בתשובה לסמילי, 19/03/02 14:46
עדיין התחמקות 61749
הם רצו (אני רק משער כאן) להראות את חוסר הסימטריה בינינו לבין הפלסטינאים. להראות שאנחנו -המכים עצמנו בסוגיות של מוסר, מבקרים עצמנו ורודפים שלום בפוליטיקה וברחוב במקום במלחמה- לא באמת זכאים ליחס של האכזר ורודף האלימות והכיבוש. בעוד שהפלסטינאים רוצים בעיקר במלחמה, דם, הרג ושיחרור לעצמאות (על כל או חלק מהמרחב הציוני) מתוך אורגייה של דם וזוועה (קרי גבורה).

בכך להדגיש את הטוב שבנו מול הרוע שבהם. או להדגיש את העובדה שאין עם מי לעשות שלום בסופו של דבר. או להדגיש את חוסר החוכמה שבהלקאה העצמית שלנו. או להדגיש דברים רבים אחרים וטובים שיכולים בקלות להשתמע מהפיסקה הנ''ל. ואני אשמח לתוספות.

וכל זה כמובן אם באמת אין להם שום סממנים ראויים במנהיגות וברחוב להומניות ושלום. כפי שכל המגיבים הנ''ל ציינו.
עצה לי עליך 61761
עם בחרת להיות גזען, נסה להיות גזען מתוחכם.
למה, מה כבר אמרתי? 61769
אה! אוקיי לא לא הבנת אולי 61771
אלו היו דוגמאות בהגזמה (אולי בוטה?) למה שאני חושב (ואחרים חושבים אולי) על הבדלי התרבויות והחברה הקלים בינינו לבין הפלסטינים זה הכל.
החיים הם לא ספר של אבנר כרמלי 61784
הבדלי תרבות קלים? "הטוב שבנו מול הרוע שבהם", זה הבדל מוסרי כבד.
מלבד זאת, להצביע על הבדלי תרבות, מספיק להצביע על פערים יחסיים ("רוב ההולנדים מעדיפים את באך על מוצארט, ואילו רוב הצרפתים מעדיפים את מוצארט על באך"), אף אחד לא יטען ליחס אבסולוטי ("אף הולנדי לא סובל את מוצארט"), אלא עם כן יש לו סימוכין ("סינים לא אוכלים מוצרי חלב").
אני מחזיר אותך למה שכתבתי 61791
*דוגמאות* למה שאנשים חושבים כאשר הם מציינים את אי הסימטריה שקיימת בינינו לבין הפלסטינים. לא מה שאני באמת חושב אלא הגזמה של דיעותיי או דוגמאות בהגזמה למדוע אחרים ציינו הבדלים אלו בין הפלסטינאים לבינינו.

אני לא מסתכל על הסיכסוך הזה כלל במבט של צודק או טועה. או רשע וטוב. אלו היו הגזמות, אימרות להדגשה.

חוץ מזה אני לא מבין מה רע בהצבעה על פערים כשהניסוח הוא כדלקמן: :הפלסטינים יעדיפו זהבה בן על פני שיר הדיבוב לפינוקיו". עכשיו תכניס את המילה "ככלל" (כדי להצביע על יחסיות מסוימת כמובן) למשפט. אתה רואה הבדל כל כך גדול? אם כן אני אשתדל לנסות את זה בעצמי פעם הבאה....למרות שכבר עכשיו לא נראה לי כל העסק הזה.
לאט לאט 61799
יש הבדל בין ''הפלסטינים יעדיפו את זהבה בן על פני שיר הדיבוב לפינוקיו'' לבין ''ככלל, הפלסטינים יעדיפו את זהבה בן על פני שיר הדיבוב לפינוקיו'' ובטח שיש הבדל בין המשפטים האלה למשפט ''אין פלסטיני שלא יעדיף את זהבה בן על פני שיר הדיבוב לפינוקיו'', ועל אחת כמה וכמה שיש הבדל בין משפטים האלה למשפט ''אין פלסטיני שלא יעדיפו לגנוב על פני צפיה הפינוקיו''.
מהר מהר 61839
אלו היו הגזמות שבכוונה.
''הפלסטינים רשעים וצמאי דם ואנחנו הצודקים וההומנים''
הגזמה צינית שחובה בתוכה את הרעיון שרציתי להעביר (שהוא דוגמא למה אדם שמבליט אי סימטריה בין הצדדים במאבק, רוצה אולי להגיד). לא היה לי כח לחשוב על משהו מורכב ופולייטלי קורקט. ולכן גם אם הייתי מכניס את פינוקיו ובלה לדוגמאות זה לא היה ממש משנה, כשם שלא היה משנה אילו הייתי מכניס את המילה ''ככלל''.
אם אין לך מה לומר, 61869
עדיף שתעשה את זה בשקט. אם אין לך כח לחשוב, עדיף לא להתבטא.
יש ויש 61877
התחלנו בירידות? זה שטעית ועכשיו אין לך מה להוסיף כדי להמשיך ולצאת מנצח בסבב ההתנצחויות הזה שלך לא אומר שאתה צריך לרדת עליי. אני בסדר גמור תודה ויש לי הרבה מה לאמר כפי שאתה רואה. אולי לך יש בעיה עכשיו לא לי.

טוב כל המצב קצת מצחיק אותי. תחזור בבקשה לאותה התגובה, תקרא אותה ביסודיות ותבדוק אם לא הגבת מהר מדי על שטויות. כי אלו היו שטויות ועניין שבבדיחות הדעת במיוחד המשפטים שעליהם ביקרת.

צר לי שיש כאלה מכאן שלוקחים ברצינות תהומית דברים שאמרתי בבדיחות (ודווקא את אלה שאמרתי בבדיחות משום מה).
יש ויש 61880
או קיי, אתה רוצה להמשיך, אז נמשיך.
קרא בבקשה את השאלה הראשונית שלי (היא נמצא כאן תגובה 61720) ואת התשובה שלך ( זאת שכאן, תגובה 61749). חשוב שוב, האם "הגבתי מהר מדי על שטויות" או שמא אתה כתבת שטויות מהר מדי.
ואם מה שכתבת זה שטויות (ודברים שנאמרו בבדיחות), אולי תוכל לתת תשובה לא שטותית לשאלה (שמה לעשות, עדיין נשארה פתוחה).
יש בזמן האחרון (או שאולי זה תמיד היה כך) נטיה ימנית לרטוריקה מטופשת שאין מאחוריה כלום. השאלה שאסתי שאלה, היא דוגמא אחת. דוגמא נוספת אתה יכול למצוא בתגובתך (http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=922&rep=61...), ההבדלים בין פינוי מתנחלים לגירוש ערבים הם עקרוניים (ראה תגובה 60893 ו http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...) או שאולי גם זה נאמר כשטות בבדיחות הדעת.
יש ויש 61884
סמיילי אתה ממש מתחיל להגזים. אתמול עברתי בשתיקה על חלוקת הציונים שלך בפסקה האחרונה כאן (9)-
ואם לא עניתי זה רק מפני שתש כוחי מוויכוח הסרק, לא מפני שהשתכנעתי בצדקתך.

אבל מה שאתה כותב עכשיו על "הנטייה ימנית לרטוריקה מטופשת שאין מאחוריה כלום. השאלה שאסתי שאלה, היא דוגמא אחת..."

זה כבר מתחיל להיות בטעם רע.

אולי תצרף לך לרשימת ברזילי גם רשימה שניה, של נימוסים מינימליים.

בברכה- אסתי
מצטער, 61892
מאחר שנימקתי (בפירוט) כל אחד מהפרטים בסעיף 9 (שלא כוונו להיות בשום שלב "ציונים"), אני לא מבין איפה כאן ההגזמה, זה ש"תש כוחך" מלהסביר לי לא יכול בשום צורה להעיד שאני לא צודק (או שאני כן צודק).
ויכוח סרק הוא ויכוח שלא מתקדם לשום מקום, בויכוח שניהלנו, הצלחתי להבין את עמדתך, ולהראות שהיא רטוריקה חלולה, אם את לא מסכימה איתי, בבקשה, תצביעי על הנקודה בה אני טועה. העובדה שתש כוחך, לא מעידה שזה ויכוח סרק.

מעבר לזה, אם נפגעת אישית בצורה כלשהי, אני מתנצל (בכנות). לא התכוונתי לפגוע בך, או בדעותיך.

אני מניח שגם בשמאל יש הרבה רטוריקה חלולה, ואשמח (טוב, לא ממש, אבל זה מתחייב) אם יראו לי את המקום בו השתמשתי בכזו טכניקה. אני מאמין שמאחורי הרטוריקה יש עמדות יסוד, ואם את משוכנעת שהן נכונות, אשמח עם תסבירי אותן (אולי תשכנעי אותי).
באותה מידה שלקחתי אותך כדוגמא הייתי יכול לקחת את דב אנשלוביץ (תגובה 60224), כליל נאורי (תגובה 61533) או אמיר קורן (http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=922&rep=61...), הסיבה היחידה שהזכרתי אותך, הייתה שאת פתחת את הסליל.
מצטער, 61894
אני לא צריכה להראות שהטענה שלי /איננה/ רטוריקה חלולה. אתה צריך להוכיח שהיא כן. מפני שהשיפוט הזה בא מכיוונך.

תגדיר רטוריקה, תגדיר חלולה, תגדיר מטופשת. ותוכיח שמה שאמרתי נכנס להגדרות האלה.
תודה .

[ודרך אגב, אל תשלה את עצמך שבאמת נימקת כל אחד מ-‏9 הסעיפים! אבל נעזוב את זה לעכשיו]

[ודרך אגב ב'- ההתנשאות היחידה פה בינתיים היא מצידך, ביושבך על קתדרה רמה ובחלקך ציונים להמונים. אבל גם את זה נעזוב]
מצטער, 61896
הוכחתי (תגובה 61720 לאורך הסליל).
רטוריקה - אומנות הנאום והשכנוע.
חלולה - ריקה מבפנים.
מטופשת - לא חכמה.
את ההוכחה אפשר למצוא ב תגובה 61720 בבקשה.

דרך אגב א', אשמח לנמק את מה שאת מוצאת לא מנומק.
דרך אגב ב', לא חילקתי ציונים (ובטח שלא להמונים).
דרך אגב ג', אני עדיין לא מבין למה נפגעת כל כך, אם זה משהו ספציפי שאמרתי, ואת חושבת שהוא פוגע, את יכולה להגיד לי, ואני אנסח מחדש (או אתקן את עצמי).
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61898
תודה על הלינקים, אבל היות שהם קצת לא ממוקדים מבחינת הזווית הספציפית שלי כרגע, אודה לך אם תחזור ותנמק כאן, ובאופן מרוכז יותר, מדוע מה ששאלתי* "זכה" לשיפוט הנ"ל מצידך.

[*שאלתי היתה לגבי קיומם או אי קיומם של קולות של ביקורת פנימית בקרב הפלסטינים.]

1) כיצד קשורה שאלתי לאמנות הנאום והשכנוע.

2) מה זה "חלולה מבפנים" ואיך אתה קובע חלילות שכזו.

3) למה השאלה שלי מטופשת, ולפי איזה מד.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61899
תקון: 2) צ"ל- מה זה "ריקה מבפנים", וגו'.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61901
משום שהתחלנו לנהל את הדיון הזה (תני לי להיזכר איפה, אה כן, כאן תגובה 61720), אודה לך אם תתיחסי להודעה האחרונה שלי http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=922&rep=61... באופן ישיר.

1) מאחר שאנחנו מקימים דיון שאמור להיות קונסטרוקטיבי, אנחנו משתמשים באומנות הנאום והשכנוע (ז"א את מנסה לשכנע את מי שלא מקבל את דעתך, שדעתך נכונה).
2) רטוריקה חלולה, הוא נסיון שכנוע שלא "מחזיק מים", שלא מקדם את הדיון, ולא יכול לשכנע את מי שלא היה משוכנע מראש.
השאלה שלך לא יכולה לשכנע אותי בכלום, משום שאת לא יכולה להצביע על מסקנה אותה אני אמור להסיק מתשובה אפשרית לשאלה.
3) השאלה מטופשת, משום שהיא לא מובילה את הדיון לכיוון קונסטרוקטיבי (מהסיבות שפורטו ב2), ולא יכולה להוביל אותו לכיוון כזה. אגב, גם השאלה שלי (תגובה 61720) מתבררת בדיאבד כמטופשת, מאותה סיבה (אם כי, אולי הדיון בסוף יחזור לפסים קונסטרוקטיבים).
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61903
א. "רטוריקה"- השמוש במלה זו הוא בבחינת הטלת ספק בכנות הכוונה של הצד השני (אני, במקרה זה).
אתה בעצם אומר שאני שואלת, או טוענת משהו, לא מפני שזה מה שיש לי לומר, אלא כטריק.
ולכן:
1) תוכיח שזה טריק, ולא שאלה כנה מצדי.

ב. "חלולה"- לפי ההגדרה שלך, כל הויכוחים שנכחתי בהם אי פעם, בארץ ובחו"ל, היו רצופים בטענות חלולות מא' ועד ת'. מפני שכמעט מעולם לא ראיתי שמישהו השתכנע.
ולכן:
2) תסביר מה הטעם בכלל לומר את זה? ולמה דווקא כאן, ולא בכל מקום אחר?

ג."מטופשת"- אפשר לפתח פה דיון שלם בנושא קונסטרוקטיביות או אפשרות לקונסטורקטיביות של דיון, ועל כך שזה תלוי בגישתם של שני הצדדים...
אבל כדי שלא לסבך יותר מדי, אסתפק בהתייחסות שלך לשתי הנקודות האחרות.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61905
א. בכלל לא, אין כאן הנחה של טריק, ולא הטלת ספק בכנותו של הצד השני. יש הטלת ספק ביעילות הטכניקה בה את משתמשת, ואותה הסברתי.
ב.
1. אנשים יכולים להשתכנע מטיעונים משכנעים.
2. טענות שלא הצליחו לשכנע הן לאו דווקא טענות חלולות, טענות שלא *יכולות* לשכנע, הן טענות חלולות. למשל, "אלוהים כתב את התנ"ך משום שכך כתוב בתנ"ך". להבדיל מ"אלוהים כתב את התנ"ך משום שאף אדם לא יכול לכתוב יצירה כה מופלאה".
3. הטעם הוא להכיר את עמדותיו של הצד השני, לחדד את דעותיך, לבחון את נכונות דעותיך והרלונטיות שלהן, להעמיק את תפיסת אולמך, וכו'.
4. למה מה דווקא כאן? את דעותי אני אומר בכל מקום ששומעים אותי (ויש לי הרגשה שלא לשאלה הזו התכוונת).
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61908
בוא נתמקד עוד יותר: רטוריקה. שהיא לדבריך אמנות הויכוח והשכנוע.

אם השמוש במלה רטוריקה אינו מהווה הטלת ספק בכנות השאלה, אז מה בעצם אתה אומר כשאתה משתמש במלה הזאת? שאני טוענת כדי לשכנע?
זה מובן מאליו, לא?
זה נכון לגבי כל טיעון, בכל ויכוח.

מה זה טיעון רטורי בויכוח, לעומת טיעון שאינו רטורי?
מה זה טיעון שבא מתוך "אמנות הויכוח והשכנוע" לעומת טיעון שבא מתוך משהו אחר?(ומתוך מה)?

כי אני אמרתי מה שאמרתי לתומי, ולא מתוך שימוש באמנות כזאת או אחרת.

אני מתעקשת פה, כי אני באמת לא מבינה מה זה היה צריך להביע. ואגב, לא נחה דעתי גם לגבי שמות התואר האחרים שבהם השתמשת לגבי השאלה שלי, אבל יותר קל לי ללכת נקודה נקודה.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61913
אני משתמש במושג רטוריקה חלולה, כאשר החלולה מאפיין את סוג הרטוריקה שאת משתמשת בה (ז"א, שאני טוען שאת משתמשת בה). ראי את המאמר http://www.hofesh.org.il/articles/argument/rhetoric....

אין שום דבר שלילי בשימוש ברטוריקה, יכולה להיות בעיה כאשר משתמשים בסוגי רטוריקה מסויימים (למשל, רטוריקה חלולה).
ועכשיו, ברשותך, ל"חלולה"?
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61916
לא שאלתי מתי אתה משתמש ב''רטוריקה חלולה'' אלא למה אתה משתמש ב''רטוריקה'' כשמדובר בויכוח. ברור שבויכוח אנשים מנסים לשכנע.
ולכן לא ברור לי מה זה טיעון רטורי לעומת טיעון שאינו רטורי.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61918
במקום לכתוב ''צורת ויכוח ושיכנוע חלולה'' אני כותב ''רטוריקה חלולה'', כל טיעון (שנועד לשכנע) הוא רטורי, לא כל טיעון (שנועד לשכנע) הוא חלול. אם המילה רטוריקה עושה לך צמרמורת, את יכולה להחליף אותה ב''אמנות הויכוח והשכנוע''.
לא מתחבא מאחורי המילה רטוריקה (כשאני משתמש בה) שום מגדל, זה פשוט דרך להחליף שלוש מילים במילה. אין בזה לא שלילי ולא חיובי, לא קרוב ולא רחוק, לא שחור ולא לבן. סתם מילה.
וכן, גם ההודעה הזו היא רטוריקה.
רטוריקה חלולה ומטופשת. 61920
בעיניי המלה "רטוריקה" היא בפרוש בעלת מטען של "טריקים של ויכוח"; אבל אני מוכנה לקבל שאתה לא התכוונת לזה כך.

ואז אנחנו נשארים עם טענה שלך, שהשאלה על קיום או אי קיום קולות של בקורת פנימית בקרב הפלסטינים היא חלולה. ואתה אומר שהיא "חלולה" לא מפני שאינה משכנעת אלא מפני שאינה /יכולה/ לשכנע.

איך אתה קובע ששאלה זו אינה /יכולה/ לשכנע?
[ודרך אגב- לשכנע ש... מה?]
התקדמנו, וחזרנו להתחלה 61921
בשאלה הראשונה שלי ניסיתי לברר את זה, תגובה 61720
מאחר שלכל אורך הדיון לא הצלחת לענות לי, אני יכול להניח בשקט, שהשאלה הזו לא יכולה לשכנע (כי אם היא היתה יכולה לשכנע, היית יכולה בוודאות לומר לי מה אני אמור להסיק מהתשובה, מן הסתם, שאת צודקת ואני טועה, או שהתשובה מחזקת באופן כלשהו את טענתך).
לאחר שתעני לי לשאלה (מה אני אמור להסיק מתשובה לשאלה שלך), ותוכלי לנמק את תשובתך, אחזור בי מההגדרה של השאלה כרטוריקה חלולה (ולאחר שסוסים יפלו למעלה, אפסיק להניח שיש כח משיכה).
התקדמנו, וחזרנו להתחלה 61924
כן, ולי אין כל כוונה לחזור אל הפתיל המייגע ההוא.

אני עדיין לא מבינה מה בעצם אתה רוצה לומר- ש/אסור/ לי לשאול לגבי קיום או אי קיום בקורת פלסטינית פנימית?

אבל זה מה שאני /רוצה/ לשאול.

לא נראה לך- זבש"ך. לא משכנע אותך- כנ"ל.
/זאת/ השאלה שלי, היא נראית לי חשובה, ואני אמשיך לשאול אותה.
חס וחלילה 61928
כל עוד את לא מגלה סודות מדינה, מוציאה דיבה על אנשים ושאר ירקות פליליים, אין דבר ש/אסור/ לך לשאול או לומר.

כל מה שרציתי הוא שתביני כמה השאלה הזו חסרת ערך רטורי (בכל מה שנוגע לדיוני ימין שמאל), או שתסבירי לי מה המשקל של השאלה הזו. האמנתי שלאחר שתביני את זה (במידה וצדקתי), תוכלי ותרצי לעבור לטיעונים בעלי משקל רטורי יותר כבד (מה שיכול היה לעזור לך לשכנע יותר אנשים?). כנראה שטעיתי, ואת מעדיפה להמשיך בטיעונים חסרי משקל, ולחשוב שהם חשובים, למרות שברור לך (משום שהראתי לך את זה שחור על גבי כחול) שהם למעשה חלולים.
חס וחלילה 61930
עכשיו אתה גם מתיימר לדעת מה ברור /לי/...

מצדי תמשיך להצהיר הצהרות על מה שאינך יכול לדעת בבטחון, ולחלק ציונים לזולתך.

ואני בינתיים אמשיך לשאול, וגם לצעוק מראש כל גג אם צריך-

האם יש, ואם כן איפה הם, קולות הבקורת הפנימית של הפלסטינים?!

הבהרה: השאלה מופנית אל כולם, חוץ מסמיילי.

יום טוב.
רדי מהגג, 61934
את עלולה ליפול.
אני כתבתי את ההודעה הזו, תגובה 61921
מה למען השם, בהסבר שלי לא ברור (אני לא שואל בשביל להתחכם, אם תעני לי אוכל לנסח מחדש כך שיהיה ברור)?
ואם ההסבר שלי ברור, ואת לא מסכימה איתו, עם מה את לא מסכימה?
כששני אנשים מדברים ביניהם, ואחד הסביר לשני משהוא, נהוג (ודווקא מי שהעיר לי על נימוסים, יכול לשמור גם על נימוסיו) לתקן במידה וזה לא ברור/מובן/מקובל.
אגב, אשמח אם תפני אותי למקום בו חילקתי ציון לזולתי (כי בינתיים את מי שמעליבה אותי).
אגב ב', "השאלה מופנית אל כולם, חוץ מסמיילי", מה אני אמור להסיק מזה...
רדי מהגג, 61941
אם עלבתי בך אז אני מצדי מתנצלת.
ומעבר לזה, נראה לי שמתנהל כאן דו שיח של חירשים. ושאין טעם להמשיך בו.
למה הדבר דומה 61944
שניים חטאו, אחד מהפרובינציה ואחד מהעיר הגדולה. התברר במשפט שחטאם זהה אולם הכפרי יצא נקי והעירוני נקנס משום ש"בכל יום ויום הוא עמי ויודע עסקי המלכות" והכפרי "אינו יודע נימוסי". (מדרשי אגדה).

אז מה אפשר ללמוד מזה? ומיהו מי או מיהיא מו?
תשובה רטורית 61935
סמיילי לא מבין מה זה רטוריקה וחבל שבזבזת עליו זמן. מה שכן, השאלה שלך היא רטורית, ז''א, שאלה שהתשובה עליה ידועה לנשאלים. כולם יודעים שאין ביקורת פנימית אצל הפלשתינאים. והסיבה היא ראשית כל, כי הם מנצחים במלחמה הזו, וכאשר מנצחים אין הרבה בקורת. ושנית כל, גם אם יש שם בכלל למישהו ביקורת הוא לא יעיז להגיד אותה כי הלך עליו, יחסלו אותו בלי בג''ץ ובלי ''בצלם''.
מה הזקן מבין? 61942
סמילי מבין מה כתוב במילון http://www.dictionary.com/search?q=rhetoric , http://milon.morfix.co.il/default2.asp?q=%F8%E8%E5%F... , http://www.dromo.com/fusionanomaly/rhetoric.html ,http://www.palouse.net/proise/rhetoric.htm ואפילו http://www.hf.ntnu.no/engelsk/shakespeare/defs.htm.
חס וחלילה 63752
למרות שהשאלה מופנית אל כולם מלבדי, אני אענה, או למעשה אתן לעקיבא אלדר לענות בשמי (ככה שזה לא באמת אני עונה) http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... (שתי הפסקאות האחרונות).
ועכשיו, ברשותכם, לשאלה המקורית שלי, מה זה מוכיח (הבהרה: השאלה מופנית אל כולם, כולל אסתי)?
יאללה נמשיך 61936
קראתי שוב הכל ואני עדיין מחזיק בדיעה שאתה כותב שטויות כשאתה מגיב ברצינות תהומית מדי על שטויות. ובוחר דווקא אותן משום מה למרות שאלה שטויות שבכוונה תחילה (ולא משנה עכשיו עד כמה מהר אני כותב אותן).והתשובה שלי לא היתה שטותית (שוב אתה לא מבין). אלא בחרת את הקטע שבו היו כמה משפטים ציניים זה הכל, ולא הבנת אותם נכון.

בקשר לשאלה שלך אז אני לא יודע אם זו רטוריקה מטופשת (אולי אתה קורא בצורה מטופשת?). ואני כמעט בטוח שמאחוריה עומד די הרבה. הרי זוהי טענה או שאלה שמנסה להציג בפני הצד התומך בעקירת התנחלויות, את העובדה שהוא למעשה תומך בטרנספר של הימין הקיצוני שאליו הוא מתנגד.
יאללה נמשיך 61937
הסיבות להעלאת הטיעון ברורים לי. זה לא משנה את העובדה שהוא מטופש (שוב ראה תגובה 60893).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים