בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 29/04/13 4:25
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615142
אני מדבר ברמה המוסרית ערכית,ברור שאם זוג מעורב אחד מחליט להתחתן זה לא ישנה כלום ברמה הלאומית.גם אם אדם אחד מחליט שהוא סרבן גיוס זה לא שלא יהיה צבא,השאלה אם זאת מגמה שאתה רוצה לעודד
אתה רואה את החתונה המעורבת כדבר חיובי ז"א שתעודד את הילדים שלך להתחתן עם לא יהודים ( בעדיפות! תאורטית...)?

ידידיה שאל יפה,ועד כמה שידוע לי התהיה שלו נכונה

אני לא מתנגד לנשואין אזרחיים בפועל,אני מדבר על תפיסת עולם.

הדו-קיום האידאלי האוטופי שאתה מתאר קיים בעיקר בסרטים באקדמיה ובתקשורת,בפועל זוגות מעורבים (אם נדבר אמת מדובר ברובם המכריע של המקרים ביהודיה שמתחתנת עם ערבי ולא להפך) זה לא בדיוק חנוכיה בבית לצד סדנאות להכנת מטענים* (או מה שלא יהיה המוטיבים שהם מאמינים בהם).במדינות המערב,שאתם כלכך רוצים להיות-כמו זה קיים והנכדים שלהם לא יהיו יהודים.האם במקומות בארץ (עכו,חיפה,ב"ש וכו') שיש בהם דו-קיום עם נישואים בין-לאומים/דתיים יש יותר אהבה,רצון טוב וקבלת האחר מאשר בת"א כדוגמה?

נישואים בין עדות הן דבר חשוב מאוד וחיובי מאוד .התפיסה שלי היא יותר (סליחה מראש,להרחיק ילדים מהמסך) מחוברת לרעיון "ליקוטי הניצוצות" הקבלי (שלא נכנס לזה כרגע באינטרנט המשוקץ*)

*לכל הזהבות גלאונים פה זה בחצי הומור
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615149
התהיה שלי לא יכולה להיות נכונה או שגויה, זו לא תמיהה רטורית אלא שאלה שאני לא יודע את התשובה לה...
הגבר יכול להתחתן עם האישה לפי הדין המוסלמי (שחל לגביו, על פי חוקי המדינה), האישה לא יכולה להתחתן עם הגבר לפי הדין היהודי (שחל לגביה). מה קורה בפועל אחרי שהקאדי מחתן אותם? האם משרד הפנים עושה בעיות ברישום האישה או לא?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615153
צודק,כרגיל ניסחתי תשובה בצורה לא תקינה

הכוונה שלי הייתה שעד כמה שאני יודע אין בעיה ליהודיה להתחתן עם מוסלמי והם זוג לכל דבר ועניין גם ע''פ החוק בארץ
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615237
אין בעיה, כי אפשר לנסוע לקפריסין ולחזור באותו היום, וזה עולה כ 300 דולר. לפי החוק בארץ הם לא יכולים להתחתן, ומשרד הפנים יעשה להם בעיות.
אולי בודדים בוחרים להתחתן אצל קאדי/ כומר ואחר כך הולכים לבית משפט כדי לאלץ את משרד הפנים להכיר בהם, אבל הרוב בוחרים במסלול הפרקטי (קפריסין).

בנוסף, אם בת-זוגך אינה אזרחית ישראלית, אז נישואים מקצרים ומפשטים מאוד את התהליך. זו אחת ההטבות לבני זוג נשואים מול לא-נשואים.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615152
אני משער שבחלוקה גסה יש שני סוגים של נישואים מעורבים: הסוג הראשון הוא זה שבו היהודיה נטמעת בכפר הערבי, ילדיה מגודלים כמוסלמים לכל דבר, ויתכן שגם היא מתאסלמת. הסוג השני הוא של נישואים בין בני זוג חילוניים וליברליים שלא קשורים במיוחד לתרבויות המקור, או שמשלבים ביניהן. דוגמת סלבס: יוסף סווייד ויעל רונן.
ניחוש לא פרוע במיוחד: הסוג הראשון נפוץ יותר, ומבחינה סטטיסטית הנשים בו מגיעות מחלקים מסורתיים, חלשים ומזרחיים יותר של החברה מאשר בסוג השני.
עוד ניחוש לא פרוע: את היופי מוצא ירדן בעיקר בסוג השני.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615154
איך שכחתי: ארנה מר-ח'מיס.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615156
זוג חילוני ליברלי שלא קשור במיוחד לתרבות המקור הוא מתבולל,אם אין לו ערך לחג המולד ולה אין שום משמעות לפסח אני לא הייתי רוצה בהם כתערובת ,הם מאותה קבוצה של ליברלים מערביים כך שהם יותר קרובים אליו(כנוצרי).מה הסיכוי שהם חוגגים שמחת תורה ומה הסיכוי שהם חוגגים קריסמס וסילבסטר?!

(דא"ג אתה חושב שזה מקרה שהגבר ערבי במקור והאשה יהודיה במקור ולא להפך?)

תנסה עוד ניחוש- כמה מזרח אירופיות ורוסיות יש בתחום

לגבי המעמד הסוציו-אקונומי אתה צודק.ובאותו הקשר אתה לא חושב שזה מעניין שהקבוצה שירדן (אני מניח) משתייך אליה "הליברלים המתקדמים" שרואים את השילוב והמגוון כאידאל ודבר נפלא וחיובי בפועל לא מקיימים אותו(אני לא בטוח שתמצא הרבה בנות כפר שמריהו עם בדואים).

בכלל זה די מאפיין ,הם בעד המסתננים רק שהם לא גרים לידם והם לא משלמים במזומן את המחיר היום יומי של השארותם כאן.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615194
בקבוצה הראשונה ודאי שהגבר הוא ערבי והאשה יהודיה.
בקבוצה השניה אני מניח שיש גם כאלו וגם כאלו.
מה הכוונה "בפועל לא מקיימים"? הקבוצה השניה מורכבת מהמקיימים, וכמו שאמרתי קודם הכוונה לליברלים דווקא. שמא כוונתך לכך שהקבוצה הזו קטנה יותר - אלו הנסיבות מתוקף החיים הנפרדים, וירדן הצר על כך.
בעניין החגים: לא חוכמה להשוות שמחת-תורה לכריסמס. אם ניקח את ליל הסדר כדוגמה טובה יותר, אשער שבבית משפחת ניר ההיפותטית יציינו את שניהם (אם כי לא בגרסה האורתודוקסית לגמרי של זה או של זה).
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615202
למה זה כלכך ודאי בעינך שהגבר יהיה ערבי והאישה יהודיה? (אישקש מחמם את מנועי קבוצות האולטרה פמיניסטיות)

אני חושש מהתממות to say the least ,בנות הרצליה פיתוח לא מתחתנות עם ערבים ובדימונה כן למרות שהן(ע"פ התפיסה שאתה וירדן מייצגים ) מאוד היו רוצות מתוקף החיים הנפרדים ?! באמת? זאת הטענה?

ערבבת,הקטע עם החגים היה לגבי הזוג הספציפי שציינת(ולא חס ושלום כלפי משפחת ניר שהוא יהודי טוב וטהור),הגבר נוצרי והאישה יהודיה.העולם המערבי הוא עולם נוצרי בתרבותו,ולכן הם חיים לכאורה חיים מערביים מודרנים נטולי הקשר לדת.בפועל הם חיים חיים נוצריים טובים.אני מבטיח לך ש"הם" לא חוגגים פסח וחוגגים כריסמס ,בלי להכיר אותם.
איך אני טוען טענה כזאת גורפת ומוצקת בלי להכיר אותם אתה שואל? שאלה טובה,תראה את כל הנשים שהתחתנו עם מוסלמים-הן מוסלמיות לכל דבר ועיניין.
היא נולד בורה ותלושה מיהדות אבא שלה אמר לה איזה יופי גיוון ושילוב (כשהוא חושב כמוך,שהיא תראה ערבי רק בחדשות) עכשיו הסיכוי היחיד שלה שלבן שלה לא יקראו יורגן או מחמיד הוא להמשיך לגור בארץ היהודים.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615205
לי ממש לא מפריעים נישואי תערובת. גם כל הדברים שמאד מציקים לך, ממש ממש לא מציקים לי.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615206
כשהייתי נער ולמדנו את ספר עזרא הייתי מזועזע.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615225
מה הבעיה עם ספר עזרא?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615224
תגובה 615204
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615207
הנחה כוללנית ולא מדויקת: גבר הוא תמיד חזק, אישה ליברלית היא חזקה, אישה מסורתית/עניה/מזרחית עשויה להיות חלשה.

הקבוצה הראשונה היא של נישואין לא שוויוניים: אישה חלשה וגבר חזק. האישה נטמעת בעולמו של הגבר. לאישה מוסלמית-מסורתית זה לא יקרה כי הסביבה המוסלמית לא תאפשר את זה.
בקבוצה השניה יש שוויון. אני מניח שהסיכויים שאישה ליברלית תתתחבר לגבר שמרן הם קטנים, ולכן הגבר בדוגמה הזו גם הוא ליברלי. כאן אפשר גם ההפך: אישה ערביה וגבר יהודי ששניהם ליברלים.
בנות הרצליה פיתוח הן ברובן שמרניות (ביחס לערבים), ורובן המוחלט ודאי לא מכיר ערבים באופן אישי ולכן היכרות רומנטית אינה על הפרק. גם מבין התומכים העקרוניים בנישואי תערובת (ירדן), אין הרבה מקרים של היכרות בפועל בשל החיים במסגרות נפרדות.

האם אתה מתייחס לגבר נוצרי שאינו בהכרח ערבי? אם כן, ההכללה שלך ודאי שגויה. למען האמת, אני מכיר זוגות כאלה באופן אישי.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615229
כלומר ההנחה שלך (שהיא מוצדקת לדעתי (עם הסתייגות מהגזענות המאוד לא מובלעת שמסורתית=עניה=מזרחית WTF ?!? באמת כתבת את זה?) אבל היא לא עקבית עם תפיסת עולמך) היא
שע"מ שאשה תלך עם ערבי היא צריכה להיות במצוקה.

שוב,למה יש פער הפכי בין ההצהרה של קבוצה מסויימת לביטוי שלה בפועל בחיים?! מהייכן נובע הכשל?
האם אתה טוען שאין גברים ערבים ליברלים?

אממ,בנות הרצליה פיתוח (או כל ישוב אליטיסטי אחר) שמרניות?! אני בטוח שאם תבדוק נתוני הצבעה תגלה במקומות הללו אחוזים ניכרים של מצביעי עבודה שמאל (די מקביל לאתר הזה)

אתה יודע מה המרחק מטירה או כפר כאסם להרצליה? אתה יודע כמה עובדים ערבים יש בערים הללו?
אני בטוח שיש יותר בנות הרצליה שהתחתנו עם גבר מפ"ת בלבד מבנות הרצליה שהתחתנו עם ערבים מכל הישובים בארץ ביחד.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615263
גדול עלי לעודד את הבן שלי עם מי להתחתן, אבל אם בחירת ליבו תהיה ערביה זה ישמח אותי. (ואוסיף, בתקווה לעצבן אותך קצת, שאם בחיר ליבו יהיה ערבי אז בכלל ששון.) אותו כנ"ל עם בתי ההיפותטית ובחיר/ת לב ערבי/ה.

כמו שעלה בפתיל עם ידידה, הטוב שיוצא או לא יוצא מהנישואין המעורבים תלוי בטיב הנישואין. אם יהודיה נישאת לערבי ובעקבות זה נמחקת זהותה האינדיבידואלית והיא הופכת לאישה מדוכאת אז חבל. אבל חבל בערך באותה מידה על ערביה שנישאת לערבי ובעקבות זה נמחקת זהותה האינדיבידואלית והיא הופכת לאישה מדוכאת, או יהודיה שנישאת ליהודי וגו'. כך שאני לא חושב שהבעיה כאן היא הנישואין המעורבים.

ההשוואה בין עכו, חיפה וב"ש לת"א לא רלוונטית, כי נישואין מעורבים, במיוחד ליברליים, הם כל כך מעטים שהם לא יכולים להשפיע ברמת העיר.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615266
"גדול עלי לעודד את הבן שלי עם מי להתחתן"..."אבל אם בחירת ליבו תהיה ערביה זה ישמח אותי. (ואוסיף, בתקווה לעצבן אותך קצת, שאם בחיר ליבו יהיה ערבי אז בכלל ששון.) " נשמע שאתה מעודד ועוד איך..

בתוך עמי אני יושב,הסיכוי שהבן או הבת של אדם ממעמד סוציואקונומי גבוה יתחתן עם ערבי/ה שואף ל0,אתה לא התחתנת עם ערביה,איציק לא התחתן עם ערביה,פונז אירנה ...איך זה שכל המתלהבים מגיוונים ושילובים בפועל יש יותר סיכוי שיתחתנו עם תושב אטלטיס מאשר עם ערבי. מעניין שהדיבור כלכך גבוה קשה לו לרדת למישור המעשי.

אני מבין למה האינסטינקט לחשוב שאני שמרן,אבל לאחר שציינתי שאני אולטרה ליברל פעמים לפחות זה מיותר.אני בעד לאשר לכל דבר לעשות כל מה שהוא רוצה (כמעט) אם הוא ירצה להתחתן(שיקראו לזה שם אחר) עם המכונית שלו שיתחתן.

מה אתה טוען פה? שאם זוג טוב לו אז טוב לו ואם רע לו אז רע לו? זאת טענה מעגלית ומיותרת.
בעולם האמיתי (שבו חיים אנשים עם משכנתא והולכים לעבודה) נישואים מעורבים הם אסון.בעולם הזה גברים יהודים לא מתחתנים עם ערביות.נשים יהודיות מתחתנות עם ערבים.והן מקבלות על עצמן את כל התרבות והנרטיב של בעליהן.הדוגמאות הכי "טובות" לזוגות הן (מפתיע מפתיע) של שחקני קולנוע ברנז'הים
תבדוק איפה הן עומדות פוליטית,תגלה שהן ימין פלסטיני קיצוני.הליצני חצר האלה .

אתה לא מוצא מקבלה עקרונית בין חיים משותפים לבין נשואין?

אני מבין מהייכן נובע האינסטינקט השמאליברלי,לא לשפוט כקבוצות,לא להפלות,לא להכליל.בעיה שהעולם מחולק לקבוצות והתעלמות מהמציאות זה דרך גרועה מאוד לטיפול בבעיות.

בכל מקרה,חזרנו לשאלה העקרונית,האם חשוב לך להיות חלק מהעולם היהודי או שהילדים שלך יהיו.
אם התשובה כן,זה רעיון רע מאוד להתחתן עם לא יהודים. אם לא,אז האם אתה רוצה כמו איציק שמדינת ישראל תהיה כמו שוודיה?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615276
רק לגבי סוף דברייך:

אני לא מסכים. אם התחתנתי עם לא יהודיה, אבל ילדי יגדלו בישראל, ידברו עברית, יחגגו חגים יהודיים וישרתו בצבא - אז הם לא חלק מהעם היהודי?
מבחינה דתית - לא, הם לא יהודים. מבחינה מעשית, הם לא יהיו שונים ממני, חילוני אתאיסט ויהודי.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615289
היהדות היא דת ולאום.
כמו שאני רואה את זה הבחינה הדתית היא בין אדם לעצמו.
מהבחינה הלאומית(מה שאתה קורא לו מעשית) הילדים שלך יותר יהודים מחרדים ומשמאלנים משתמטים.
(עוד יותר למעשה הם כנראה גם מקיימים יותר מצוות חשובות דתיות-יהודיות מיהודי בניו-יורק)
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615389
מעניין.

האם מה שהופך אדם ללא יהודי הוא ההשתמטות שלו או השמאלנות שלו?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615395
חיים על בסיס ההלכה
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615405
אז חיים על בסיס ההלכה הופכים אדם ללא יהודי?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615421
לא,זה הופך את החיים שלו לחיים יהודים או לא יהודים
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615445
אני לא מסכים. החיים שלי יהודיים (במובן הלאומי), למרות שאינני שומר על ההלכה כלל.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615448
זה מה שטענתי בתגובה הראשונית,יש אפשרות שאתה/ילדיך עם כמה שאתה מחשיב עצמך חילוני חיים חיים יהודים יותר מחרדי בברוקלין

נראה לי שמה שמבלבל אותך היא המילה "הלכה" שישר קופץ לך לראש -לא לאכול שרימפס*,שמירת שבת וכו'
בהלכה יש מצוות ותכנים מגוונים והיררכים (כמובן שיש גישות שונות ודגשים שונים(כמו החרדים,נטורי קרקע וכו',אני מביע רק את דעתי). עצם זה שאתה גר בארץ זאת מצווה הלכתית חשובה ביותר!! לשרת בצבא-חשוב ביותר!!ואפשר לרדת לתחום האישי שאני מניח שאת תורם פה ושם כמה אגורות-צדקה-חשוב ביותר!
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615630
אבל אני לא חי על פי ההלכה, למרות שאולי אני מקיים כמה ממצוות הלכה (כמו לגור בארץ, לשרת בצבא, לתרום וכו'). למעשה יש גם כאילו שאינם מגדירים את עצמם כלל כיהודיים, שעושים כל זאת. למשל דרוזים.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615631
לשרת בצבא היא מצווה הילכתית? לא ידעתי. גם לגבי לגור בארץ יש דעות שונות לגבי ההלכתיות שבזה.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615646
הרבה דברים אתה לא יודע,במיוחד בתחום האנטרופולוגיה של שבט המכונה "יהודים" ששם גם מה שאתה יודע הדעות פוליטיות מערפלות הכל.
לשרת בצבא* זאת מצווה הלכתית ברורה וחד משמעית (*החרדים לא משרתים בתירוצים מתירוצים שונים אבל על עצם המצווה אין מחלוקת)
לגור בארץ זאת מצוות ברורה וחד משמעית ללא עוררין (שוב,*)

*בנוסף אם תרצה- לא לשרת בצבא זאת עברה מוסרית אנושית ערכית והלכתית
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615647
נכון,במה זה מוסיף או גורע ממה שאני כתבתי?
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615678
לא גורע. פשוט זה גורר שדרוזים הם יהודים, ומכיוון שזה די נוגד את המשמעות הרגילה של המילה "יהודים", זה אומר שאתה טועה.
טיעון מסוג של reductio ad absurdum .
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615680
כמה שאדם מקיים יותר מצוות יהודיות הוא (פעם שלישית) חי חיים יהודים.זה לא אומר שהוא יהודי

(דא"ג לדרוזי אין מצווה ליישב את הארץ אז הוא לא ממש מקיים מצווה)
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615295
ההבדל בין לעודד את הבן שלי לבין לשמוח על בחירותיו הוא תהומי. עידוד הוא אקטיבי, השמחה היא פסיבית. עוד מוקדם לי לדעת אם אני ארצה לנסות להשפיע עליו, כרגע אני פשוט פסימי באשר ליכולתי להשפיע עליו (ובכיוון הרצוי לי!) אחרי גיל 20 אפילו אם אני ארצה. בוודאי בכל הנוגע לבחירת בן או בת זוג. ברור גם שאפילו במקרה האופטימי שבו אני ארצה ואוכל להשפיע, ההעדפה שלי לעירוב לא תגיע עד כדי כך שכשהוא יביא הביתה בחורה נחמדה אני אעקם את האף ואומר "היא נחמדה, אבל תראה בני, היא יהודיה, לא חבל?". המקסימום שאני יכול לקוות לו הוא שבמקרה הלא סביר שהוא יביא הביתה ערביה, אני אומר לו "יופי" - אם לזה אתה מתכוון בעידוד, אז כן.

אני לא יכול לענות לך למה כל הליברלים בתיאוריה לא התחתנו עם ערביות וההפך. אני יכול רק לספר על עצמי. בתקופת הרווקות זו היתה משאלה מאוד חזקה שלי, שתהיה לי חברה ערביה. היא לא היתה קרובה להתממש אי פעם. אל תסיק מזה יותר מדי. ולא חסרו לי משאלות גם על בחורות יהודיות (ספציפיות, או בעלות-תכונה-X-באשר-הן), כולל כאלו שהיו נגישות מאוד לכאורה, שלא היו קרובות להתממש אי פעם. הייתי ביישן.

"בעולם האמיתי (שבו חיים אנשים עם משכנתא והולכים לעבודה) נישואים מעורבים הם אסון.בעולם הזה גברים יהודים לא מתחתנים עם ערביות. נשים יהודיות מתחתנות עם ערבים. והן מקבלות על עצמן את כל התרבות והנרטיב של בעליהן."

אתה נופל כאן בשני כשלים: מעבר ממעט מקרים מול רוב לאפס מול הכל; והסקה מהרצוי אל המצוי. כשאני מפנטז על עצמי ועל הצאצאים שלי אני רשאי להניח שלא נהיה כמו אותן נשים ממעמד סוציו' נמוך שהתחתנו עם ערבים ומצאו עצמן קבורות בעודן בחיים (אני מניח, מחוסר ידיעה, שאלו באמת רוב המקרים בפועל. אני לא יודע עדיין על מה אתה מתבסס).

"אתה לא מוצא מקבלה עקרונית בין חיים משותפים לבין נשואין?"
יש ביניהם הבדל אחד, קריטי לעניננו. בערים המשותפות החיים המשותפים הם לרוב תוצאה של אילוץ או אינרציה. בנישואין (טובים) הם תוצאה של בחירה. יש בוודאי כאלה שבאו באופן יזום לגור בעיר מעורבת כי הם רצו לגור דווקא בעיר מעורבת - לא יותר מעשרה. אבל אם כבר, לפחות בחיפה אני מנחש ניחוש מושכל שיחסי השכנות הטובה גורמים לדעות מתונות טיפה יותר בקרב תושבי חיפה מאשר הממוצע לאנשים בחתך סוציואקונומי דומה בערים לא מעורבות. (אני לא סופר את תל-אביב, שאכן שמאלנית יותר מחיפה - יש לה סיבות נפרדות שמיוחדות רק לה.)

"האם חשוב לך להיות חלק מהעולם היהודי או שהילדים שלך יהיו."
זה כן רצוי לי, ולא בחשיבות עליונה. אני מסכים שנישואים מעורבים יפגעו במטרה הזו, והסברתי למה הם משרתים מטיבציה חזקה יותר שלי. האם "אני רוצה כמו איציק שמדינת ישראל תהיה כמו שוודיה"? אם תפרוט את הסיסמה למשהו קונקרטי אוכל לענות.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615297
(תיאלץ גם לא לספור את ירושלים-שחוברה-לה-יחדיו, שהיא יותר ימנית מחיפה ויש לה סיבות נפרדות שמיוחדות רק לה.)

וחוץ מזה, הרבה יותר מעשרה ערבים גליליים עברו לגור בחיפה כיוון שהיא מעורבת. בעיר עם יהודים יש יותר סיכוי לפרנסת משכילים, יותר מקומות בילוי, ויותר שירותים עירוניים מתפקדים.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615306
הבנת "מעודד"=לעמוד בכניסה לבית עם פונפונים ולצעוק לא להתחתן עם גוים?!
בכל מקרה הנושא נדד יותר מידי למקום אישי,ונראה לי שגם הובן.
גם הלא ביישנים לא התחתנו עם ערביה.
ע"מ לדון בעניין רחב משתמשים בד"כ במספרים גדולים אחרת לא תוכל לדבר על כלום וכל טענה לא תהייה תקפה מכח היוצאי דופן.(האם אי אפשר לטעון שמי שיורה לעצמו בראש-מתאבד,כי היו מקרים של אנשים שירו לעצמם בראש ולא מתו?!)

באמת,אין לך אלא להאמין לי,אין דרך אחרת לדעת מה קורה עם רובם של נישואי התערובת.

שוודיה=מה שקרוי בפי הסוכנים הזרים הממומנים "מדינת כל אזרחיה"
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615323
האם אני רוצה שישראל תהיה "מדינת כל אזרחיה"? כפי שכתבתי פעם באייל, באופן אידיאלי זה רצוי בעיני, בטווח הנראה לעין אני חושב שלא רצוי לפעול לכך; עדיף להשאיר את ההגדרה "מדינה יהודית/היהודים", ובפרט את חוק השבות, ולהשתדל לטייח את הבעיה, ההצהרתית בעיקרה, שזה יוצר לערבים.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 615386
האמת,תגובה מפתיעה
זה עולה לי בדם,אבל אני נאלץ להסכים איתך

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים