בתשובה לxslf, 27/02/02 18:03
שיבוט היטלר 58850
גם הצעדים האמורים כלפי קרוביו וידידיו של השהיד יעשו לאחר מותו, אז איפה ההרתעה? מן הסתם כנגד שהידים פוטנציאלים אחרים וגם כאן ההרתעה היא כנגד היטלרים פוטנציאלים אחרים.
הגמל והשיבוטה 58956
וכאן נשאלת השאלה, האם צריך להיות לי (בהנחה שאני אגואיסט שאוהב רק את משפחתי וידידי) אכפת משיבוט שלי שאותו איני מכיר.

אני בקלות עונה על זה לא. שאלה יותר מוזרה היא, איך עלי להתייחס (בהנחות לעיל) לשכפול ראלי שלי (כלומר, שיבוט כולל זכרונות).
שיבוט וטרור 59018
אגב, לדעת ראל יש לזרז ככל הניתן את המחקר המדעי בנושא שיבוט, מאחר וכאשר הוא יהיה מושלם, הוא אף יטול את העוקץ ממעשיהם של שהידים למינהם המאימים עלינו באובדן יקירנו, ע"י כך שנוכל לשכפל מייד ולגודל מקורי כל אובדן כזה עם זכרונותיו ואישיותו. כך שפיגועי טרור כאלו לא יוכלו עוד לשמש לפעולות סחטנות והשגת יעדים כלשהם. ודרך המו"מ תהפוך לדרך היחידה האפשרית. מה דעתכם?
שיבוט וטרור 59028
השאלה כאן נשארה בשהייתה . האם נוכל ליצור מישהו שהוא העתק מדוייק של המקור או שהוא ישות עצמאית בפני עצמו?
וזוהי שאלה קשה ביותר שאני מאמין שתשמש כנושא ער לויכוח גם אם יתאפשר ליצור שיבוט שכולל זיכרון ואישיות.
הבה וננסה לעמוד על כמה מההשלכות: נניח שמישהו מת ומשפחתו משבטת אותו מחדש . האם באמת ישובט בגיל שבו מת ( נניח בגיל 52 )? ואולי יעדיפו לשבט אותו לגיל שהיה צעיר ויפה יותר נניח גיל 28 ( בהנחה כמובן שזה יהיה אפשרי ).
וכאשר ישובט האיש עם כל זכרונותיו , האם יכללו הזכרונות את "מותו"?
לא סביר להניח שלא, ובכל זאת כיצד יחיה השכפול עם המחשבה שהאני הקודם שלו "מת " ושהוא ממשיך אותו.
לי נראה שגם אם ניצור שכפול עם אישיות וזכרונות דומים או זהים , עדיין תיווצר לבסוף ישות חדשה שתשתדל להפריד את עצמה ככל האפשר מהמת.
שיבוט וטרור 59053
למרות הדמיון הרב בין כיכר לחם למשנהו, בכל הרמות ובכל המובנים, אנו עדיין נסווג שני כיכרות לחם כחפצים נפרדים, כישויות נפרדות.
מדוע הפריוולגיה לה זוכה כיכר לחם לא קבילה גם לבני אדם ?

אדם א. זהה לאדם ב. אם ורק אם אדם א. הוא אדם ב.
שיבוט וטרור 59080
נדמה לי, שהרעיון הזה מופיע באחד מיומני הכוכבים של איון טיכי מאת סטניסלב לם. (טל, תקן אותי אם אני טועה)
שיבוט וטרור 59188
חשבתי שהמומחה לענייני טיכי באיזור הוא אסף ברטוב...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים