בתשובה ליהונתן אורן, 28/07/11 18:00
מוות בוונציה 576809
אני חושב שהופעות רוק עם פוטנציאל גדוּלה מהחיים הן מלכתחילה רק אלו שבהן הזמרת או הלהקה הן כבר אגדה, לפחות עבור הקהל. הופעות של מישהו אלמוני או חדש יכולות להיות מפתיעות ומלהיבות (שלא לומר כובשות ומרגשות), אבל לא גדולות מהחיים. נדמה לי.
מוות בוונציה 576814
איך תקטלג את ההופעה של הביטלס באיצטדיון שיי, למשל? הם היו אז סנסציה יחסית חדשה בארה"ב.
מוות בוונציה 576835
אתה צודק. היו לי בראש אגדות רוק ולא מבצעים רגילים במועדונים. ובכל זאת, נראה לי שחלק מתרבות הרוק היא להיות גדול מהחיים, ולא במקרה. רוק הוא חלק מתרבות ההמונים. קל להסביר את זה לגבי הופעות: בהופעת רוק אתה נהנה לא רק מהמוזיקה עצמה, אלא מהחוויה הקולקטיבית של מסה של אנשים. בגלל זה רוק של איצטדיונים הוא כל כך מוצלח.

אם הטענה הזאת לא נראית לך, אציע אחרת. רוק הוא תרבות-נגד בעידן של תרבות ההמונים. הדימוי הוא חלק אינטגרלי מהרוק, כי רוק הוא תרבות ולא מוזיקה גרידא. גם אם אפשר לתת לו מאפיינים צורניים (כמו האפיון שנתת לו ב-דיון 3339), המאפיינים הללו מקיפים רק חלק קטן מתרבות הרוק. רוקיסט אמור להיות מורד, מיוסר, מרוחק ומפורסם. או לפחות בדרך לשם. קשה לי לראות הרבה מעריצות לחבורה מקסירר ושות' רואי-חשבון שעושה רוק (מעולה) אחרי העבודה. אנשים נחמדים שמנהלים דיאלוג עם הקהל לא עושים רוק, אלא מנגנים שירים של ארבעה אקורדים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים