בתשובה להעלמה עפרונית, 05/06/13 20:17
עוזי וייל 616393
הוא אמר במפורש ל-Ynet שזה ייצא ב'מודן'.

בכל מקרה, אביא לפה תגובה שלי ממקום אחר.
"הקוראים: יוצאים טיפה פראיירים, הגם שצריך להיות הגון ולומר ש-‏55 ש"ח בשביל ספר *חדש* זה מחיר מצויין. הבעיה היא, השאר. אמנם עוזי ווייל הצהיר במפורש בסוף אפריל ש""הספר יצא לאור בהוצאת מודן וימכר גם במחיר רגיל בחנויות," כך שזה לא רק שהוא לא אמר שהספר יצא בהוצאה עצמית, הוא אמר שהוא יצא במודן - אבל הוא הוסיף מיד ש"אבל כדי להשלים אותו אני זקוק לעוד זמן - כלומר לעוד כסף. לפני שנגיע לשם, אני מציע גרסה מיוחדת וחתומה למי שרוצה לקרוא את זה קודם."
במילים פשוטות, ואת זה הוא אמר בסוף אפריל: הספר לא מוכן, אני צריך את הכסף כדי לשבת ולסיים לכתוב אותו. וזה, אפעס, לא הגיוני. אין הרבה סיכוי שהספר לא היה מוכן בסוף אפריל, ובסוף מאי הוא כבר היה בחנויות. והתירוץ שלו על כך ש"הכוונה היתה להקדים את ההוצאה לחנויות, אבל כדור השלג הזה התגלגל כל כך מהר וכל כך חזק, שלא היתה לי שום שליטה על זה. הספר היה אמור לצאת לחנויות בחגים, אבל הוקדם לשבוע הספר, במידה רבה בגלל הצלחת הפרוייקט." פשוט לא מחזיק מים. הוא הבטיח. אם הוא *באמת* היה יושב לכתוב, הוא יכול היה לשלוט בדדליין, ובוודאי שהוא לא היה מחוייב להוצאה להביא את הספר - אחרי עריכה, מן הסתם - לחנויות תוך שבועיים מהרגע שהודיע שהוא גמור.

נמשיך עם וייל: "מהרגע שהספרים מודפסים, כל מה שההוצאה צריכה לעשות זה לשים אותו בחנויות." הכל טוב ויפה, אבל איך הגעת לזה שהספרים מודפסים ומוכנים להגיע לחנות חודשים לפני המועד המתוכנן, ועוד לפני 'המהדורה המיוחדת'?

בקיצור ולעניין: הגרסה שווייל מבקש מאיתנו להאמין לה:
1. ב-‏30 באפריל בבוקר הוא פתח פרוייקט כדי שיהיה לו זמן לכתוב.
2. בתוך שבועיים הוא סיים את הספר, ובתוך שבוע נוסף הוצאת 'מודן' הספיקה לערוך אותו, להדפיס, לכרוך ולהפיץ לחנויות. אפשרי בדוחק, מאוד בדוחק.

הגרסה הסבירה יותר:
1. הספר היה מוכן, אולי למעט איזה פיפס-שניים.
2. יופי של טריק פרסומי."
עוזי וייל 616407
וייתכן גם (אם כי קלוש):
3. אני לפני פשיטת רגל. ללא סכום נוסף ומהיר לא אוכל להשלים את הספר ואאלץ למכור את מכונת הכתיבה והאייפד שלי. Please help.
עוזי וייל 616415
חשבתי שהתייחסתי לזה בתגובה שלי, ועכשיו אני רואה שמחקתי בטעות כשערכתי אותה. בקצרה - כשאתה מציג פרוייקט בפני משקיעים השקיפות הנדרשת צריכה להיות *שם*. אני למשל לא קוראת (כמעט בכלל) תכנים מווינט כבר די הרבה זמן, אבל כן נחשפתי לבקשת המימון שלו (הסרטונים והטקסט).
הכל חוזר לאותה נקודה -בקשה מאנשים שישקיעו בך (כסף, זמן, מאמצים אחרים) מבוססת על אמון ועל ההנחה שאתה מציג בפניהם את האמת ולא מנסה לחרטט אותם. מה שברור לך לא בהכרח ברור לי, וכשאתה זה שמבקש ממני כסף, מן ההגינות שתדאג שתהיה לי התמונה במלואה.
עוזי וייל 616417
השקיפות אמנם הייתה. אבל מי טרח לקרוא? חלק מהצלחת מימון המון היא הפיכת ההשקעה למוצר פשוט ונוח לצריכה כדי לאפשר השקעה אימפולסיבית.
עוזי וייל 616416
בינתיים התפרסמה עוד הבהרה שלו, בטון שונה, והגיבו עליה, ונעשתה סולחה + התנצלות הדדית פומבית של כל הצדדים (כותבות הפוסטים שהתקיפו אותו). ובא לציון גואל. עד סערת הרשת הבאה.
עוזי וייל 616436
אז קניתי את הזקן שלוש במאה, בכמה עולה החתימה?
עוזי וייל 616595
שמחה לשמוע :-) לאיילים החתימה חינם!

(ואני אוכל לחתום בכיכר רבין בחמישי הקרוב 13.6, בין שמונה לעשר בערב).
עוזי וייל 616627
בינתיים גם קראתי.
קודם כל וגם שורה תחתונה: יופי!

======= ספוילרים לא לקרוא !!!!!!! (לך אני מרשה) =========

אקדים ואודה שאיני איש ספר. הלא ניכלם כולנו אם לא יהיה מי שיכתוב ביקורת מלאה.
השפה עדכנית, אבל רוח התיאור של העובר על הגיבורים, מחשבותיהם ורגשותיהם, הזכירה לי לא פעם את עגנון. נגיד, קטע שאהבתי מאוד - 24א.
עברו אי אלו פרקים עד שהתרגלתי לסגנון, המשפטים ארוכים ומעבירים תחושת בהילות, ואין סיפק ביד הקורא לעכל את תחילת המשפט והנה מתרגש ובא המשכו שגם הוא דורש הרהור, שכן אין מנוחה לרשעים. הדחיפות הזו מכוונת?
נדמה לי שהיית נכונה לייחס לחילוניים אכזריות ואלימות רבה יותר מאשר לדתיים (הפרטיים, לא הפוליטיקאים). נניח, אירועים כמו פיצוץ ההתנחלות והיריות של האקטיביסטים, או הפיגוע במעדניה, שלא ראיתי דומים להם מהצד השני. זה במקרה? או שמא מפני שהחילוניים הם הצד ה"מדוכא" ברקע הסיפור? או מפני שהדתיות מרככת את הנכונות לאלימות?

ודבר אחרון: מה שעשית לחיה לאה היה מעשה ג'ופרי בסטארק. בתמימותי חיכיתי שהיא תביא לפיוס הגדול.
עוזי וייל 616643
תודה! איזה כייף :-)

=====================================================

כן, הסגנון והתחביר נולדו מתוך הנושא. וגם רצו לי בראש כנראה זמן מה לפני תחילת הכתיבה.

אני ממש לא טוענת שהדתיות מרככת את הנכונות לאלימות. הדתיים למשל דקרו אלמוני ליד ביה"כ הגדול באלנבי (מה שמוביל להלווייה החילונית אח"כ). אבל כיוון שהם היו הצד שקמו עליו, אולי הם יותר במגננה. החילונים לעומת זאת שטופים תחושה של "עשיית צדק", שמגובה במין אחוות יחידה צבאית, ולכן אולי מפעילים אלימות מסיבית יותר (אבל כל הפסקה הזו היא ניסיונות אד-הוק להסבר, וממש לא נימוקים מודעים שלאורם כתבתי או משהו).

פיוס? פיוס זה לא בסיפור הזה, מצטערת...
עוזי וייל 616997
עכשיו, אחרי שקראתי את הספר, קראתי גם את החלק שמתחת לאזהרת הספוילר שלך. מי אלה ג'ופרי וסטארק, ומה הראשון עשה לשני?
עוזי וייל 616998
ג'ופרי מופיע כבר בספר הראשון. [בית] סטארק מופיע כבר על הכריכה האחורית של הספר הראשון (לפחות בעברית). מה הראשון עושה לשני: כל מיני דברים.
עוזי וייל 616999
באיזה ספר מדובר?
עוזי וייל 617000
אופס. הכוונה שלי באמת היתה לספר של ברקת, אבל זה כבר ספוילר ל''משחקי הכס'' (או ''שיר של אש ושל קרח''). אז עזוב,אלא אם לעולם אין בכוונתך לצפות בסדרה.
עוזי וייל 617001
אז זה היה רפרנס ל"משחקי הכס"? מבחינתי, חופשי עם ספוילר; סיכוי נמוך שאי-פעם אקרא או אצפה.
עוזי וייל 617007
תגגל games of thrones, season 1, episode 9 או משהו באיזור, ואני בטוח שתמצא את מבוקשך.
(במיוחד בשבילך ניסיתי games of thrones youtube s1e9)
ג'ופרי זה הצעיר הבלונדיני עם הכתר על הראש.
עוזי וייל 617010
בחייאת, אי אפשר תקציר מנהלים בשביל מישהו שאין לו סבלנות לראות פרק שלם ולהתחיל להבין מיהו מי?
עוזי וייל 617011
כשאתה מגגל אתה מקבל מיד את הסצינה האמורה, לא היית חושב שאני מטרטר אותך לראות פרק שלם, נכון :)
בקיצור, A מקפד את ראשו של B, כאשר B היה לאורך כל העונה דמות ראשית ואהובה במיוחד.
עוזי וייל 617014
תודה. דווקא גיגלתי וקיבלתי את זה, אבל לא זיהיתי שם מישהו בלונדיני במיוחד ו/או עם כתר על הראש, ולא היתה לי סבלנות לחפור יותר.
עוזי וייל 617019
בדיוק זה, הנער עם הכתר ב-‏0:11.
היתה כאן הפתעה שהיתה לצופים שלא קראו קודם את הספר, והיא הובילה לגל סרטונים משונים שמתעדים את תגובותיהם. לאחרונה היה אירוע דומה ומדמם בהרבה בפרק 9 של העונה השלישית, שגרר תגובות דומות.
עוזי וייל 617026
זה הרבה יותר מצחיק בסרטונים שלא כוללים את הסצינה עצמה מאומבדת‏1 בתוכם. וכמובן, ספוילר ענקי בתגובה מעלי.

1 Embedded
עוזי וייל 617030
נו באמת, ציפיתם שאני אקלוט את הבלונדיני עם הכתר בשנייה וחצי שרואים אותו - בקטן, ובין כמה אנשים אחרים - ועוד אבין שהוא אחראי על ההוצאה להורג?

=== ספוילר ל"הזקן השתגע" ====

ועכשיו, אחרי שאני יותר בעניינים: אתה הבנת שהרוטור של המסוק כרת את הראש של חיה לאה? אני חשבתי שהיא "סתם" חטפה מכה מהמסוק ונהרגה. אבל יש לנו פה הזדמנות נדירה לשאול את המשוררת למה היא התכוונה - ברקת?
עוזי וייל 617032
אנחנו ציפינו שאחרי שגיגלנו בשבילך, אתה תצליח אם צריך ללכת לתוצאה השניה או השלישית ולמצוא קטע ארוך בדקה שמבהיר יותר מה קורה שם, אם צריך. אתה בחור אינטליגנטי, אנחנו יודעים, לכן ציפינו :)
עוזי וייל 617033
מקרה מובהק של פער ציפיות ;-)
עוזי וייל 617034
המשך ספוילר:

התשובה היא, כמובן, "סתם", לגמרי "סתם". קיבלה מכה חזקה מהתאוצה הפתאומית. חס וחלילה שאכרות ראש(!!) לרבנית האהובה.
עוזי וייל 617040
אה, גם אני לא חשבתי שראשה הותז. הרפרנס רמז רק שחיבבתי את הרבנית והופתעתי כשהרגת אותה.
דרך אגב, בעניין שהזכרתי קודם על ייחוס אכזריות יתר לחילונים, גם מצד החמלה נדמה לי שאין מקבילה חילונית ליחזקאל (אולי הוזכרו ארגוני פיוס אבל אין דמות חיה).
עוזי וייל 617041
הרגתי אותה בחמלה :-) אין דבר שהיא רצתה יותר מאשר קצת שקט, והנסיבות לא אפשרו לה אותו בשום מקום (גם לא בקהילה המשיחית שאליה נקלעה).

המקבילה החילונית ליחזקאל היא אכן בעיקרה פאסיבית - מאיה, שנמנעת בעקביות מלהצטרף למתקוממים ולנצים מכל סוג.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים