בתשובה לנועה ו, 21/04/13 22:20
ובכן 614871
שמועות מספרות שיש לישראל איזה גוף ממשלתי עם כמה מטוסים וטייסים שכל מה שהם עושים זה לחכות למלחמה...
ובכן 614880
מן הסתם בעת מלחמה חיל האויר יהיה קצת עסוק בדברים אחרים.
ובכן 614882
מה שמעלה את השאלה: טייסי אל על הם לא טייסי המילואים של חיל האוויר?
ובכן 614888
יש גם טייסי מילואים שאינם טייסי אל-על.
הכרתי מהנדס מחשבים טייס. הוא היה עושה מילואים פעם בשבוע-שבועיים, לערך.
ובכן 614896
לא, אבל הטענה שלי הייתה שבשעת מלחמה טייסי אל על לא יהיו פנויים כדי להטיס ישראלים מכאן.
ובכן 614899
זו אינה שאלה תיאורטית. היו לנו כמה מלחמות לאחרונה (לפחות מבחינת גיוס המילואים של חיל האוויר). איך אל-על הסתדרה שם?

מתי לאחרונה חברות תעופה זרות ביטלו טיסות לארץ בגלל המצב הבטחוני?
ובכן 614917
נראה לי שבימי הסקאדים של 1991.
ובכן 614919
אני כמעט בטוח שגם במלחמת המפרץ השניה (מרץ 2003) הפסיקו (חלק מ)חברות התעופה הזרות את הטיסות לישראל למשך יום או יומיים.
ובכן 614889
מן הסתם אם יהיו לחיל האוויר דברים חשובים יותר לעשות, סימן שזה לא דבר מספיק חשוב.
ובכן 614892
האם טיפול בפצועים אינו חשוב? או אולי חילוץ נפגעים מהריסות?
ובכל זאת, זה לא מה שחיל האויר עושה.
ובכן 614897
האם את מציעה שמשלם המיסים יתחזק גופים פרטיים מפסידים ורקובים על מנת שבשעת חירום הם יוכלו לטפל בפצועים או לחלץ נפגעים מהריסות?
ובכן 614893
אין הרבה דברים יותר חשובים באינטרסים של מדינה מנצחון במלחמה או לפחות למנוע הפסד
ובכן 614898
לא ברור לי איך זה קשור, אבל לא קשה להזכר בדוגמאות של ניצחון במלחמה שהוביל להפסד אינטרסים חשובים, כמו גם דוגמאות להפסד במלחמה שהוביל לרווח עצום.
ובכן 614922
מתי הפסד הוביל לרווח עצום?
אני באמת מסתקרן, זו לא שאלה קנטרנית.
ובכן 614924
יפן, מלחמת העולם השניה?
ובכן 614940
מה הם הרוויחו? חוץ מסרטן, החרבה של המדינה שלהם והצורך לעבוד שעות נוספות בשביל להתקיים, במשך שנים אח"כ?
ובכן 614948
אז מצרים, יום כיפור?
ובכן 614952
אם כבר אז ירדן, ששת הימים.
ובכן 614901
הערת אגב: מבחינת המדינה, בזמן מלחמה התועלת העיקרית של אל-על היא הטסת מילואימניקים לישראל. ההוצאה מישראל לא חשובה. מבחינת ציוד ואספקה, אל-על כמעט לא רלוונטית. הרוב מגיע בדרך הים ומה שלא - יגיע במטוסי מטען.
ובכן 614918
חלק משמעותי מן הפעילות הכלכלית הישראלית מגיע ממהנדסים ואנשי עסקים שנוסעים הלוך-ושוב לאירופה/ארה"ב/אסיה. הם יכולים להיעדר מעסקיהם לחודש-חודשיים, אבל במצור ארוך יותר, סבלנות השותפים בחו"ל עלולה לפקוע. בלעדיהם, לא יישארו למדינה דולרים לדלק, חיטה, וחלקי חילוף.
ובכן 614930
אפילו במלחמת יוה''כ לא היה מצור כמו שאתה מתאר (ונזכיר שחלק מאנשי העסקים והמהנדסים גם עושים מילואים).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים