בתשובה לאישקש, 14/10/13 17:05
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623792
אני מבין שכשמישהו עובר על ידך ומבטא איזה הרהור, אתה נהנה סתם להתחיל להתעלל בו. נו, גם זאת בחירה מוסרית. מה זה המשפט הזה, "אתה לא מבין מה הקשר בין כובע מסויים למוסר"? בשביל מה כתבת את זה? הרי הבנת למה התכוונתי, אז בשביל מה ההתגרות?

נניח שאתה מטייל לך בשבת במאה שערים ורואה גברים עם שטריימל וקפוטה, וקצת מאחוריהם הולכות הנשים, בשמלות ארוכות ובכיסוי ראש, וסביבם חמישה-שישה-עשרה ילדים, אז אתה אומר לעצמך "האנשים האלה בטח נוסעים בשבת, אוכלים ביום רגיל חזיר וביום הכיפורים גם חזיר וגם שרימפס" - או שדי ברור לך שהם שומרים שבת, מקפידים על כשרות, צמים ביום הכיפורים ונשאר רק סימן שאלה לגבי מה הם ממלאים בטופס של מס הכנסה - שאלת ה"בחירות המוסריות"? - אז בשביל מה ה"אתה לא מבין מה הקשר בין כובע..."?

שאלה רטורית, אתה לא מתבקש לענות, תודה.
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623830
סליחה,לא התכווני אתה אישית (כמה שזה מצחיק) ,התכוונתי כל אדם ששופט מבחוץ חברה או תרבות שונה.

בסוף אמונה זה מהלך רוחני פנימי ואישי,מי ששם שטריימל ומרמה מס (או יותר גרוע לא מתגייס) משקר ל2 ד' את המדינה ואת עצמו כל דקה כל החיים

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים