בתשובה לקונשטוק, 11/03/12 0:01
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592230
מה רע ברכבת יעילה?

אם היית פעם בברלין, או בלונדון (או באחת מאינספור ערים אחרות), ונהנית מהרכבת התחתית מהמאה ה-‏19 וה-‏20 בוודאי תהית למה אין אחת כזאת בישראל, אם אי פעם נהנית מרכבת רגילה שמגיעה במהירות ובזמן (ויותר מהר מרכב פרטי מקביל) באירופה, בוודאי שאלת את עצמך למה הרכבת לבאר שבע לוקחת שעה וחצי או למה אתה תקוע בסיבוב מוצא... אז למה שהציבור לא ייהנה מהטכנולוגיה המופלאה שאיפשרה לנו המאה ה-‏19?
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592236
מאותה סיבה שאין לנו מכוניות מעופפות
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592243
שהיא...
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592249
שאנחנו לא חיים בסרט
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592250
אתה טוען שרכבת יעילה בישראל זה מדע בדיוני?
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592258
כשמדובר על נוסעים ולערכים סבירים של ''יעילה'' אז כן זו באמת פנטזיה

ואני מנחש שאפשר להשמיט את ''ישראל'' וזה עדיין יהיה נכון
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592260
אתה טוען שהרכבת התחתית בברלין‏1 או העילית בכלל בגרמניה אינה יעילה? באיזה מובן?

1 פשוט הייתי שם לא מזמן, אבל אתה מוזמן לדון גם על ערים אחרות בעולם, שבהן רכבת היא פתרון תחבורתי מרכזי.
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592264
כפי שכתבתי זה ניחוש

אבל על סמך התקדימים שאני כן מכיר כמו אמטרק בארה''ב או הרכבת המהירה בצרפת או אפילו רכבת ישראל אז סביר להניח שרכבות הנוסעים בגרמניה מסובסדות כבד ומסיעות חלק קטן מאד מהנוסעים
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592268
בגרמניה, ספציפית, יש להבדיל בין רכבות אזוריות (שמסובסדות ע''י המדינות השונות בגרמניה) לבין רכבות לטווח ארוך (שלא מסובסדות ועולות בהתאם, אבל גם משרתות המוני נוסעים מדי יום). יש לציין שמערכת התעריפים בגרמניה מורכבת ויש המון סוגים של חופשי-שנתי וכו'. אין לי את המספרים המדוייקים (אחפש, אם יהיה ביקוש) אבל אחוז ניכר מהנסיעות היומיומיות בגרמניה מבוצעות ברכבת.
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592269
אגב, לא יודע לגבי ברלין אבל התחבורה הציבורית בהמבורג מעולה לטעמי (וקצת יקרה למי שאין לו כרטיס מקיף כלשהו, אבל לרוב מי שנוסע באופן יומיומי יש). וזה כולל אוטובוסים כל הלילה ובסופי שבוע גם S-Bahn ו U-Bahn כל הלילה (לא עד התחנות האחרונות, אבל האוטובוסים משלימים את התמונה).
להפסיק את הבריונות של אדרעי 592288
אני לא יודע לגביי המקרים הספיצפים שאתה מדבר עליהם, אבל כל מי שנוסע ברכבת ישראל בבוקר ובערב יודע שהיא מלאה למרות השירות הגרוע והמחירים הגבוהים, גם הרכבות התחתיות בניו יורק, לונדון וברלין לא סובלות מהעדר נוסעים, ומנסיוני (המועט) גם רכבות ארוכות בגרמניה ובאנגליה לא סובלות ממחסור בנוסעים. ונשאלת השאלה למה אתה קורה "סבסוד כבד", אם נזכור שרכבת שיש בה 150 נוסעים חוסכת פקק של שלושה מסלולים לאורך 100 מטר לפחות‏1, אתה מבין כמה גדולה התועלת למשק ברכבת היחידה הזאת.

1 לפי 3 מטר למכונית, ואדם וחצי למכונית חישוב שמרני מאוד לדעתי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים