בתשובה לברקת, 18/07/13 9:30
617671
הכי טוב, נסו לשאול את הילד על סיפור שהוא שמע בגן לפני חודש. אני מתערב שלא יהיה לא מושג על מה אתם מדברים.
617687
וודאי שיהיה לו מושג, גם אם הוא בגיל שלוש יהיה לו מושג.
617692
אולי יהיה לו מושג על הסיפור. לא יהיה לו מושג ירוק מה זה ''לפני חודש''.
617705
אני לא בטוח בקשר ללפני חודש, במעבדה האישית שלי 'לפני שבוע' (וגם בעוד שבוע) כבר די מובן.
617765
ודאי שיהיה לו מושג! אבל זה לא אומר שבפעם השנייה שהוא שומע את הסיפור, הוא ישתעמם.
למעשה רק הבוקר שאלתי את בני בן ה-‏4 וחצי אם הוא מחבב ספר מסוים שהבאנו מהספרייה. הוא פתח ואמר (זה ילד שאוהב מאוד לפרט ולמנות): "שמעתי אותו ארבע פעמים, פעם אחת כשבגן חילקו קרטיבים לסוף השנה והגננת הקריאה לנו, פעם אחת עם סבתא בספרייה, פעם אחת נ' [אחיו הגדול] הקריא לי אותו על הספה שם, ואתמול הוא הקריא לי אותו על הספה פה".
אז אתה אוהב את הספר? שאלתי. כן, די אוהב...

יש הבדל בין הרצון שלנו "לדחוף להם תכנים" לבין הדרכים השונות שבהן הם מעכלים את התכנים האלה, ולפעמים רוצים ללעוס עוד ועוד.
להב משונן 617770
המשפט האחרון שלך מתחבר לתהייה שלי בקשר לדרך הזאת של פעוטות לחזור שוב ושוב על ספרים/דיסקים/פרקים מסדרות בטלוויזיה. זה נראה לי משהו טבעי מאד עבורם, אפילו מובנה, כצורה משמעותית וחשובה של לימוד על ידי חזרה ושינון.
דווקא כשהטרנד היום זה להוקיע כל לימוד של שינון וזכירה מול לימוד של 'הבנה', 'חשיבה', 'יצירתיות' וחבריהם, המסקנה שלי מצורת הלימוד של פעוטות היא ששינון, חזרה וזיכרון בעל פה הם נדבכים מאד חשובים בתהליך הלימוד האנושי, ואולי לא כדאי להוריד אותם כל כך מהר מסדר היום.
להב משונן 617771
מסכימה אתך לגמרי.
להב משונן 617775
''יצירתיות היא מילה נרדפת לחוסר כישרון''
מישהו, מתישהו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים