בתשובה להאייל ששאל, 18/07/13 20:43
תחושת מסוגלות 617686
אני יכול לנסות.
קודם כל, היה לי טוב מה שהיה, אז אני לא מצטער. אני לא מרגיש שהשכלתי עוכבה ולו במעט עקב ההחלטה הזו.
אחר כך - אני נהניתי למדי משנות בית הספר, אז אני לא רואה סיבה טובה לקצר אותן.
בנוסף, גם אם מבחינה לימודית אני בטוח שהייתי מתמודד עם ההקפצה, מבחינות אחרות, חברתית וכדומה - היו לי התמודדויות כמו לכל אחד אחר - עם ההטיה המתבקשת לכיוון החנוני וכל מה שנלווה אליה‏1. בקטע הזה סביר מאד שלהיות קטן בשנה ישפיע לרעה, ולאו דווקא בכיתות הנמוכות אלא יותר בכיוון ז-ח-ט. בשנים האלה שנה היא הבדל משמעותי - אני למשל גבהתי ב-‏17 ס"מ בין ז' ל-ח'. להיות שנה בכיתה שגבוהים ממך בראש נראה לי לא ממש מגניב.
ובסה"כ אחד הדברים המשמעותיים שלמדתי ביסודי ובתיכון‏3, מעבר לחומר הרשמי, זה איך להיות בחברה, למצוא את מקומי ולהנות עד מאד מהאינטראקציה והחבר'ה. אז כמו שאמרתי, למה להפסיד שנה מדבר טוב? בראייה לאחור, אין הרבה תקופות בהן יש לך יותר זמן פנוי וחופש מאשר בבית הספר (לדעתי).
זה על רגל אחת, מקווה שעזרתי.

נ.ב. - במחזור שלי באוניברסיטה היו שני 'קפצונים'‏4, ולאורך השנים הישגיהם האקדמיים אכן יותר מרשימים משלי. אני מספיק צנוע בכדי להצהיר שזה לא היה משתנה כהוא זה לו הייתי מקבל פור של שנה נוספת.

1 טוב, זה היה מזמן, לפני שכבשנו את העולם‏2 ;-)
2 והקמנו/מצאנו אתרים מגניבים לקשקש על זה.
3 הרעיון הכושל של חטיבת ביניים טרם הגיע אי אז
4 לפחות אלה שזכורים לי בברור.
תחושת מסוגלות 617696
בהחלט עזרת, תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים