בתשובה לירון, 24/08/12 14:01
טרנס הומניזם 601379
לי אתה לא צריך לספר על ההשלכות האתיות, החברתיות והמשפטיות של שיבוט. כתבתי וחקרתי את הנושא מספר שנים (אין קשר, אגב, טכנולוגי או מהותי, בין הצמחת איברים במעבדה, מה שנעשה מרקמות קיימות בתוספת תאי גזע, לבין שיבוט של אדם שלם שנעשה מגרעין תא ומצריך עדיין השרשה וגידול ברחם אנושי).
המסקנה שלי, שמסתמכת על הקליטה של חידושים אחרים בעבר, היא שמה שניתן לעשות טכנולוגית, ייעשה.
לעומת זאת, לא תמיד השימושים הדמוניים שאנחנו מדמיינים לטכנולוגיה כלשהי הם אלה שיתפסו את השוק. מסיבה זו, לא אתייחס לתסריט המפורט שציירת, שיש בו כמה דברים מטרידים מוסרית, וכמה דברים שסתם נראים לנו בעייתיים היום אבל ברמה שהיתה נראית לאדם מלפני 80 שנה, נניח, לו היה שומע על הפריית מבחנה או תאי גזע עובריים.

אבל לעניין הרגולציה: למרות הכחשתך, העניין הוא לגמרי שאלה מנהלתית של משרד החינוך, כי אם משרד החינוך יאסור, משרד אחר יתיר, ואם כל המשרדים יאסרו, משרד במדינה אחרת יתיר. כך גם בנוגע להיתר השימוש בארה"ב - ה-FDA אמנם נחשב מחמיר למדי, אבל למה צריך דווקא אותו? יש אישור CE לשיווק באירופה שנחשב מקל יותר (ובתוך ה-CE יש מדינות שמקלות עוד יותר, כלומר בספרד יהיה לך קל יותר לקבל אישור לחומר כלשהו, בהשוואה לגרמניה, אבל מרגע קבלת האישור הוא יהיה תקף גם בגרמניה). וגם אם ארה"ב בסופו של דבר לא תאשר, אז מה? ארה"ב גם מציבה מחסומים רבים בפני טכנולוגיה קיימת שפורחת בישראל, הלא היא מניפולציות בתאי גזע עובריים, וזאת בגלל סיבות הקשורות בדת, שאינן תקפות בישראל. עדיין הטכנולוגיה פורחת, מדענים בכל העולם מציגים חידושים כל הזמן, ובארה"ב היא מקסימום עומדת במקום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים