בתשובה לשפוך חמותך, 25/11/11 10:51
מצב הסופרים בארץ 588064
ההפך ממרוששת. "מעריב, הכותב ועורכיו יצרו מצג שווא":

מצב הסופרים 588070
(נושא קצת שונה)

אחת התגובות שם (של "T") תומהת על כך שאין סופרים עצמאיים, כמו בתחומי המוזיקה המקוונת.

אחד הפודקאסטים שאני נוהג לשמוע נקרא Linux Outlaws. הוא נערך ע"י שני אנשים שאחד מהם הוא סטודנט גרמני לספרות (לא לדאוג. הוא עובד בינתיים בתמיכה וניהול מערכות מחשבים). הוא גם נוהג לקטר מדי פעם, כשנחה עליו המוזה.

באחת התוכניות האחרונות הוא הזכיר את העובדה שקורא הספרים של [0[Barnes & Noble לא הגיע בכלל לאירופה ושהוא די חסר תועלת שם. לכן הוא סוקר רק את הקורא של אמאזון. הוא הזכיר שם את העובדה שמבחינת היחס ליוצרים, שוק הספרים גרוע בהרבה משוק המוזיקה, והגורמים המעורבים בו תקועים מבחינה מנטלית עמוק בעבר, אפילו ביחס ל-MAFIAA של המוזיקה והסרטים (תגובה 587460).

אמאזון חדשה בשוק ומנסה למצוא תוכן לקורא שלה. בין השאר היא מאפשרת לכל אחד למכור דרכה יצירות (או שמא "יצירות"‏1). האם אתם חושבים שהפעם אולי נראה גם עקיפה של ההוצאות המסורתיות? עוד תעשיית תוכן תתחיל להתמוטט?

0 לא עובד כרגע: <wikipedia Barnes & Noble>
1 לפי חוק זכויות היוצרים, כל תוכנית מחשב קטנה שאני כותב היא יצירת אומנות. לכן אני לא אדרוש כאן שום התנצלות.
מצב הסופרים 588137
נקודת השקפה חלופית: נניח שהמצב בשוק באמת חמור והדרך היחידה לקיים את ענף הספרות (בארץ היא ע"י תשלום קצבה ממשלתית לשלושים-ארבעים יוצרים מובילים (ההצעה הזו הועלתה בראיון כלאחר יד ע"י הסופרת). מי ישלם על עריכת ספריהם?
מצב הסופרים 588161
למה דווקא העריכה עולה כסעיף נפרד? בד"כ ההוצאה משלמת על העריכה. היא תמשיך לעשות זאת באותה מידה שבה היא תמשיך לשלם על בחירת עטיפה, הדפסה, הפצה וכולי.
מצב הסופרים 588164
אבל זו הנקודה. האם קיומה של ההוצאה כגוף מתווך מובנת מאליה? האם במצב ההיפותטי שהסופר מקבל קיצבה מהמדינה הוא ישלם להוצאת הספרים על שרותי הוצאה לאור?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים