בתשובה לשם(חובה), 22/01/13 19:59
עובר ושב 611657
כל אותם הצדקות ודיונים ומיני מילים ופעולות ואי-פעולות ודברים מרוממים נפש ודברים של טעם ושל הבל וכו' בזכות בעלי החיים בעולמנו אינם אלה לקידוש האדם, לרוממותו, לחיזוק עליונותו. וכל קשר בינם לבין שימור הטבע, אהבת בעלי חיים הצלת הכדור ומיני פלצנות כגון זו הוא מקרי לחלוטין.
כמו שכבר צוין כאן למעלה, הרי אין פעולה אקטיבית לשימור מיני יתושים מזיקים שלא לומר הוועד למען אי שליקת הסלמונלה בעודה בחיים. ומיני טיגריסים שישנם חובבי הצלתם לא מעלים על דעתם ליישב את הטורפים בכרכים הגדולים למען ישבעו אדם ויתרבו כהלכה. ואם נדרש מספר עצום של עופות להישחט מידי יום למען ירבה דעת האדם, הרי דבר מבורך. האם כל לוחצי מקלדת משערים בנפשם אפשרות זו ללא זולל סובא העולם?
עובר ושב 611663
בארור. הרי השי''ת ברא את כל העולם רק כדי לכלכלנו ולשרתנו.
עובר ושב 611664
אתה מתכוון ה shit?
עובר ושב 611666
אתה לא דתי? ואללה, הצלחת להפתיע אותי יותר מיאיר לפיד.
עובר ושב 611667
צריך לחזור לשם הרגיל. נא להתעלם.
עובר ושב 611684
רק משום ששפתי לעיתים אינה פשטנית דיה, ודברי לגופם יש בהם משום הבנה בעליונות האדם, יוצא שכל השומע מארגז אותי בחבילה אחת עם חובשי הכיפה (המסכנים). אין לי אלא להיות בוטה, חד משמעי וחסר עכבות כדי למקם את שומעי.
(עד כדי כך הגיעו הדברים, שלי, לי עצמי, החילוני היחיד בארץ, הנפיקה חברת האשראי, רחמנא ליצלן, כרטיס שבת-כארד. שגם אם נתעלם מעילגות השפה, עדיין מה לי ולשבת?)
עובר ושב 611694
כאמור, הפתעת אותי.
עובר ושב 611703
"...ודברים של טעם ושל הבל וכו' בזכות בעלי החיים בעולמנו אינם אלה לקידוש האדם, לרוממותו, לחיזוק עליונותו."

הסיפא של הפיסקה אמורה להיות תוכן הטיעון הזה?

כבת אדם שמאמינה בזכויות וברווחת בעלי החיים, וכל מיני הבלים שכאלה, לחיזוק עליונותי, בוודאי, אשמח (או, אתעצב) לרדת לסוף דעתך.
עובר ושב 611747
הטיעון הוא פשוט: כל הפעולות שנעשות (כביכול) למען בעלי חיים נעשות (למעשה) למען האדם עצמו.
הדוגמאות ניתנו בהמשך הפסקה והן מתבססות על העובדה הבאה:
אין פעולות למען בעלי חיים המתנגשות עם האינטרסים של האדם.
או במילים אחרות - קודם כל טובת האדם ואח"כ, אם אפשר, נחוס על החיות.
כשנוקטים בגישה שיויונית אמיתית, כל האינטרסים של כולם שווים ואין מי שעדיף ומי שעדיף יותר.
מכיוון שאף אחד לא מעלה על דעתו לנקוט צעדים שיפגעו במין האנושי למען בעלי החיים, ויתרה מכך, אף אחד לא מעלה על דעתו שיפגעו אפילו פרטים אחדים מהמין האנושי למען הצלה של מין אחר, יוצא שכל הדיון בשימור בעלי חיים יש בו את טובת האדם עצמו.
בנוסף, ברגע שמבינים שהאדם נמצא מעל החיות בכל דיון שהוא, מבינים שהדיון אינו איכותי אלא כמותי.
עד כמה חיות צריכות לסבול? עד כמה לשמר בתי גידול? כמה תרנגולות זה בסדר לשחוט וכמה זה יותר מידי?
השאלות האיכותיות לא מעניינות, כי ברור שבעניין האיכות תמיד יתברר שעדיף האדם על החי.
דוגמאות:
אם הטיגריסים יהוו מקור לנגיף שמחסל אוכלוסיות אדם שלמות - להכחיד את הטיגריסים או לא?
אם תכחד הטונה כחולת הסנפיר. נו, אז מה? היה טעים כל עוד היה. עכשיו נאכל משהו אחר.
אם תהיה סכנה שהדבר לא ישוב יותר לעולם, יש לנסות להחזיר אותו? לשמר חולדות ואת הפרעושים שלהם רק כדי לאפשר לדבר לא להכחד? על חשבון בני האדם?
יש זני יתושים המעבירים מחלות, הם בסכנת הכחדה ושטחי המחייה שלהם מצומצמים מידי יום. זה בסדר?
למה פילים כן וזבוב הבית לא?
ועוד ועוד...
דוגמה עדכנית 611781
עובר ושב 611790
"הצד שלי" מעלה על דעתו פגיעה בפרטים מהמין האנושי למען הצלת מיני חיות כל הזמן, בכל איסור ציד או צורת גידול או אפילו איסור התעללות - אם להתיחס לפרט הנהנה מהתעללות שהובא לכאן כאנושי.

עד כמה לעשות זה ועד כמה לעשות ההוא זו השאלה המוסרית. משום מה, אתה טוען שאל לנו לעסוק בשאלות האלו, אולי בגלל שאין לך תשובה מספרית בשרוול או בכובע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים