בתשובה להאייל האלמוני, 16/06/13 9:23
דעתי 616834
ואם הוא אמור לדעת כ-‏100 נושאים‏1 ושואלים או על 10? כמה זה מייצג‏2?

1 מה שנראה לי הרבה יותר סביר. אני מניח שמספר המילים בגג עשרה ספרי לימוד למבחן בהיסטוריה, קטן בהרבה מהמספר שכתבת, קל וחומר כשמדובר בנושאים ולא במילים, תהליכים ולא (רק) תאריכים, היבטים ולא ביטים.

2 אם אינסטינקטיבית זה נראה לא מייצג, ניתן אנלוגיה: יש 100 כדורים בקופסא, חלקם לבנים וחלקם אדומים. אדומים מייצגים נושא שהתלמיד יודע, והלבנים כזה שלא. הוצאתי 10 כדורים, וכולם אדומים. מה הסיכוי שזה יקרה כש-‏10 מהכדורים אדומים, לעומת הסיכוי שזה יקרה כש-‏90 מהכדורים אדומים?
דעתי 616838
אף אחד לא יודע ולא יכול לדעת "נושא", אתה יכול לדעת פרטים (הרבה או מעט) על נושא מסויים, אבל לעולם לא תדע "נושא". מספר הנושאים בבחינת הבגרות הוא אולי 100, אולי 10, מספר הפרטים הוא הרבה הרבה הרבה יותר גדול.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים