בתשובה לאלי, 28/02/02 22:27
ראל בספרות העברית 59025
כבר הוכחת כי הדיוק אינו הצד החזק שלך, וחוסר אמת היסטורית או מדעית מעולם לא תעצור אותך מלהשיג מטרה אוילית כמו להשמיץ. לשם מה? אם אין לך עניין עזוב את זה. אתה הופך אתר נחמד זה, ללא אמין אני מציע לקוראים אם ברצונכם לקבוע עמדה לגבי נושא מסוים הזהרו מלקבוע אותה על סמך אינפורמציה שאתם מקבלים כאן ובמיוחד מאלי. דמיון מפותח שיטחיות חפיפניקיות, הליכה בין הדברים, שמועות ועוד דברים מוצקים כאלו הם החומר ממנו הוא בונה את אמירותיו והאמת משנית.
אלי היקר. התנועה הראלית לא הייתה קיימת בישראל בזמן כתיבת הספר שאתה מזכיר, הספר הראלי לא היה בישראל בתקופה זו כך שהיא לא הייתה כלל במודעות של אנשים בארץ, ומאידך היו כל הרבה תנועות מיסטיות שיתכן והוא בכלל דיבר עליהן, או הסתמך רק על דימיונו בלבד. מטטרון היא דמות מיסטית לחנוך. ואין התנועה הראלית עוסקת במיסטיקה. אין כלום בפילוסופיה הראלית היכול לגרום לאדם נזקים מסוג כלשהו, להפך אם היית מכיר את הפילוסופיה הראלית היית נוכח לדעת כי ההפך הוא הנכון. התנועה הראלית מורכבת מקבוצה וולונטרית של אנשים מאושרים, שמצפונם מכתיב להם את דרכם. הם יסרבו לבצע משימות שינתנו ע"י ראל או האלוהים אם אלו יהיו בניגוד למצפונם. הראלים מאמינים באהבה, ואחווה בין כל בני האדם, בממשלה עולמית בפירוק צבאות העולם והעברת הכספים למלחמה בעוני בבערות וברעב.
אי אלימות באופן מוחלט. חופש לחיות לפי הנטיות האישיות של כל אחד מכל סוג שהוא, כמובן ללא פגיעה באחר וללא רגשות אשמה שהדת גרמה לנו.
על מה אתה בכלל מדבר, נראה כי כאשר אינך יכול להתמודד עם העובדות, אתה ממציא ומביא רומנים של אחרים להוכיח מה?
שהדימיון שלך חזק מכל מציאות ואמת. אלי צא מזה ותחזור לארגומנטים הקרובים לאמת ולא לדימיון. למרות שאין לי אישית כלום כנגד דימיון מפותח. ואם אין לך מה להגיד בבקשה אל תמציא. בורות לא חייבת להיות מופגנת ועם דימיון מפותח צריך לשחק במגרשים אחרים.
ראל בספרות העברית 59027
מקבל , התנועה הראלית לא הייתה קיימת בארץ בזמן כתיבת הספר. מצטער על הטעות, אני חשבתי שהם כבר היו בארץ ב-‏1989. , אז המחבר לא הסתמך על התנועה בארץ אלא בחו"ל.
אבל כל מי שקורא את הספר יכול לראות שפרקים שלמים ממנו מבוססים על התנועה הראלית וראל.
נכון מר דרורי צודק בהעירו שחנוך הוא דמות מיסטית ואין לו כל קשר לראלים, הספר עוסק למעשה בכמה קבוצות שהתנועה הראלית היא רק אחת מהם.
ואגב בניגוד למה שמר דרורי חושב , אינני בא לתקוף אותו ואת התנועה שלו א פריורי , אני רק מציין את העלילה של ספר. ויש להבדיל בין מה שאני מתאר ובין מה שאני חושב. אינני טוען ואינני חושב שהתנועה הראלית מסיבה נזקים א פריורי לחברים שבה. דעתי היא שזוהי תנועה בלתי מזיקה ובוודאי ובוודאי בהשוואה לתנועות כמו האיסלאם הקיצוני , וזרמים שונים ביהדות הנורמטיבית ובנצרות הפאונדמנטלסיטית שמהם יש סכנה אמיתית לאנושות.
מה שכן אני חושב שהנקודה המעניינת ביותר בתנועה הראלית היא לא בהכרח הקשר בינם ובין האלוהים , אלא ההשפעה שמתחילה להיות להם ושתהיה להם בעתיד על נושא השיבוטים, אבל זה כבר עניין של דעה אישית , מר דרורי בהחלט יכול לא להסכים איתי בעניין זה ומסיבות טובות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים