בתשובה למאיה, 24/08/11 12:54
הקיבעון חוגג. 579820
מדיניות העריכה באייל (להבדיל מכמה אתרים אחרים, כולל אחד שהתפצל מהאייל עקב מחלוקות טעם וריח) לא עסקה מעולם במחיקת תגובות או בסירוב למאמרים עפ"י התוכן, אפילו אם הוא מרגיז - אלא רק עקב מילים גסות, עלבונות, פרסומות ודברים בלתי חוקיים. דוגמה טובה למדיניות זו, דווקא מתחום המאמרים ולא מקרב התגובות: דיון 379, שפרסומו עורר על דובי כעס רב, אבל כמאמר (כפי שדובי הסביר), הוא עמד בכל הקריטריונים, מלבד העובדה שתוכנו, הדעות שהובעו בו, היו מקוממים. עפ"י העקרונות האלה, ועם כל הצער - תגובתו של המתוסכל, משופעת ב"עוינות רדודה", מכוערת ומעוררת סלידה ככל שתהיה - גם היא עומדת בקריטריונים, וגם בזמנים שבהם היתה "יד עורכת" - היתה תגובה כזו עומדת על כנה ולא היתה מסולקת מן המסך.

(אגב, אישית, אני רואה אצל המתוסכל עוינות רבה, חלקה גלויה וחלקה מוסוית כ"אהבת ישראל" וכיו"ב, אבל רדידות? - לא דווקא ולא תמיד. להיפך - לעיתים קרובות הוא מנומק לא רע, לפעמים עד כדי קושי לנהל עימו ויכוח.
עוד משהו קטן: לו עקרונות המחיקה היו מחייבים סילוק כל התגובות שבהן "עוינות רדודה", כבר מזמן לא היה נשאר אייל...)
הקיבעון חוגג. 579939
לגבי הערת האגב שלך:
מהדיונים שאני קראתי, אני מתקשה לזכור מקרים בהם הוא "מנומק לא רע, לפעמים עד כדי קושי לנהל עימו ויכוח."

דווקא תגובה 579690 טיפוסית למה שנחרט בזכרוני. במיוחד הסיומת:
"עבורך ועבור דומיך, שאלת קיומה של מדינת ישראל הינה שאלה אקדמית או שאלה מעניינת." אינו מתבסס על דבר, חוץ מסטראוטיפ דלוח ו-רדוד.
הגדרתו למיהו יהודי מהווה חריגה תאולוגית קיצונית, וניתן לומר שבאמצעותה הוא למעשה מפריד את *עצמו* מהעדה.

להבנתי, לא מדובר בקושי אינטלקטואלי לענות לו, אלא בחוסר חשק הנובע משילוב של מנה גדושה של עוינות מצד אחד והעדר טיעונים מעניינים מצד שני.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים