בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 17/10/13 22:33
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623978
אם איש קש יסכים לאמירה שלא אלוהים ברא את האדם אלא האדם ברא את האלהים, אפשר יהיה להעמיק בדיון.
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623983
אפשר יהיה להעמיק אז בדיון אחר, אבל לנקודה שפונז העלה ושעליה עניתי זה דווקא לא כל כך משנה.
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623987
פונז מתייחס לאספקטים המוסריים של הדת. האספקטים הללו אינם העיקר בדתות; העיקר בדתות היא האמונה-ראה הדיון על לייבוביץ. אספקטים מוסריים אינם רק בדתות והאמונה איננה תנאי בל יעבור לקיומן של תפיסות מוסריות. באופן כללי, האמונה מאפשרת שליטה בלי הרבה אמצעי כוח.
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 623995
נצתרך קודם כל להסכים מהו ''אלהים''
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 624009
שים לב שתגובתו של איציק לא נזקקה למילה הזאת, ובצדק. הטיעון שלו חי ותקף גם בלעדיה. ואני מזכיר גם שבדתות מסוימות המושג הזה שונה מאשר אצלך. לכן כל עוד אנחנו לא עוסקים דווקא בדת ספציפית, הימנעות מהגדרות ספציפיות היא ראויה.
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 624038
לא הבנתי,סליחה
וזה מה שיש לעתונאי הטוב (כנראה) בארץ להגיד 624040
הגבתי לגופה של תגובה אחרת, קרובה, עמך הסליחה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים