בתשובה לאלכסנדר מאן, 06/03/02 11:08
קיר הפלדה 61638
חומת פלדה ואבן נוסתה, בהצלחה זמנית, ע"י הצלבנים. נדמה לי שמאז המצאת חומר הנפץ האפקטיביות של החומות האלה לא משהו. יכול להיות שמגיני אנרגיה מהסוג שרואים במסע בין כוכבים יוכלו לעזור, אבל קפטן קירק מסרב לגלות לי את סודות הייצור שלהם.

הפרדה ללא הסכם פירושה מדינה פלסטינית עוינת ומתחמשת מעבר לגבול, במרחק קילומטרים בודדים מכל נקודה בארץ כמעט, ועם גבולות פתוחים לירדן וממנה לעירק וסוריה, ועם מצרים. תוך חצי שנה המדינה הזאת תוכל לגרום להרס בקנה מידה כזה שלידו איומי החיזבאלה ייראו כמו משחק בקפצונים.

כמה זמן יעבור, וכמה אנשים ייהרגו, לפני שניאלץ לפלוש לאותה מדינה בתנאים גרועים בהרבה מאשר עכשיו, ועם הרבה יותר אבדות לשני הצדדים? ומה תגיד "דעת הקהל הבינלאומית" כאשר נפלוש לשטחה של מדינה ריבונית?

בכלל, איזה מין רעיון זה שאפשר לנצח את התוקפנות הפלשתינית ע"י כניסה למקלט?
קיר הפלדה 61639
מה המשמעות של כיבוש מחודש של שטחי הרשות ללא הסכם?
ואיך כיבוש שכזה מונע ממתאבדים להתאבד כרצונם בשטחים המשוחררים?
האדם המחפש את המשמעות 61647
(ספר מומלץ בחום, אגב).

1. לא יודע מה המשמעות. נראה לי שהנזק יהיה גדול מהתועלת.

2. לא חושב שכיבוש כזה ימנע מתאבדים, אבל אולי יקשה עליהם להשיג חומרי נפץ.
האדם המחפש את המשמעות 61695
1)אתה מתכוון לזה של ויקטור פרנקל?
בכל מקרה נראה לי שהמתאבדים הפלסטינאים לא עושים זאת כי החיים חסרי משמעות בסביבתם החברתית.הם קרוב לודאי עושים זאת כאקט של מרד המכוון כלפי נסיבות חייהם.
ולפעולה של ההתאבדות יש משמעות בקונטקסט החברתי שהם חיים בו
פרנקל כזכור לי (ואולי אני טועה כי קראתי את הספר לפני יובלות) תאר מצב קיצוני בתוך מחנות ההשמדה שבו המות היה הודאות העיקרית והנסיון להשאר בחיים הפך למרד נגד נסיבות ה"חיים".
מוטיבציה שאולי אפשר להשוות למוטיבציה של המתאבדים הפלסטינים אם בכלל ניתן לערוך השוואות שכאלה,
ואם בכלל לרעיון האקזנציאליסטי (איך כותבים את זה בכלל בעברית) של הקנית משמעות לחיים דרך פעילות אנושית אקטיבית נשאר איזשהו קהל היום.
האדם המחפש את המשמעות 61697
1. כן.
2. לא התכוונתי לערוך שום השואות, סתם נזכרתי בספר (וגם אני קראתי אותו לפני שנים רבות) וזרקתי הערת אגב בקשר אליו.
3. הרעיון האקזיסטנציאלי לא מת! (טענה טאוטולוגית מחויכת).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים