ויכוח מיותר 594556
הוויכוח רק מדגיש את המיותרות המוחלטת של כל אותם עיטורי מופת, גבורה וכד'. הרי לאנשים עצמם הם לא יעזרו. זהו רק חלק מהניסיון של המדינה לאינדוקטרינציה של אזרחיה וחייליה.

לא טוב למות בעד ארצנו, כי פשוט לא טוב למות, נקודה.
ויכוח מיותר 594598
מסכים עם שתי התגובות האחרונות. כל פולחן המוות הנקרופילי בישראל יצא מכל פרופורציה. אנשים פשוט מתים, מי בחרוף נפש שניסה להציל את חבריו ומי בתאונה מצערת/רשלנות/התאבדות/סיבה רפואית וכו'.
נמאס מכל ההאדרה הזו של קורבנות בצבא/פעולות איבה כאילו המוות שלהם יותר נעלה/משמעותי ומקומו גבוה יותר בההררכיה וחס וחלילה שלא יתנו את אותו תג למתים אחרים.

אם כבר מחליטים שהקריטריון הוא "חירוף נפש", אני לא מבין למה סוהר/כבאי שניסה להציל משריפה או רופא שנדבק מאיזה חיידק טורף או מציל שקפץ להציל טובע הם פחות ראויים מחייל שנפל בקרב. מבחינתי כאזרח כולם מנסים לשמור על חיי/בריאותי

שאלה - מה לגבי הכבאים שנהרגו ב-‏11.9? אני משער שהם קיבלו עיטורי מופת וגבורה למיניהם (בצדק) ושלו דבר כזה היה קורה בישראל אף אחד לא היה מפקפק בכך.
ז"א שאם ניסית להציל משריפה שגרם לה איזה ערבי מחבל אתה גיבור ישראל/ארה"ב אבל אם אותה שריפה נגרמה ע"י איזה סיגריה שנשכחה או תנור שהתלקח אז אתה סתם כבאי שעשה את תפקידו וחס וחלילה אסור להשוות אותך לאילו שבאמת מגינים על המדינה
ויכוח מיותר 594599
על אותו משקל יש הבדל אם נהרגת בתאונת דרכים ואתה חייל לבין אם אתה אזרח, כי השאלה היא לא רק מה אתה חשבת או עשית אלא איך זה משפיע על רגשות הציבור ומקבלי ההחלטות..
ויכוח מיותר 594625
האם לעיטורים האלה, אגב, יש משמעות כלכלית למשפחות השכולות?
ויכוח מיותר 594644
השם השני שלך מיותר הרבה יותר מעיטורי הגבורה או המופת. הם אולי לא דרושים למתים, אבל כן למשפחותיהם.
לא טוב להיות רוגל לישמנובסקי-מלקוביץ', כי פשוט לא טוב להיות מנוול, נקודה.
ויכוח מיותר 594659
המנוולים הם אלה שחושבים שטוב למות בעד ארצנו (או בעד... השלם את החסר), בעיקר אם מישהו אחר עושה את זה. הרבה יותר טוב לחזור מהמלחמה - אם כבר נגזר עליך להילחם - כשאתה בריא ושלם.
ויכוח מיותר 594664
המנוולים הם אלה שמזלזלים בנופלים אשר הקריבו את הקרבן הגדול ביותר ובמשפחותיהם.
ויכוח מיותר 594666
אין כאן שום זלזול, ההיפך המוחלט. לצערי היו רבים בסביבתי הקרובה שנפלו בקרב ואני - וגם משפחותיהם, אגב - היינו שמחים מאוד לו היו חוזרים הביתה בשלום.
ויכוח מיותר 594667
אולי אצלך אין זלזול, אצל המנוול שכתב את תגובה 594556 - יש ויש
ויכוח מיותר 594669
אינני מזלזל בנופלים. רק ציינתי שהעיטורים הללו לא ישנו להם הרבה.
ולגבי המשפחות, אני מאמין שפיצוי כספי הולם והתייחסות מכובדת מצד צה''ל יעזרו הרבה יותר מהתעסקות תפלה בנסיבות המוות כדי לדעת אם באמת מגיע עיטור הגבורה, או שמא רק המופת.
ויכוח מיותר 594670
אתה מדבר על המקרה הנוכחי? אם כן, למה צה"ל (או ליתר דיוק: משרד הביטחון) צריך להיות מעורב? האם לדעתך משרד הביטחון צריך להיות זה שמעניק הכרה על פעולות גבורה אזרחיות?

או שאולי יש כאן פשוט עניין כלכלי: משרד הביטחון יכול להעניק יותר למשפחות נופליו מאשר המשרד לבטחון פנים.

דרך אגב: שוב (כמו שיח הציבורי בעניין החזרת גלעד שליט) לא מעזים להתנגד לדבריהם של בני "המשפחות השכולות" (כולל משפחת שליט ונציגיה). התוצאה היא שרק משוגעים ו/או בני משפחות שכולות אחרים יכולים לבטא עמדות חריגות.

ניטפוק: התעסקות טפלה.
ויכוח מיותר 594677
אתה ואני יודעים שהיכן שיש עיטורי גבורה מסתתר בזיון.
ויכוח מיותר 594680
איפה, למשל, מסתתר הבזיון פה:
או פה:
או פה:
או פה:
וכן הלאה?
ויכוח מיותר 594681
ועוד שניים לדוגמה, סתם צל"שי אלוף:
ויכוח מיותר 594737
יכול להיות שבנורמות הנוכחיות, אם אתה עושה מה שמצופה ממך לעשות, אתה ראוי לאות המופת?

עם כל הרצון הטוב, אני מתקשה מאד להבין, מה בדיוק עשו יושבי "אוטובוס הצוערים" החיים והמתים, שראוי לאות המופת. אולי אתה יכול להציע הסבר?
ויכוח מיותר 594738
לא.
ויכוח מיותר 594740
דיון 503, למרבה הצער. א', ג', ד', ה', ו' ו־ז'.

חוץ מזה, הם נהרגו כתוצה מהחלטה (שהתבררה בדיעבד כ)שגויה לחלוטין. מכאן שיש כאן ביזיון, שהוא, כמו שציין איציק, תנאי מקדים לצל"ש. תגובה 594518.

סליחה על הציניות.
ויכוח מיותר 594741
הבנתי את הציניות, אבל השאלה שלי לא היתה צינית. נראה שיש כאן מקרה שבו קבוצה גדולה של אנשים קיבלה צל"ש מסוג כלשהו משום ש"שנשלחו להציל חיים ושילמו על כך בחייהם". על מה בדיוק הם שילמו בחייהם? השיח הציבורי בישראל הגיע למקום כזה שהוא אפילו פטור מלהשמע כהגיוני.
ויכוח מיותר 594742
בזיון הוא לא תנאי מקדים, אבל בהחלט היו ויהיו מקרים שבהם צל''ש נועד לכסות על בזיון. כמדומני שהמפתח פה הוא שהחיים לא קיבלו צל''ש.
ויכוח מיותר 594750
אין לי חשק לעבור עכשיו על כל עיתורי העוז והמופת. נכון שיוחאי בין נון קיבל את אות הגבורה לא על בזיון מערכתי. עמי אילון אמר את אותו הדבר לגבי חלק גדול מהעיטורים.
ויכוח מיותר 594752
זה כוחה של המילה ''לפעמים''.
ויכוח מיותר 613604
כחוקר בהסטוריה צבאית את יודע שהצורך במעשה גבורה עולה בד"כ כשהמשימה אינה מתנהלת על פי התכנית. כשהמשימה אינה מתנהלת על פי התכנית והיא נתקעת, נדרשים מעשי גבורה כדי לחלצה. רוצה שאוסיף את המילה לפעמים?
ויכוח מיותר 613625
בדיוק. ''לפעמים'' הוא ביטוי מפתח פה. כי יש עוד כמה מצבים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים