בתשובה לאמיר קורן, 19/03/02 16:48
ד''ש לחיזרים. 61853
כנראה שאתה באמת חי על פלנטה אחרת.
אתה באמת חושב שרוב עם ישראל מאמין בחלום הסהרורי של ארץ ישראל השלמה ?

בקונצנזוס הישראלי, תומכי רעיון ארץ ישראל השלמה נמצאים אי שם ברשימות הגזעים הנכחדים של גרין-פיס. הם נמצאים מקום או שניים מתחת לגזע הישראלי המכונה סססססמולנים.

כמובן שקיים קונצנזוס על בית לאומי ריבוני לעם ישראל בארץ ישראל. הדגש הוא על *ב*=בתוך.

קבוצה א: בית ריבוני לעם היהודי על כל שטח "ארץ ישראל השלמה" וכל מה שנגזר מכך.
קבוצה ב: בית ריבוני לעם היהודי על חלק משטח "ארץ ישראל השלמה" וכל מה שנגזר מכך.

הקונצנזוס על קיומו של הבית הריבוני.
הויכוח הוא על גורלם של השטחים מעבר לקו הירוק.

אין הכרעה לכיוון צד א או לכיוון צד ב ==> תקועים במדינה חסרת גבולות ברורים.
א.ההצלחה היחידה היא בדבר עליו יש קונצנזוס.
ב.אי ההצלחה היא לגבי מה שאין עליו קונצזוס או לחילופין אי ההצלחה היא לגבי מה שיש עליו קונצנזוס של אי-הכרעה.

ג. כירסום איטי אך מונוטוני ב א. בשל הבעיה ב.

--------------------------------------------------------

הבעיה היא יותר אקוטית מאשר סתם תיקו בין שתי קבוצות וחוסר הכרעה פוליטי.
(קיימת בעיה כזו והיא חמורה מספיק ואני שמח שלפחות עם כך אתה מסכים).
ישנה בעיה חמורה יותר והיא הבילבול הרעיוני בתוך הזרמים הפוליטיים הגדולים בישראל.
שתי המפלגות הגדולות נמצאות בבליבול רעיוני והן לא מסוגלות להציג לאזרח "מטרות על" מנוסחות היטב אשר יציגו באופן ברור : מטרות, יעדים, פעולות ודרכי ביצוע.

האם מישהו יכול להגיד בבירור שמפלגה גדולה בישראל מציגה באופן ברור את "מטרת העל" עליה דובר כאן ?
האם מישהו יכול להצביע על מפלגה גדולה אשר מציעה בפה מלא את תוכנית ההפרדה (למשל) ?
האם מישהו חושב שהבעיה זה הפוליטקאים ? או האם זה העם אשר סובל מעודף הססנות יתר ובכך כופה על מנהיגיו התנהגות סטגנטית ?

כל הרעיונות (לכל הכיוונים) הם בשולי הפוליטיקה הישראלית. הקונצנזוס הוא להמשיך לדשדש בבוץ ולהגיד עם מבט מזוגג "חכו למלחמה ואז נראה, מי יודע, הרי הדרך לגן עדן עוברת בגיהנום, צריך להיות הרבה יותר רע לפני שיהיה טוב, YADA YADA".

הלוואי והייתה מחלוקת קשה... מחלוקת קשה מעידה על אידאולוגיות מסודרות המתנגשות זו בזו. אידואולגיות כאלו ביכולתן לעצב מציאות ולא רק להגרר אחריה, ובמקרה שהאחת עולה בכוחה האלקטורלי על השניה יש הכרעות בשטח.
אפילו את זה אין לנו (רק בשולי הפוליטיקה זה קיים). כל מה שיש לנו זה הסכמה של שום דבר. ממשלה מנופחת ללא אידאולוגיה מוצהרת.

תיקו רעיוני 0:0 והשטן שם בטופס הטוטו שלו X.
מה קורה כאן?!?!? 61879
אמרתי מתי שהוא חזון ארץ ישראל השלמה?? מתי??
לא הזכרתי בפירוש גוף ריבוני בארץ ישראל?
בית לאומי בארץ ישראל?
על מה הויכוח כאן עדיין אני לא מבין.
זה מה שקורה כאן. 61973
<ציטוט>
"
מטרת העל
--------

מטרה: דרכינו היא להתנחל להיאחז ולהחזיק בשטחים ממערבה לנהר הירדן שבתוך א"י ההיסטורית. בצורה כזו שתאפשר קיום גוף ריבוני יהודי עצמאי שיהווה מקום מקלט, כוח, גאווה ובסיס לאומי לכל יהודי העולם באשר הם.
סיבה: שיקולים היסטוריים מייגעים כאלה...
קושי: במקרה וישנו איום על היאחזות היהודים בשטחים ממערב לנהר הירדן ע"י ילידים ברברים (שאינם יהודים),או וע"י אידאולוגיות סותרות להיאחזות -בין אם בתוך הקו הירוק ובין אם מחוצה לגבולות המדינה הריבונית שכבר הוקמה ליהודים- ישנו איום גם על ההיאחזות כולה ועל הגוף היהודי הריבוני שמעוניין להמשיך ולהתקיים בתוך שטחים אלו.
פיתרון: במקרה והקושי המדובר מתעורר יש לוותר על חלק מהשטחים בהיאחזות הקטנה ממילא, בשל הסיכוי לשמר בכך את שאר השטח בה. לחילופין יש להכניע ולחסל את האיום בדרך צבאית באם מתאפשרים התנאים הפוליטיים והצבאיים. ופיתרון נוסף הוא לשמר את המצב הקיים מתוך הנחה שהאיום אינו מספיק דיו בכדי לחסל את ההיאחזות ואת הגוף הריבוני שמתקיים ממנה. והמשאבים החברתיים או המדיניים לחסלו יקרים מדי.
_______________
"
</ציטוט>

החזון של ארץ ישראל על כל השטח והחזון של ארץ ישראל על כל השטח "רק מבחינה ריבונית" הוא בדיוק אותו החזון. ההבדל מלאכותי לחלוטין ונועד למטרות שיכנוע עצמי בלבד.
אתה בטוח שלא משהו אחר? 62127
כמו אולי...אני לא יודע..זה:
"להיאחז ולהחזיק בשטחים ממערבה לנהר הירדן שבתוך א"י ההיסטורית...קיום גוף ריבוני יהודי עצמאי"

ראית מה עשיתי שם? פשוט ציטטתי רק את החלק הבאמת חשוב מדבריי ולא כמעט את כל מה שכתבתי. ורק שלא יהיה ספק בדבריי. מה שכתוב שם הוא גוף ריבוני יהודי בשטחי ארץ ישראל ההיסטורית. או בתרגום חופשי - בית לאומי יהודי בארץ ישראל (ולא למשל בית לאומי ב*כל* שטחי ארץ ישראל).
אז אני לא מבין... 62136
(הערה:זה עדיין אני, אביב, למרות החלפת השם).

אז בית ריבוני לעם ישראל בגבולות 67 זה דבר המקובל עליך או לא ? או ליתר דיוק ובהקשר של דיון זה : האם אתה חושב שיש קונצנזוס בישראל לנסיגה לגבולות אלה ?
אם לא(which is the case על פי דעתי חסרת החשיבות), אז היכן אתה רואה את הגבול הרצוי עובר ? או לחילופין היכן אתה חושב שרוב הציבור הישראלי רואה את הגבול עובר ?
קונצנזוס 62144
למה צריך קונצנזוס? ברור שזה רצוי, אבל למה זה הכרחי? גם על אי חזרה לגבולות 67 אין קונצנזוס. אני חושב שהקונצנזוס היחיד שיש הוא על שלילת זכות השיבה, וכנראה גם על הכותל המערבי.

אולי התכוונת להגיד "רוב", או אפילו "רוב יהודי", ואם זה כך, לדעתי תמורת ערובות מתאימות לשלום רוב כזה ישנו, או יהיה בעתיד הלא רחוק.
למה צריך קונצנזוס? 62178
כי אחרת לא קורה פה כלום באופן ברור לצד זה או אחר.

המדיניות שלנו היא זיג וזג.

אנחנו לא קונסיסטנטים וזה פוגע באינטרסים שלנו בעיקר.

מה שקורה בשטח זה ישום של שתי אידיאולוגיות סותרות. ביחד הן יוצרות מוטציה אידיאולוגית ישראלית שאין בה שום הגיון. לבנות התנחלויות שנה ואז ליבש שנה, לסירוגין, זה קצת מוזר ואף מבעיר אש. לחלק רובים לאוכלוסיה ואז לעשות הכל על מנת שתירה בך זה מוזר.

כמובן שאני מתכוון ל"רוב" אבל אין "רוב" מספק לכיוון זה או אחר (אין לנו רוב אמיתי שמצליח לשרוד יותר מקדנציה מסכנה אחת מאז 77).

לגבי קיומו של רוב כזה בעתיד אני לא אופטימי כמוך, אלא אם נציג תוכנית אחת אשר יכולה לדבר אל קשת רחבה יותר באוכלוסיה (כמו רעיונות סטייל "דוקטרינת מאן" הידועה לכל אייל, למרות הבעיות שבה.).
אז אני לא מבין... 62145
מה זה משנה מה מקובל עליי או לא. שרך התגובות הזה לא היה על מה אני מאמין. אלא על המטרות הפוליטיות או הלאומיות של עם או מדינת ישראל. ואני הצגתי ארבע כאלו, כשכל אחת שונה מחברתה. אז כל מה שנותר לך לעשות הוא לקרוא אותן שוב ולראות שייחסת לי דברים שלא אמרתי.

אבל מכיוון שאיני יכול לעמוד בפיתוי אז אני בכל זאת אגיד את דעותיי. ומה מקובל עליי בפיתרון בינינו ובין הפלסטינאים:
ממשלה בישראל צריכה לכהן במשך קדנציה מלאה ושלמה פעם אחת בלבד בעשור מחורבן, ולחשוב על אחד כזה!
תיקון 62187
התיחסת דווקא אל השאלות הפחות חשובות בהודעה ולכן אפחית אותן מההודעה (צודק, היה שם עודף מיותר) :

"האם אתה חושב שיש קונצנזוס בישראל לנסיגה לגבולות אלה ?
היכן אתה חושב שרוב הציבור הישראלי רואה את הגבול עובר ?"

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים