בתשובה לדורון יערי, 15/06/00 13:21
עוד פעם כצאן לטבח 6113
התגובה שלי היא מקצנת כדי להראות את הטמטום שבדבריו של עמית. עם ישראל הוא המדכא והכובש במקרה הזה ולא הפלסטינאים. להשוות את גבולות 67 לגטו זה הכחשת שואה. להגיד שהפלסטינאים מוליכם אותנו כצאן לטבח זה כמו לתבוע את מורדי גטו ווארשה על רצח חיילים גרמנים (כן גם עכשיו אני מקצין אבל אתה בטח מבין את הרעיון).
עוד פעם כצאן לטבח 6137
עם ישראל הוא אכן כובש - את נחלתו. אין שום פסול במילה כובש.
עם ישראל בפירוש אינו מדכא. ערביי יהודה ושומרון קיבלו ממנו עד פרוץ האינטיפאדה זכויות שהיו יכולים רק לחלום עליהם תחת שלטונם הקודם, ובטח ובטח תחת שלטונם הנוכחי והמושחת.
יתכן ו''רוצה אדם בקב שלו יותר מתשעה קבין של חברו'' ולכן לא היה לטיעוני כל משמעות אם אכן היו אותם ערבים עם, אולם מכיוון שמשמעות הגדרתם כעם היא אך ורק בכדי לחסל את מדינתנו, ומעבר לזה אין שום דבר העושה אותם עם, אין שום סיבה שנתייחס אליהם כאל כאלו.
עוד פעם כצאן לטבח 6193
שטויות במיץ. תבקר פעם בירדן, ותשווה לאיך נראים השטחים. טדי קולק עצמו הודה בראיונות לעיתונות שהזנחת מזרח ירושלים היתה מכוונת על מנת ''לשמור על המאזן הדמוגרפי''. לא היינו נחמדים ולא היינו נאורים. אמת, שלא הדרדרנו לרמה של השמדת עם. לא הייתי זוקף את זה לזכותנו, כמו שלא הייתי מודה לאנס על שלא רצח את קרבנו.
עוד פעם כצאן לטבח 6220
דבריו של קולק מתייחסים מן הסתם לאישורי בניה, כיודע לך רמת החיים עומדת לרוב ביחס הפוך לקצב ההתרבות.
ההשוואה לירדן היא לא רלוונטית מפני שבירדן האזרחים לא הפריעו לאף אחד להעלות את רמת החיים שלהם.

לכל הקישקושים, השטויות וההשוואות המרומזות והמלאות על ''רצח עם'', ''אונס'' וכדו' התייחסתי בהרחבה כמדומני במאמר זה. כל הביטויים האלו שלא קשורים לשום דבר מציאותי בשלושים שנה האחרונות מאומצים על ידך בשמחה משום מה. ברור שאתה לא מכיר את המציאות ביש''ע אלא ניזון מהמנגנון מזוכיסטי המפותח המשומן היטב על ידי כותבים נאו-פלסטינים כגון עמירה היס וגדעון לוי.
התופעה שפגשתי כאן של דור שלם של אנשים שתפיסת עולמם את המדינה מיוסדת על שביבי הסטוריה משוכתבים בחובבנות יחד עם קטעי עיתונות מגמתיים, עצובה ומדהימה כאחד.
חבל.
עוד פעם כצאן לטבח 6262
1. אף אחד שאינו אדיוט מושלם לא טוען שהיה כאן רצח עם. היה כאן טיהור אתני (ב-‏48) שזה משהו אחר לגמרי, ואפשר לטעון כמו בני מוריס שהוא היה הכרחי. מילא. אבל לא על זה מדברים כאן. ומאיפה המילה אונס משתרבבת? על מה אתה מדבר??
2. מן הסתם, כשיחקרו דיכויים פוליטיים ומשטרים אפלים במאה העשרים, מדינת ישראל לא תצא עמוק בתוך הרשימה השחורה. בהשוואה לרוב הזוועות של המאה הזו אנחנו ממש צמחוניים. אפילו מצרים, שכנתנו היקרה, אשמה בדיכוי חמור משאנחנו אשמים בו. סבבה. אבל כשמדובר בזכויות אדם ודיכוי, אני איכשהו לא ממש מאושר להיות באותה ליגה עם מדינות ערב.
3. סיפור קטן: יש לי חבר שהיה חייל בגולני ב-‏93-96. הוא עצמו סיפר לי איך הוא והחבר'ה היו פורקים עצבים: תופסים מישהו בחברון, דוחפים אותו לחדר מדרגות, וקורעים לו את הצורה. סתם, כדי להוציא קיטור. לא, זה לא היה בעיתון, וזו לא הסטוריה פוסט ציונית. זה חבר טוב שלי, ותאמין לי שהוא אחלה בן אדם. זה לא שאנחנו המפלצות הכי גרועות בהיסטוריה. זה מה שלהיות חייל כיבוש עושה לאנשים טובים.
4. אולי כדאי שתקרא את מה שכתב גיל לדרמן (לקראת סוף "ערפאת מאיר את טפשות אוסלו"), לגבי כפיות הטובה הנוראית של הפלשתינאים.
עוד פעם כצאן לטבח 6304
הבה נזכר בציטוט של דבריך ''לא נודה לאנס על כך שלא רצח את קרבנו'' - זה אולי יתן לך מושג כל שהוא מניין שורבבה המילה אונס. כן אני יודע שזה משל, לכן דיברתי על רמזים.

היה מאוד נחמד אם כולנו היינו מחייכים אחד לשני גם בשכם ובעזה ולא היינו רואים בטלוויזיה חיילים נלחמים בילדים- ממש כמו בכל מדינה מערבית אליה אתה נושא את עינייך- אולם אי אפשר לעשות את ההשוואה הזו מכיוון שהמצב בו אנחנו נמצאים הוא נסיון בו כל אחת מהמדינות שהיית מביא כדוגמא טובה למתן זכויות אזרח, לא עומדת. אם נשכלל את חומרת המצב אל מול רמה מוסרית אנחנו בוודאי הכי טובים על פני הגלובוס.
לכן גם אם הסיפור שהבאת נכון, ולא השתרבבו אליו ''התפארויות'' (כן יש מי שמתגאה בזה) ואף אם הוא לא היה יחיד, בחישוב כללי עדיין מצבנו טוב - וכמובן שיכול להיות טוב יותר.
עוד פעם כצאן לטבח 6313
יש לי רק השגה אחת על דבריך, והיא פשוטה:
מצבנו לא טוב. הוא טוב יחסית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים