בתשובה לתמהני, 04/10/11 8:18
המסגד בטובא 583473
שריפת מבני הציבור אינה נובעת מ"טמטום".
מבני הציבור הללו מייצגים בעיני תושבי הכפר את מדינת ישראל והפגיעה בהם מבטאת את שנאתם למדינה ובעיקר את שאיפתם להחריבה, גם במחיר פגיעה בחיי היום-יום שלהם. מנטליות ערבית מוכרת.
תמיכה לכך הינן תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת בכפר: רע"מ-תע"ל - 42%, בל"ד - 27% וחד"ש - 15%.
כ"טמטום" יש לכנות את העובדה, שכ- 250 מתושבי הכפר הזה התקבלו לשירות (כמתנדבים) בכוחות הביטחון (בעיקר משמר הגבול).
לכן, השערתך שהפגיעה במבני הציבור נעשתה סתם מטמטום נובעת מדיעה קדומה שלך ומחוסר יכולתך להכיר בעובדה, שערביי ישראל, ביסודם ועקרונית, עדיין מבקשים להשמידנו.
המסגד בטובא 583477
8% מתושבי טובא-זנגריה הצביעו ש"ס? באמת?
המסגד בטובא 583485
הם שורפים את המבנים שחיוניים להם עצמם לרווחתם. ואתה מתפלא שהם מצביעים ש"ס?
המסגד בטובא 583492
יש זהות אינטרסים חלקית בינם לבין ערבים מסורתיים. ויותר חשוב מזה: הם בקואליציה ושולטים על משרד הפנים, ולכן גם מועילים בהרבה משלוש המפלגות הערביות. מה חדש בתמיכה שמקבלת ש"ס אצל הערבים?
המסגד בטובא 583493
ודאי. הצבעה לש"ס במגזר הערבי איננה תופעה חדשה, והיא נובעת בין השאר מכך שהמפלגה שלטה במשרד הפנים ותקציביו כמה שנים. הנה למשל בבחירות 2003:
יש גם לציין שטובא-זנגריה נחשב בעבר דווקא לכפר 'פרו ציוני', מן הסתם בגלל האוכלוסיה הבדואית שם, ולא כמו שהימני המתוסכל כתב. אם כי בשנים האחרונות טובא-זנגריה נודעה בתור מעצמת פשע מקומית, או כהגדרתו של ראש המועצה הקרואה, "מחסן נשק אחד גדול", ולפי ראש איגוד מגדלי הבקר (מעניין למה דווקא שם הוא מתראיין), הרי שבטובא-זנגריה המציאו את 'תג מחיר' נגד חקלאים יהודים.
המסגד בטובא 583511
לא דיברתי על העבר, אלא על ההווה.
הן החברה היהודית והן החברה הערבית בישראל עברו שינויים גדולים מאז קום המדינה.
בתמצית ניתן לומר, שהחברה הערבית הולכת והופכת יתר ויותר ללאומנית (וחצופה).
אחת הסיבות לכך, לדעתי, הינה שערביי ישראל מזהים את החולשה הפנימית שלנו, היהודים, חולשה שלשמאל היהודי בישראל יש תפקיד מרכזי ביצירתה.
המסגד בטובא 583578
אם לנסח את השורה השלישית שלך:
בתמצית ניתן לומר, שהחברה הערבית הולכת והופכת פחות ופחות כנועה וממושמעת(ויותר חצופה). השימוש במילה "חצופה" מראה את זה - חוצפה היא תכונה המתארת התנהגות בוטה של ילד כלפי מבוגר.
המסגד בטובא 583584
או של אורח כלפי מארחו, למשל.
אכן, מעמדם הנכון והראוי של כל הערבים בישראל - כל ארץ ישראל - הינו לכל היותר ובמקרה הטוב מעמד של אורחים.
המסגד בטובא 583587
יש אימרה הודית: כל אדם בעולם הוא לכל היותר ובמקרה הטוב במעמד של אורח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים