בתשובה לקונשטוק, 12/08/12 3:04
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 600865
אם תעודת הבגרות אמורה להגיד שמי שמקבל אותה הוא "מעל הממוצע" אז באמת אין יותר מידי ערך להגדיל את מספר המקבלים שלה. מצד שני, אם תעודה הבגרות אומרת שמי שמקבל אותה הוא רמת השכלה מסויימת, אז הגדלת מספר מקבלי התעודה (תוך כדי שמירה על רמת הסף לקבלתה) אומרת שהצלחנו להגדיל את מספר המשכילים באוכלוסיה. נראה לי שזאת מטרה טובה, ואין שום סיבה שאחוז מקבלי הבגרות לא ישאף ל-‏99%.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 600870
כנכשל סידרתי בהסתברות וסטטיסטיקה אין לי את הכלים (או את הסמכות המוסרית) להסביר לך איפה אתה טועה

אבל אנחנו ברשת אז ...

לצורך הדיון נניח שהשכלה היא גורם יחיד ומדיד ונגדיר "השכלה מינימלית" כחסם התחתון להשכלה שיש לבוגרי מערכת החינוך (ל 99.999% מהבוגרים יש לפחות השכלה מינימלית)

אם הבנתי אותך נכון אתה חושב שיכול להיות שיש מצב שההשכלה המינימלית כיום נמוכה מההשכלה המינימלית המקסימלית האפשרית ושאם ניקשור איכשהו את תעודת הבגרות להשכלה המינימלית המקסימלית האפשרית (הממ"א?) אז אחוז הזכאים לתעודה יהיה מדד טוב להצלחת מערכת החינוך

את הבעיות שבטענה הזאת אני משאיר לך כשעורי בית
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 600871
"אם הבנתי אותך נכון אתה חושב..." בקיצור, לא. לא הבנת אותי נכון. אולי לפני שתנסה להסביר לי איפה אני טועה, כדאי שתנסה להבין מה אני אומר? (יש טעם לנסות להסביר? משום שאם החלטת מראש שאני טועה, ורק אז ניסית להבין מה אני אומר רק על מנת שמה שיצא בסוף יהיה טעות, אז נראה לי שכל נסיון להסביר את עצמי מחדש יהיה מיותר.)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים