בתשובה לתשע נשמות, 14/10/12 16:21
בטר פלייס וישראל 604383
נכון, אבל בבתים עם חניה פרטית אין בעיות כאלו וזה שוק לא כזה קטן (בהתחשב בכך שלמי שיש חניה פרטית, יש גם כוח קניה גבוה יותר בד''כ)
בטר פלייס וישראל 604390
נכון, אבל גם הם יהססו לקנות כל עוד אין להם איפה לטעון ברגע שהם מתרחקים קצת מהבית. נכון להיום, עובדה היא שהם לא התלהבו מהרעיון (אף שבט''פ הציעה לכל רוכש להתקין לו עמדה גם בבית וגם בעבודה).
בטר פלייס וישראל 604393
ברור שיש איפה לטעון, יש את תחנות ההחלפה של בטר-פלייס. ההטענה הביתית היא תוספת לתחנות ההחלפה ולא תחליף.
''עובדה היא שהם לא התלהבו מהרעיון'' - זו לא ממש עובדה, נכון להיום התשתית התומכת לרכבים חשמליים מאוד לא מפותחת, אולי בעתיד תהיה יותר התלהבות.
אבל בכל מקרה, כמו שציינתי, כל עוד אין לכל העניין תג מחיר אטרקטיבי - אין סיבה ממשית לקנות רכב חשמלי.
בטר פלייס וישראל 604405
לא, ההטענה הביתית היא לא תוספת לתחנות ההחלפה. ההטענה הביתית היא מה שאתה אמור לעשות כל יום, ההחלפה היא מה שאתה אמור לעשות לעתים רחוקות, אם אין ברירה. המודל שלהם לא יעבוד אם אנשים יחליפו סוללות בתכיפות גבוהה.

זו עובדה, היתה להם הזדמנות והם לא מימשו אותה. עכשיו מאוחר מדי, בטר פלייס זה סיפור שנגמר. הרי ברור שבמצב היום אף אחד לא יוציא מאה ועשרים אלף ש"ח על רכב שאם החברה תפשוט רגל עוד חודש או שנה יהפוך לגרוטאה חסרת שימוש. ההתקדמות לכיוון החשמלי תהיה, כנראה, באופן הטבעי יותר: תיכנסנה לשוק היברידיות עם אפשרות טעינה, אח"כ היברידיות כאלה עם הנעה חשמלית מלאה (כלומר מנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד ולא משתתף בהנעת הרכב), ולבסוף חשמליות של ממש. זה יהיה תהליך ממושך; אם בעוד עשר שנים תימכר כמות משמעותית של מכוניות חשמליות זה יהיה השג נאה.
בטר פלייס וישראל 604408
אם בעוד עשר שנים עוד לא תהיה תחבורה ציבורית יעילה בדמות מכוניות שנוהגות לבד ולוקחות אותך (ובשעות העומס גם את השכן) ליעדך, זה יהיה כישלון קטסטרופלי. מעבר לשיטה כזו לבד יוריד את כמות המכוניות ביותר מסדר גודל, מה שיהיה משמעותי יותר ממעבר לחשמל.
בטר פלייס וישראל 604409
אני משער שבעוד כעשר שנים יתחילו להכנס מכוניות רובוטיות לשוק. עד שיתבסס מודל עסקי שבו אדם לא מחזיק רכב אלא מזמין אותו מפול של שרות כלשהו יקח, לדעתי, עוד כעשר שנים נוספות לפחות. שינויים מסדר הגודל הזה לוקחים הרבה זמן. בכל מקרה, אני לא סבור ששינוי כזה יוריד את כמות המכוניות על הכביש בזמן נתון בסדר גודל, אלא אם כן אנשים יהיו מוכנים לוותר על הרבה מאד מהנוחות שלהם - מה שלא סביר אלא אם מחירי הנסיעה יעלו מאד.

אגב, כניסתם של כלי רכב רובוטיים לשוק תזרוק עשרות אלפי אנשים אל מעגל האבטלה. אחת הבעיות החברתיות הגדולות של המאה ה-‏21 עומדת להיות מה לעשות עם פלח גדול באוכלוסיה שיהיה נטול אפשרות למצוא תעסוקה כלשהי, עם המעבר של יותר ויותר תחומי עיסוק לידיהם של מחשבים ורובוטים.
בטר פלייס וישראל 604419
מה כל כך עגול באבטלה?
בטר פלייס וישראל 604420
השכר.
בטר פלייס וישראל 604422
ראובן צודק, וגם - במעגל אין פתח יציאה.
בטר פלייס וישראל 604423
שמי שנזרק ממערכת התעסוקה פעם אחת, נידון סטטיסטית להות מועסק ומפוטר לסרוגין. וילדיו וכ'ו.
בטר פלייס וישראל 604429
מאיפה מגיע הנתון הזה?
בטר פלייס וישראל 604427
בלשכת התעסוקה נרשמים לחוג האבטלה (כלומר: תרגום שאילה מאנגלית).

דרך אגב, נראה לי שגם את ה־Circles של גוגל פלוס תרגמו לעברית כ"מעגלים", ובדיונים של תנועות הפוסט-אוהלים מדברים כל הזמן על מעגלים (שהיו אמורים להיות חוגים).
בטר פלייס וישראל 604428
מזכיר במקצת את דוברי העברית שאינם חורגים מהמסגרת [הריבועית] בחושבם מחוץ לקופסא.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים