בתשובה לתשע נשמות, 17/11/11 20:23
מתוקף תפקידי כפרקליט השטן 587452
אפשר לקבל צריכה דומה גם במכוניות גדולות יותר (במיוחד בנהיגה חסכונית), ישנם גם דגמי דיזל חסכוניים‏1. אבל אני מסכים שבד"כ (ובמיוחד בדגמים שנמכרים בארץ) זה כרוך בפשרה מסויימת בגודל הרכב (למרות שגולף GTD זה לא אוטו כל כך קטן).

1 כן, זה סוג שונה של זיהום.

השוואה של צריכת דלק בפועל

מתוקף תפקידי כפרקליט השטן 587473
דיזל זה לא סוג שונה של זיהום, זה פשוט זיהום יותר גדול - יותר חלקיקים, יותר NOX וכו'.
מתוקף תפקידי כפרקליט השטן 587596
איכשהו הנתונים שהם מביאים נשמעים לי קצת תמוהים. ה-GTD (דגם ספורטיבי עם 170 כ"ס) צורך הרבה פחות מאחיו ה-‏2.0TDI (דיזל, אותו נפח מנוע, שלושים כ"ס פחות)? הוא אפילו צורך פחות מה-‏1.6TDI BlueMotion, דגם שכל עילת הקיום שלו היא חסכון בדלק, עם מנוע דיזל קטן יותר ב-‏20% ועם 65 כ"ס פחות? נשמע לי מאד משונה. בכל מקרה, גם אם זה המצב אז שילוב בין מנוע דיזל חסכוני כזה לבין סוללה בריאה יכול להביא להיברידית חסכונית עוד יותר. כעת מתחילים לשווק גם היברידיות Plug-In - כאן יש פוטנציאל לצמצום ניכר מאד בצריכה השוטפת, אם כי זה מאד תלוי באופי המסלול היומי שלך.

אגב, בארץ לא נמכרות גולף דיזל (אולי למוניות), ואילו היו מוכרים כאן את ה-GTD הוא היה עולה כ-‏170,000 ש"ח או יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים