בתשובה לאא, 29/09/11 9:37
חצי מההמלצות 583086
אם יאפשרו לכמה מפעילים להתחרות באותם קוים, אכן תהיה תחרות. ואז באמת תראה מחירים יורדים, תדירות עולה, ושירות משתפר.

אבל למה שזה יקרה?
חצי מההמלצות 583088
לממשלת ישראל יש נטיה לפרשנות יצירתית ומקורית למושג "תחרות".

על פיה "תחרות" זה לא שמאפשרים לכל מאן דבעי לפתוח מסעדה שבה הוא יגיש מנות ככל העולה על רוחו. זה מיושן ואנכרוניסטי. בתחרות ע"פ ממשלת ישראל המדינה מעניקה למספר יזמים רשיון לפתיחת מסעדה. האחת מגישה רק מנות ראשונות, השניה את המנות העיקריות, מסעדה אחרת משלימה את התוספות, ולטובת הקינוח אנא פנה למסעדה הרביעית. שתיה קרה במסעדה אחרת, יינות במסעדת יינות ושתיה חמה (גם קפה וגם תה באותה מסעדה!) באחרת.
שבע מסעדות שונות, ואתם מתלוננים על מונופוליזם?

____
ולמי שזה נראה דמיוני שיבדוק את התחרות בתחום הטלוויזיה בכבלים (זוכרים שהיו חברות שונות?) או התחבורה הציבורית.
חצי מההמלצות 583092
אכן.
חצי מההמלצות 583144
איפה בעולם יש תחרות של חברות שונות על אותם קווים בתחבורה ציבורית? אני מכיר רק את הונג קונג‏1, ואני לא חושב שאפשר להגיד שיש שם "מחירים יורדים, תדירות עולה, ושירות משתפר".

1 תגובה 578125
חצי מההמלצות 583145
תגובה 578113

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים