בתשובה לאריק, 10/06/12 10:42
מה עושים בחללית מסחרית? 597204
תרגום אחר :דיון 2118
מה עושים בחללית מסחרית? 597229
בועת הדוט קום תרמה בסופו של דבר לרמת החיים שלנו היום.
במסגרת הריצה המטורפת אחרי השקעות בדברים שקשורים לאינטרנט, בוצעה גם השקעת יתר מופרזת לכל הדעות בתשתית סיבים אופטיים. אבל עודף השקעה בתשתיות הוא בדרך כלל חיובי בטווח הארוך. העודף האדיר ביכולת הולכה מלפני עשר שנים הוא המאפשר היום מחשוב ענן, צפיה בסטרימינג (יוטיוב, סקייפ, מסנג'ר) ועוד אפליקציות זללניות ברוחב פס.
היום אנחנו משלמים גרושים למפעילי שיחות בינלאומיות בזכות עודף ההשקעה ההוא.
מה עושים בחללית מסחרית? 597244
תרגום: כשעצים נחטבים, שבבים עפים.
מה עושים בחללית מסחרית? 597876
למרבה השעשוע, כבר היתה בועת חלל שהספיקה לפקוע בסוף שנות ה1990. אז חשבו שטלפונים לוויניים זה העתיד, והרבה חברות הוקמו כדי לספק תחבורה זולה ויעילה לחלל כדי לשגר את כל לווייני התקשורת שתשתית כזו היתה אמורה לצרוך. הרבה מהחברות האלו היו באמת חדשניות והציעו פתרונות מעניינים ומתקדמים שהו יכולים להיות שימושיים גם להרבה מטרות אחרות, אבל בסופו של דבר התברר שטלפונים לוויניים יקרים בהרבה ולא נותנים יתרונות משמעותיים לעומת הרשת הסלולרית לרוב המשתמשים, והשוק קרס בקול גדול ולקח איתו את כל חברות השיגור, שחלקן כבר היו בשלב פיתוח די מתקדם אבל כבר לא היו מסוגלות להשיג שום מימון כדי להמשיך אותו. עד היום זה כמעט בלתי-אפשרי למצוא מימון לפרוייקטי חלל מסחריים חדשים, וזו הסיבה שכל כך הרבה מהחברות בתחום, וודאי השאפתניות והמרשימות מביניהן, מסתמכות על מימון מחוזים ממשלתיים או על השקעה של מיליונרים נועזים ובעלי חזון שכבר עשו את הונם בתחומים אחרים‏1.

1 אילון מאסק ורוברט ביגלו כבר אמרנו, ולאלה אפשר להוסיף את ג'ף בזוס (אמאזון), פול אלן (מיקרוסופט), ג'ון קארמאק (ID Sofware).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים