בתשובה לקונשטוק, 15/08/12 15:15
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 600985
הטענה שלך‏1 נשארת נכונה בכל מקרה.
אבל ב תגובה 600848 שאלת איזה ערך יש לתעודה שמחצית מהאוכלוסיה מקבלת.
ויש הבדל גדול בין השתיים.

יש לנו כרגע מגזר (יהודי לא חרדי) שכשני שליש ממנו משיג תעודת בגרות, ומגזר נוסף (חרדים) שבו רק אחד מכל 12 זוכה בה.
לטעמי שיעור זכאים של שני שליש מתקרב לסביבה שבה התעודה מאבדת מערכה אך עדיין לא נמצא בה.
כאשר שניים מכל שלשה מחזיקים בתעודה זו נראית לי הסביבה הנכונה של שיעור הצלחה שמאפשרת לתעודה להיות רף בעל ערך שמבדיל בין בעלי לחסרי השכלה חילונית בסיסית. לכן זה לטעמי בדיוק המקום לעצור כל הקלה (אם היתה) בדרגות הקושי של הבחינות.

הבעיה הגדולה היא כיצד להעלות את שיעור הזכאים בקרב החרדים. כאשר רק אחד מתריסר מחזיק בהשכלה חילונית, זה ודאי לא מחוסר יכולת אלא מחוסר רצון.
כדי להגדיל את הרצון היה נחמד להתיר למשל את ההצטרפות להסדר תורתו אומנותו בזכאות לבגרות. הרי עבור העילויים שתורתם אומנותם זו לא אמורה להיות בעיה בכלל :)

__________________
1 שכל בחינה ש100% מהאוכלוסיה יכול לעבור אותה היא בהכרח ברמה הנמוכה ביותר ועל כן חסרת ערך.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 600990
האם יש איפשהו תיעוד של כל אותן "הקלות"? האם מדובר אכן רק על הקלות ברמת הבחינה או גם שיפור איכות הלימודים בדרכים שונות? איך מבדילים בין השניים?

בתשובתכם נא לזכור שאנחנו בצעירותינו גרנו בקופסת נעליים קטנה ביורקשייר ופתרנו כל יום בחינות בגרות לארוחת בוקר, אבל בכל זאת לא צריך לצפות מהנוער של היום לעמוד בסטנדרטים הללו.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601009
קופסת נעליים?!

אנחנו אפילו לא העזנו לחלום על קופסת נעליים

אני אישית לא ראיתי ירידה בקושי ב25 השנים האחרונות - אני משווה את מה שאני זוכר לפתרונות בחינות הבגרות שמתפרסמות מפעם לפעם בעיתונים
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601063
אני חושבת שכבר לא מכניסים לבגרות בלשון מילים יחידאיות שמופיעות בשפה העברית בדיוק בשני מקומות: בשיר של רחל ובבגרות בלשון.

____________________
"איוורש" מצאה את דרכה לבגרות, בזמנו. וקם יריד בארץ. מה פה?
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601010
אין לי מושג אם היו הקלות או לא. מאן דהו העלה את הטענה ואני כללתי את התכנותה מבלי לחייב או לשלול אותה.
זה גם לא משנה לי אם היו. השאלה האם אנו מעדיפים ש 60% או ש 66% מהאוכלוסיה היהודית (ללא חרדים) יהיו זכאים לתעודת בגרות מתגמדת מול השאלה
מה אחוז החרדים שהיינו רוצים שיקנה את הזכות הזו, וכמה אנחנו מוכנים להשקיע בזה.

___________________
אתה היית בר מזל- אנחנו היינו צריכים לקום שעה לפני שהלכנו לישון, לשתות רעל קר וללקק את הכביש עם הבחינה בלשון
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601073
______
אנחנו חלמנו שיתנו לנו לשתות רעל, כשהכריחו אותנו להגיד "מכחול" בכ"ף רפה.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601059
1. מועדי ב' לבחינות.
2. היה פעם מנהג נאה לפיו מתקיימת הגרלה ובמקצוע המוגרל לא נבחנים. עדיין קיים?
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601079
2. כולי תקווה שהתכוונת ל"נאה" במרכאות. זו היתה אחת מנקודות השבר העיקריות של התדרדרות מערכת החינוך בארץ.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601080
עכש''י - ההגרלה הזו התקיימה שנה אחת.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601081
שלוש שנים.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601129
בתגובה 600849 יש מספר דוגמאות. עוד דוגמה שגם מדגישה את ההבדל בין זכאות לבגרות לבלה לאוניברסיטה מצויה בפוסט הבא. בקצרה על פי הפוסט יש 650 בחינות לבחירה ו100 בחינות המזכות בבונוס. אולם בעתיד הקרוב רק מקצועות ליבה יזכו בבונוס של 25 ו15 ל5 ו4 יח"ל בהתאמה כאשר השאר יזכו ב5 ו10.
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601008
בקיצור הפכת את תעודת הבגרות מתעודה שמסמנת שבעלת התעודה שייכת לעילית האינטלקטואלית לתעודה שמעידה שהיא עמדה בדרישות סף מינימליות של השכלה חילונית
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601011
לא אקח לעצמי את הקרדיט על זה.
האוניברסיטאות מזמן לא מוכנות לקבל את הזכאות לבגרות עצמה כמליץ על המועמד המשחר לפתחן.
עצם קיום המכינה האוניברסיטאית לבעלי תעודת בגרות היא הוכחה מספקת. ראה את סיכויי הקבלה
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601062
זה אם תעודת הבגרות שלך לא טובה מספיק. אם הבגרות שלך עתירה שישיות אבל אתה עדיין נורא רוצה להיות רופא, ללמוד תקשורת או להיות עובדת סוציאלית...
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601016
למה? תעודה עם ממוצע 110 והגברה כפולה בהגברות עדיין יכולה לסמן שייכות כזו.
(יש בערך 40 רמות אינטלקטואלטה בין 60 ל110)
השאלה היא לא כמה זכאים, אלא איפה 601031
אינטלקטואלטה זה שילוב של אינטלקט וטואלטה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים