בתשובה להאלמוני המזוהה, 14/08/13 20:47
618671
למיטב ידיעתי השימוש המבצעי הראשון ב-GPS היה במלחמת המפרץ, ב-‏1991.
618698
ב1990 הפלגתי עם מכשיר ניווט לווינים הוא נקרא סאט-נאוו 2000 והיה בנוי על מערך של חמישה לוויני איכון, נדמה לי שהפרויקט היה צרפתי.
סאט נאוו 619333
הפלגתי עם סאט נאוו כבר ב 82 אאז"נ, והיו אז שבעה לווינים במסלול, ועוד שניים בדרך. הדיוק היה כמאתיים-שלוש מאות מטר.
סאט נאוו 619337
עד כמה שאני זוכר הלווינים לא היו מפוזרים בצורה סימטרית לכן יכולת לקבל איכון מאחד, שניים או שלושה. המכשיר הראה בין ארבעה קווים לאחד מה שנתן לך אידיקציה לרמת הדיוק.
בהתאם הטעות היתה בין שלושה מייל למאות מטרים בהתאם, מה שסיפק את צרכינו כמעט בכל מצב אבל בטח לא מספק צרכים צבאיים.
סאט נאוו 619348
כשיש מעט מדי לווינים הם לא יכולים להיות מפוזרים בצורה סימטרית, כי אז לא תראה מספיק לווינים‏1 משום מקום כמעט. האי-סימטריה (הגדרה קצת משונה אבל אינטואיטיבית משהו) גורמת לזה שבחלק מהאזורים בחלק מהזמן תראה מספיק לווינים לאיכון סביר.
כיום כמובן מאות מטרים לא מספיקים גם לצרכים אזרחיים.

1 מספיק זה שלושה כמדומני. בשביל פתרון טוב צריך ארבעה.
סאט נאוו 619381
אאל''ט בים (מיקום דו-מימדי כי הגובה ידוע) אפשר לחיות גם עם שניים.
סאט נאוו 619384
ממש לא. חיתוך 2 מעגלים על פני מישור נותן 2 פתרונות אפשריים, אלא אם כן אתה בדיוק על הקו המחבר את המרכזים.
סאט נאוו 619385
מה שנכון נכון.
סאט נאוו 619388
לכאורה זה יכול להיות מספק, כי בגלל הרדיוס של המעגלים המרחק בין 2 הנקודות האלה כל כך גדול, שאפשר לפסול אחת מהן בקלות (בהנחה שאתה יודע שאתה בים התיכון נאמר, והנקודה השנייה יוצאת באטלנטי).
הסיבה שזה רק לכאורה, היא שצריך לווין נוסף בשביל המשוואה של הזמן. 2 לווינים נותנים 2 מעגלים, בהנחה שיש ברשותך שעון אטומי מדויק. כשאין לך כזה, אז הפתרון לא עובד, או שהדיוק שלו תלוי בשגיאת השעון שלך כפול מהירות האור.
זאת הסיבה גם שבפעילות תקינה צריך 4 לווינים ולא מספיקים שלושה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים