בתשובה להאלמוני המזוהה, 06/05/12 22:21
מטרופוביב 595013
למען האמת לא רק שהאוניברסיטה ושדה דב נמצאים בתל אביב שניהם נמצאים ברובע 1. עצם העובדה ששניהם בתל אביב ויש כל כך מעט מסוגם במטרופולין אומרת דרשני. תיאטרון, לעומת זאת, הגיוני שיהיו בעיר גדולה כמו תל אביב מעט, אבל לא כולם.

צריך להבין, על העובדה שאוניברסיטת תל אביב נמצאת בתל אביב המדינה מפסידה כסף כי אותו שטח בכפר סבא היה עולה פחות.
מי שמרוויח הם הסטודנטים והעובדים שיכולים גם לגור בתל אביב וגם להיות קרובים לאוניברסיטה. השאלה היא: האם זה משתלם להם? אם לא, האוניברסיטה צריכה לעבור. זה אחד הדברים שקצת מוסמסו בהפגנה. אנשים אמרו שהם רוצים ללמוד באוניברסיטת תל אביב ויוקר המחיה בתל אביב קשה להם אך התעלמו מהפיתרון המתבקש.

נ.ב. במובן מסוים בר אילן נמצאת בתל אביב. בנפה. והמרחק שלה מהעיר לא כ"כ גדול, בערך 5 ק"מ.
מטרופוביב 595017
התייחס לגוש דן ולא לתל אביב. אם האוניברסיטה היתה נבנית בפתח תקוה או בכפר סבא, זה לא היה משנה הרבה כי הדבר היה משפיע על מחירי הדיור בכפר סבא או בפתח תקווה.
מטרופוביב 595022
--->>"התייחס לגוש דן ולא לתל אביב"
זה בעייתי טכנית, על פי ויקיפדיה בהגדרה המרחיבה גוש דן הוא 1500 קמ"ר ויש וריאציות על משמעות השם. קצת קשה לי להבין מה קורה שם.

לחלק השני: לא מדויק, הסיבה שצפון תל אביב יקרה היא לא רק בגלל האוניברסיטה אלא גם בגלל האוסף המאוד גדול של מרכזים אחרים, היותה עיר תיירות ומרכז עסקים.
מטרופוביב 595020
(אתה יודע שגם בלונדון יש שדה תעופה, לא פחות תיאטראות מתל אביב וגם איזה אוניברסיטה או שתיים?)
מטרופוביב 595021
שדה התעופה הכי קרוב למרכז לונדון הוא "לונדון סיטי" ,הוא נמצא 9.5 ק"מ מהמרכז ועל פי דף המידע "מעט טיסות מגיעות לכאן, בעיקר טיסות עסקים."

כל הרעיון של המאמר הוא שצריך להפסיק להתייחס לתל אביב כעיר דוגמת לונדון ולהתחיל לחשוב במונחים יותר גדולים, על פי המאמר: שכל המלבן בין חדרה לאשדוד 15 ק"מ מהים הוא המקבילה של לונדון.
מטרופוביב 595063
האוניברסיטה, למרות היותה גוף ציבורי, פועלת כגוף עצמאי להשגת מטרותיה. הטענה "על העובדה שאוניברסיטת תל אביב נמצאת בתל אביב המדינה מפסידה כסף" שקולה לטענה "על העובדה שחברות היי-טק יושבות ברמת החייל מפסידה כסף". אולי במקום מענקי מעבר לפריפריה פשוט נכריח אותם לעבור ? האוניברסיטה עושה את השיקול שלה (נוחות גישה לסטודנטים וחוקרים, עלות מעבר‏1, פגיעה באטרקטיביות כתוצאה ממעבר) ומקבלת החלטה. ההחלטה היא גם שיקול כלכלי, אבל לא שלי/שלך/של האוצר, ואי אפשר להפקיע מכל גוף ציבורי בארץ את היכולת לבצע את השיקולים שלו.

1 מעבר לזה שזה לא מעשי להשיג שטח בגודל דומה עם אישורי בניה במרכז, העלות של התשתיות באונ' ובפרט במדעים גבוהה מאוד.

נ.ב. אז במובן מסויים קרית אונו, רמת גן וגבעת שמואל נמצאות בת"א, ואני עדיין לא הבנתי מה הנקודה.
מטרופוביב 595069
אני לא חושב שאתה צודק אבל זה לא קריטי, אתה יכול להחליף את המילה ''המדינה'' בהודעתי הקודמת ב''האוניברסיטה''.

צריך לזכור גם שהדבר הזה משולב עם שתי הנקודות האחרות, שיפור מסיבי של התחבורה והעמסת אוכלוסיה.
מטרופוביב 595346
משהו שרציתי להוסיף הוא ששלושת הדברים האלה כבר קורים, בהילוך איטי אמנם, וקשורים גם להעלאת יוקר המחיה במרכז של המרכז.

תחבורה: אם מסתכלים על כפר סבא אז יש עכשיו פרויקט משולב של כביש 531 וסיום מסילת השרון.

העמסת אוכלוסיה : פה הקשר החזק לנושא שכן בעקבות ועדת טרכטנברג הממשלה מקילה על פינוי בינוי.

יציאה של מוסדות מהמרכז: פה יש כמה דברים לדוגמא מחנה רבין עובר (יחד עם עוד הרבה בסיסים) לנגב, התחנה המרכזית החדשה תתפצל למרכזים בקצה תל אביב, פארק אריאל שרון מוקם במטרה להיות פארק מטרופוליני כתחליף לפארק הירקון והשוק הסיטונאי כבר יצא ועכשיו בונים שם שכונה.

כל מוסד כזה שיוצא גורם לכניסה של בנינים ועסקים חדשים מה שמעמיס על העיר ומעלה את יוקר המחיה דבר שבתורו גורם לעסקים שצורכים הרבה אדמה, מבוססים על על עבודה זולה ומחירים זולים להעלות מחירים או לצאת מהעיר מה שמעלה את יוקר המחיה וכו'. זה בתורו גורם למוסדות לקשיים בביצוע משימתם. לדוגמא כרגע במקום השוק יש חניה שמשמשת את מתחם הבימה. כשתהיה שם שכונה תהיה להבימה פחות חניה, מה שיגרום לקושי לאנשים מחוץ לתל אביב להגיע אליה כלומר מטרותיה פחות ממומשות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים