בתשובה לצפריר כהן, 10/05/12 15:44
למה מוכרים יצירות אומנות בסדר גודל כזה? 595335
אני מקווה שהיה מובן מהתגובה שלי שבעניין המקוריות אין לי באמת משהו מבוסס או מקורי לומר.

בעניין יכולת הצגת הצבעים, הייתי יכול לפרט לך בדיוק את אחוזי מרחב הצבע של עשרות צגים וטלוויזיות מטכנולוגיות שונות, נושא שבו עסקתי מעל ארבע שנים, אבל אני חושש שנשעמם את המאזינים.
אני יכול רק לרמוז שלצגים יש חסרון אינהרנטי מול תמונות מודפסות איכותיות, מאחר והצג משתמש בצבעים "חיבוריים" בעוד תמונה מודפסת משתמשת בצבעים "חיסוריים", מה שמאפשר לה מרחב צבעים גדול יותר‏1
יתרה מזאת, גם עבור צגים מעולים, צריך כיול מיוחד על מנת לשחזר בצג בצורה אמינה צבעים של תמונה מצולמת. והכיול אמור גם לכלול את נתוני המצלמה שצילמה את התמונה.

רק כדי לסבר את האוזן (או העין) - בפעם הבאה שאתה קונה ורד אדום לוהט, צלם אותו והצג על המסך שלך, שים את הורד האמיתי לידו ותוכל להתרשם ממקור ראשון בהבדל.
מראש צר לי על האכזבה שתיגרם לך, אם כי אני יכול להרגיע אותך קמעה בכך שזכרון הצבע שלנו הוא לא משהו, ולכן ללא השוואה של תמונה לצד תמונה קשה לנו להעריך או להשוות צבעים.

1 חיבוריים - הצג משתמש בשלושה צבעי יסוד מוקרנים, ולכן מסוגל להציג רק קומבינציה לינארית שלהם. בהדפסה - וודאי בטבע - הצבעים בולעים ("מחסרים") חלק מארכי הגל שמוקרנים עליהם, מה שמאפשר - כמובן עבור מערכת הראייה שלנו - מרחב צבעים גדול יותר.
למה מוכרים יצירות אומנות בסדר גודל כזה? 595336
זה לא ממש מעניין אותי, אב לא מזמן כתבתי את תגובה 594719 בעניין הכיול: מישהו שמקווה ליצור חומרת כיול טובה וזולה יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים