בתשובה לאיציק ש., 08/05/12 17:47
זו לא השאלה 595148
איציק ידידי, אתה יודע שדקדוקיהם של עוה"ד הם לי לזרא. אני מודע לכך שאני סוגר את השער בפני אנשים מזי רעב ואולי אפילו דן אותם למוות. האם עלינו כעת להתווכח איך עוד כמה עורכי דין יוכלו להתפרנס מן הזוועה הזאת?
תקרא להם איך שתקרא, אין בליבי עליהם. מהגרים קשי יום אלו נמצאים כאן בניגוד לרצונם של רוב גדול ועצום של אזרחי ישראל. אני מבקש להציב את האמת הפשוטה והזועקת שמדינה אינה יכולה לבגוד באזרחיה החלשים ביותר, רק כדי לספק כמה "בעלי מה יפית". ברור לך שישראל אינה יכולה לגאול מאומללות את המיליארדים של העולם השלישי. היא יכולה ועוד איך יכולה לאמלל את חייהם של אלפי אזרחים שלה שגורלם לא שפר במיוחד גם ללא המכה החדשה.
זכור נא את יוון. במשך שנים היוונים הניחו כי ארצם היא רק תחנת ביניים למהגרי העבודה בדרכם לגרמניה ואיטליה. לכן היוונים נהנו מאד לשחק את תפקיד חסידי אומות העולם ולהפגין ליברליות עד אין קץ כלפי הזרים. היום מתעוררים 11 מיליון יוונים ומגלים ש-‏2.5 מיליון מתוכם אינם יוונים. תאמין לי, שהם מאד לא אוהבים את זה.
אין לי שום התנגדות לקליטת המספר הזעום של אלו שקבלו מעמד פליט ורצוי גם לאפשר למספרים גדולים יותר לקבל אשרת מגורים זמנית מטעמים הומאניטאריים. אסור לאפשר התפתחות של אזורי מגורים שלמים בהם רוב גדול של זרים סוגר על הישראלים הותיקים שאינם בכוחם להחלץ משם. ישראל הכתה את נחשליה בשוטים של גלי העלייה. כעת אתה רוצה להכות אותם גם בעקרבים של עניי העולם כולו?
זו לא השאלה 595155
לצערי אני מגלה שאני מסכימה אתך. גם לגבי עניין ה"מה יפית". בייחוד שרוב התומכים בהשארת המהגרים פה (ואף באיזרוחם המלא) משתמשים בטיעונים רגשיים ורגשניים (הילדים שלהם חמודים, הם מקסימים, מעולם לא פגעו בזבוב, פלוס צילומי פוסטר נוגעים ללב, אבל מה זה קשור?); או לחלופין בטיעונים הומניטריים המנותקים מהקשרם (נכון שרבים מהם סובלים או חיים בתנאים קשים של צפיפות והזנחה וטיפול לקוי מאוד בילדים, ונרדפים בידי עו"ז, זה לגמרי פסול בעיני וקשה לי לראות אנשים חיים כך, אבל הסבל הזה אינו מהותי - הוא נגרם בגלל הישארותם כאן, והיא כמעט תמיד מבחירה).

כתבתי לא מזמן על הקמפיין הרגשני של "גירוש הילדים":
ולמה "לצערי"? כי הייתי רוצה להרגיש אזרחית העולם, אישיות הומניטרית דגולה, אבל אני חושבת שהחזון הזה לא מאוד קשור למציאות כרגע. יותר מזה - שוויתור על קבלה קולקטיבית ואוטומטית של פליטים אינו פוגע אנושות בהומניות ובמוסריות של המדינה/אזרחיה (להבדיל, ויתור מוסרי בתחום היחס לפלסטינים כן פוגע בעיני אנושות בהומניות של המדינה ושל אזרחיה, באופן ההולך ומחמיר). מה שכן יש להקפיד עליו הוא יחס נאות למי שכבר מצויים כאן, ומציאת דרך הולמת ולא אכזרית למנוע כניסה, ולהחזיר חזרה, את מי שלא אמורים להיות כאן.
זו לא השאלה 595180
א. היוונים לא נהנו לשחק את חסידי אומות העולם. היוונים הביאו/השאירו את מהגרי העבודה כי רצו אותם כעובדים.
ב. אם אין לך שום התנגדות שנקלוט מספר זעום של אלו שקיבלו מעמד פליט אז אין מחלוקת בינינו. היות שמה שמנחה את מנהלי מדינתנו זו הגזענות היהודית, אז מתחמקים מלבדוק באופן מסודר מיהו פליט ומיהו מהגר עבודה. בדוק מי היו שרי הפנים
בזמן שהתפתחו איזורי המגורים השלמים של הזרים. אני חושב שצריך לקלוט ולאזרח את הפליטים ולפעול להקטנת מספר מהגרי העבודה. הדרך הטובה ביותר להקטין את מהגרי העבודה היא לחוקק חוקים דרקוניים נגד שיטות העבודה של קבלני העובדים הזרים, ולהחיל ולאכוף על המעסיקים של עובדים זרים את חוקי העבודה באופן נוקשה-לא כמו שעושים את זה לגבי הישראלים. לגבי המסתננים: שמעתי כמה מ"יפי הנפש אומרים כבר מזמן שצריך לבנות גדר לאורך גבול מצרים ולשמור עליה היטב. מישהו שאל כאן האם צה"ל ירה במסתננים? לא. הגדר תקטין את המספרים וברגע שיבדקו את אלו שהצליחו להכנס, צריך לשלח מיד את מהגרי העבודה ולקבל את הפליטים כי אין לנו ברירה.ברגע שמישהו מקבל את ההגדרה כפליט, הוא צריך לקבל את האפשרות לעבוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים