפי הביקורת שלי כלפיו ועל סיגנון כתיבתו אשר לוקח רעיון די פשוט ומסרבלו במילים מנופחות (כמו שהצרפתים אוהבים לעשות).

התמרמרות ? האם אתה מסוגל לחוש התמרמרותו של אדם דרך טקסט שהוא כתב בהיסך הדעת בזמן הפסקת תה, אחרי סרט נחמד ב-DVD ?
או שאני כותב ממש טוב ומצליח להעביר תחושות ורגשות באופן מדהים (ואני לא) או שאתה אדם בעל הבחנה מדהימה ואתה מצליח לחדור דרך שורות הפורום אל נפשו ורגשותיו של כל כותב (רק מוזר שאת דברי הנ"ל כתבתי דווקא בזמן של מצב רוח טוב ומשועשע...)

כמובן ששפינוזה וניטשה הנ"ל חרגו לפעמים אל מחוזות הפלצנות, ואני לא רואה שום בעיה בסימון מקרים כאלה ככאלה כאשר נתקלים בהם. לא היה קיים פילוסוף בהיסטוריה שלא חרג מדי פעם למחוזות אלו. הכל פשוט שאלה של מינונים, והמינון במקרה של ההוגה המדובר הוא רב (שוב, כמובן, לדעתי).
הכל גם תלוי בחרדת הקודש אותה אנו מרגישים כאשר אנו ניגשים אל ספר של הוגה דעות זה או אחר. אני אישית לא מתרגש מפרות קדושות, ואני לא רואה שום בעיה אפילו שאדם ממלמל לעצמו "איזה שטויות" לגבי משהו מהנאמר בזמן קריאה באחד מכתבי אפלטון, למרות שאני חושב שהוא אחד מההוגים החשובים ביותר מזה אלפי שנים ודבריו מהדהדים בחיי היום-יום שלנו עד עצם היום הזה.

אם אתה מיחס לכתביו של בודריאר, לא יותר מאשר אוסף של רעיונות אשר מגדירים איזושהי פרספקטיבה על החיים בעולם המודרני, אז בסדר (כאן צריכה להכנס הקלישאה: על טעם ועל ריח אין מה להתוכח.).
מעבר לדיון על אופן כתיבתו, אני לא רואה שום בעיה עם ויכוח על דעותיו. לא הגדרתי את דעותיו כפל.. אלא סתם כמוטעות.

אז במקום לעסוק במילה האומללה בה השתמשתי(שלא היה בה שום מרמור אלא סתם הבעת דיעה, וסליחה אם פגעתי בציפור נפשו של מישהו) אולי נעסוק בדיון/ויכוח על רעיונותיו ?
המירמור 57442
ההתמרמרות שחשתי בדבריך נבעה כנראה מדימיוני המפותח, בו השתמשתי בזמן קריאת הטקסט. לו הייתי שולח לי הודעת וידאו, הכל היה נראה אחרת :-)

(גיחוך רפלקסיבי).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים