בתשובה לנועה ו, 22/07/11 21:31
לא עלות דירה - עלות מגורים 576226
לא הבנתי את השאלה. כרגע אין רכבת ישירה אל ומבאר שבע לשום מקום. בעצם, גם רכבת לא ישירה אין. למעשה כל קווי הרכבת דרומה משותקים לגמרי בגלל העבודות.
רכבת ישירה מבאר שבע לגני אביב אין בכלל. למיטב ידיעתי, גם אין רכבת ישירה מתל אביב לגני אביב, אבל לא טרחתי לבדוק. זה קו שהשתמשתי בו בעבר‏1 ואני במקרה זוכרת את הזעזוע מחוסר ההתאמה בין הרכבות.‏2

1 מעט, חברים גרו בסביבה ומרגע שהם עברו דירה לא נזקקתי יותר לשירותיו
2 מיותר לציין שבכל פעם הפתרון היה שהם יאספו אותי, ברכב, מתחנת הרכבת המרכזית של לוד.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576230
יש רכבת ישירה מת"א (על כל תחנותיה) לגני אביב פעם בשעה. מסתבר שאם את באה מב"ש, משתלם לך יותר להחליף רכבת בת"א ההגנה ולשוב על עקבותיך. זה חוסך לך 3 דקות שלמות מחייך.
אני יכול לנחש מה הרציונל מאחורי חוסר התאום הזה - ההנחה שאין לאף אחד מבאר שבע מה לחפש בגני אביב (ולהיפך, גם בכיוון ההפוך התאום בין הקווים פשוט לא קיים). תחנת גני אביב נועדה לחבר את השכונה לתל אביב ולתל אביב בלבד.
השמועות אומרות שבלו"ז הבא הרכבת מגני אביב (שמתחילה למעשה בראשל"צ) תסיים את מסלולה בתחנת ההגנה ומי שמעוניין להמשיך צפונה משם יצטרך להחליף רכבת.
פרט מעניין אחר, הוא שלמרות השירות הגרוע (פעם בשעה וחוסר תאום עם הקו לבאר שבע) התחנה ממוקמת במקום ה-‏34 מתוך 47 במספר הנסיעות שהחלו או הסתיימו בה, כאשר היא מקדימה תחנות עם שירות טוב בהרבה כמו קרית חיים, פאתי מודיעין, באר יעקב ועתלית. בממוצע עלו וירדו בה כ-‏39,000 נוסעים בחודש ברבעון האחרון.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576231
לא יודעת אם יצא לך לקרוא את התגובות לפוסט שקישרתי אליו קודם, אבל באחת התגובות‏1 כותבת שרון:
"אתמול משום מה הייתי צריכה, אחרי העבודה, להגיע למקום שחייב רכבת. בדיקה מסיבית העלתה את הנתון המבדר הבא: האוטובוס שמגיע פעם בשעה אל תחנת הרכבת של גני אביב בלוד (שמשום מה כה אוהבים לציין את קיומה בדיונים על לוד), תוזמן כך שינחת בה תמיד כחמש דקות אחרי שהרכבת (שמגיעה גם היא פעם בשעה) כבר יצאה את התחנה.
לקחתי מונית."

לא עלות דירה - עלות מגורים 576240
זה ברור ונובע ישירות מהגישה של משרד התחבורה. קווי האוטובוס הפנימיים בלוד מופעלים על ידי חברת ויאוליה שגם מפעילה את הקווים בין לוד ובין תל אביב ומתחרה ברכבת. אם ויאוליה תספק שירות טוב לרכבת היא תתמוך במתחרה שלה על חשבונה, ולכן אין לה שום סיבה לעשות כך. משרד התחבורה קבע בתנאי הרשיון שהחברה חייבת לספק קו אוטובוס לתחנת הרכבת פעם בשעה. הוא לא טרח לקבוע שצריך להיות תאום בינו ובין הרכבת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים